Gå til innhold

[Løst] Bygge PC uten kabinett?


Anbefalte innlegg

Er dette mulig?

 

Sitter her med et relativt stort MSI hovedkort, som ikke passer til noen av kabinettene/pcene her i huset. Har strømforsyning og andre deler som skal til, men er det mulig å bygge en PC uten et kabinett? Eller kan man lage et "midlertidig" av tre/andre materialer?

 

For øvrig søkte jeg på Google, uten resultat (første svar: "how to build a computer with a motherboard" :wallbash: )

 

 

Trenger svar helst litt kjapt! Vil få gjort dette idag...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:p Takker for svar.

 

Er ikke no problem.

 

Når du skal starte den kobler du bare en binders mellom 2 av kablene på strømforsyninga, tror det er 2 grønne. Finner det lett på google.

 

Leste du hva jeg skrev i førstepost? Ble ikke akkurat veldig begeistret over det resultatet der...

Lurer på om jeg skrur hovedkortet på en treplate, skrur det igjen på en gammel PC, og bruker startknappen+strømforsyning og annet fra den gamle pcen til å få den funksjonsbar... Eller så river jeg vel ut startknappen ^^

Lenke til kommentar

Så slik ser det ut nå:

 

DSCN3686.JPG?attachauth=ANoY7crCsbKxBt5f92sv71UsrmovwqPCuy7DqGsVApPbvkA95H6D80QCUvwuGCVcw2wIcbPNJhTCz7v0nlALYxFzGhQ-f9JIMUJAhQFKaDLNRW56A8Lij_GmQw6G6IzvsKC51SbfNvTgiMD7mAfHY0bClKa_oq-vSwRLa7rUOLRAn6-PRN5C4elefIsnldmV4_hTsnBObuK-cJxEf2cypkpETPWNowBQ3w%3D%3D&attredirects=0

 

Men merkelig nok passer ikke strømforsyningen som skal til hovedkortet, til hovedkortet... (merkelig setning menmen). Kanskje det er en ledning til i den gamle pcen jeg fant....

 

EDIT: Fant adapterledningen...

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Hvis du har plugget 24 pins kabelen til hovedkortet så er det ikke noen grønn ledning som skal kobles. da må du se på hovedkortet nede til høyre. det skal det være frontpanel tilkobling der skal to av pinnene kobles sammen. hvilke to kan du enten lese deg fram til på nettet/brukermanual eller du kan teste ut med noe av metall som en binders.

 

Jeffe

Lenke til kommentar

Det er en negativ ting med og ha dataen bare løst oppå et bord...

hovedkortet har flere steder jording mot kabinettet igjennom skruene.. for og slippe statisk elektrisitets problemer..

så det kan lønne seg og ta en liten stålplate eller noe.. sånn at du får jordings punktene koblet sammen... (spes hovedkortet og de største delene.. som hardisk og psu)

 

dette er bare for og øke levetiden.. da statisk elektrisitet bare er et problem i lengden..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...