Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg holder på med oppgave 3 i denne eksamenen i IKT 2. Brukeren skal få se bilde av forskjellige geometriske figurer og deretter gjenkjenne figuren.

 

Jeg har tenkt å lage oppgaven slik at det vises fem forskjellige figurer på skjermen, og brukeren får i oppgave å gjenkjenne f. eks. en trekant. Da skal brukeren kunne trykke på den figuren som viser en trekant og få tilbakemelding på om svaret er riktig eller ikke.

 

Men jeg vet ikke hvordan jeg skal få knappen til å se ut som et bilde av en trekant. Kan noen hjelpe meg litt med denne? Jeg finner noen eksempler på andre nettsteder, men syntaksen er så avansert og fremmed at jeg bare roter det til

 

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du benytter ASP.NET :) Der er det ikke noen stor sak, da det er en egen kontroll som heter ImageButton som du sikker kan benytte deg av. I markup benytter du asp:ImageButton

 

Hehehe... Jeg hørte fra læreren min at det ville bli svært vanskelig å få bilder til å oppføre seg som knapper, og at vi helst bare skulle gi opp det prosjektet. Tenk at det skulle være så enklelt :closedeyes:

 

Tusen takk!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har også kommet over denne eksamenen og den er noe annerledes en tidligere gitte eksamener. Noen som har forslag på punktet:

 

- Det må være mulig å legge opp et nytt hovedbilde fem ganger (eller så mange som det er figurer), og figurene på bildet under må vises i en ny rekkefølge hver gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...