Gå til innhold

Jobb for oss med sosial angst...


Anbefalte innlegg

(jeg er 18 aar) Jeg har en sterk form for sosial angst. Og lurte da som foelgende paa om det er noen jobber som egner seg mer enn andre. Jeg trives alldeles ikke aa menge med med folk, og retter da soekelyset paa en jobb som har minst mulig av akkurat det.

 

(jeg bryr meg ikke en doeyt om loenna er daarlig eller ikke, oensker kun aa erverve meg en foerste-jobb, slik at jeg kan tjene opp noen grunker) Det foerste som slo meg var aa jobbe i en bomstasjon, eller noe av det kaliber.

 

 

Takk paa forhaand.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helsesekretær eller hva det enn heter.

Tror man sitter på et kontor hele dagen og skriver brev til pasienter o.l.

 

Tror forøvrig en høy prosentandel av backoffice jobber i medim store (og mindre) selskaper består i å sitte å trykke på data måtte det være det ene aller andre.

 

Enklte har vel ikke de høyeste kravene heller (a.k.a. førstejobb, jobb for de uten relevant utdannelse) foruten å kunne akkurat det det omhandler

Lenke til kommentar

TheMogul sier noe veldig viktig her! Bli kvitt angsten! Har flere bekjente som har samme problemet! Det å ikke søke hjelp vil bare gjøre ting enda værre!

Om du en gang finner deg en jobb som er isolerende så har du ikke gjort noe annet enn å legge en ny brikke i ett asosialt puslespill!

 

Få hjelp av venner og familie. Har du ingen du er nær så få hjelp av noen i det offentlige!

 

Kanskje lagerarbeider kunne vært noe? Da styrer du jo din egen dag, jobber selvstendig, men har fortsatt faste folk rundt deg (noe jeg tror er viktig)..

Jeg jobbet på lager når jeg var 16. Trengte ikke ha mer kontakt med folk enn jeg måtte, ikke at jeg har angst for folkemenger,men! Tror det er en fin plass å bli kvitt angsten værtfall! Du kan jo fritt velge hvor sosial du vil være!

 

Godt betalt er det også;)...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det finnes mange jobber der du i liten grad trenger å forholde deg til andre mennesker, i alle fall forholde deg til framande personar.

 

Nesten alt av typiske kontorjobber vil i stor grad bestå av induviduellt arbeid. Eigentleg er det i stort sett kun jobbar innanfor kundebehandling som du bør unngå, dei fleste andre jobber krever lite sosial omgang med andre personer.

 

Med sosial angst vil du også somregel kunne fungere i møte med andre personer så lenge du held deg til faglig eller jobbrelaterte tema, det er vanligvis småpraten som er det største problemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Les på noen av de tidligere trådene her:

  1. Søker: Mest ensomme jobben i verden. Link.
  2. Jobb for oss med sosial angst... Link.

Det er ikke nødvendigvis noen sammenheng mellom det å være introvert/ innadvendt og det å ha sosial angst, men det kan hende du finner noe på disse forumene også:

  1. Dere som er introverte, hva jobber dere med? Link.
  2. Jobb for innadvendte? Link.

Anbefaler deg riktignok å angripe problemet på en eller annen måte. Den sosiale angsten er noe som fint kan gå over. Du må finne deg en jobb der det ikke er altfor sosialt, men der du fremdeles er i kontakt med mennesker. Jobb deg deretter sakte oppover, så vil du etterhvert tilvenne deg det hele. Det viktigste er at du finner en jobb der du trives med de du jobber sammen med. Ellers vil den sosiale angsten bare forverres. Start altså i en jobb der det er mange med felles interesser slik at du får en positiv opplevelse.

Endret av yeidof
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

(jeg er 18 aar) Jeg har en sterk form for sosial angst. Og lurte da som foelgende paa om det er noen jobber som egner seg mer enn andre. Jeg trives alldeles ikke aa menge med med folk, og retter da soekelyset paa en jobb som har minst mulig av akkurat det.

 

(jeg bryr meg ikke en doeyt om loenna er daarlig eller ikke, oensker kun aa erverve meg en foerste-jobb, slik at jeg kan tjene opp noen grunker) Det foerste som slo meg var aa jobbe i en bomstasjon, eller noe av det kaliber.

 

 

Takk paa forhaand.

 

 

Kanskje du kan begynne å studere ett eller annet via NKI Nettstudier, ta noen kurs eller lignende over internett. Da kan du søke om stipend fra lånekassen, eller hva det nå heter. Da slipper du å møte noen andre mennesker, fordi alt sammen foregår over internett. En datamaskin med internett-oppkobling er egentlig alt du trenger, og så kan du overleve på stipendet frem til studiene dine er fullført. Deretter finner du deg noen andre studier som du kan ta over internett, søker om nytt stipend, og gjør alt sammen om igjen...

Lenke til kommentar

 

 

Kanskje du kan begynne å studere ett eller annet via NKI Nettstudier, ta noen kurs eller lignende over internett. Da kan du søke om stipend fra lånekassen, eller hva det nå heter. Da slipper du å møte noen andre mennesker, fordi alt sammen foregår over internett. En datamaskin med internett-oppkobling er egentlig alt du trenger, og så kan du overleve på stipendet frem til studiene dine er fullført. Deretter finner du deg noen andre studier som du kan ta over internett, søker om nytt stipend, og gjør alt sammen om igjen...

Utrolig dårlig råd.

Lenke til kommentar

Kanskje du kan begynne å studere ett eller annet via NKI Nettstudier, ta noen kurs eller lignende over internett. Da kan du søke om stipend fra lånekassen, eller hva det nå heter. Da slipper du å møte noen andre mennesker, fordi alt sammen foregår over internett. En datamaskin med internett-oppkobling er egentlig alt du trenger, og så kan du overleve på stipendet frem til studiene dine er fullført. Deretter finner du deg noen andre studier som du kan ta over internett, søker om nytt stipend, og gjør alt sammen om igjen...

 

Dersom ein består alle eksamener og ikkje får omgjort stipendet til lån og nekta meir i stipend, så er det fortsatt eit tak på maks 8 år der du kan få støtte frå lånekassa.

 

På denne måten skyver ein berre problemet foran seg, og ein må i tillegg belage seg på 8 år med "jobbing" utan å få skikkelig betalt.

 

 

Men når det er sagt så vil utdanning kunne åpne for jobber der ein slepp å forholde seg til andre personer. Men då må ein velge den rette utdanninga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...