Gå til innhold

Oljekjølt pc!


eirikol1

Anbefalte innlegg

Om der hadde fantes en olje som hadde ledet varme bedre enn vann, så hadde de brukt det på formel1 biler, men der brukes enda vann som kjølemiddel. Bedre bevis enn det på at der ikke finnes noe bedre kjølemiddel enn vann, finnes ikke.

Om du vil ha noe vann som ser ut som olje, så kan du kjøpe vannglass og bruke.

Har eg sagt at olje kjøler betre enn vatn..........? Har dermed sagt at det kjøler betre enn luft. Om dåke ikkje har noke anna enn å klage så kan dåke heller gå ut og finne på noke som er litt meir vetigt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Du skal erstatte vann med olja, så ja, indirekte har du sagt det.

Gav deg et alternativ til olje, men siden du ikke kan takle konstruktiv kritikk, så vennligst ikke kommenter noe mer...

Endret av Slettet-t8fn5F
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Di jeg har hørt med bruker hydraulikk olje,den er så og si klar..

Mulig di har gått over til andre med miljøveldige oljer, blir jo bare strengere å strengere offshore..

rapsolje/first price olje skulle gjøre samme jobben fint den og,

http://www.diskusjon...owtopic=1047299

 

http://www.tomshardw...-fans,1203.html

 

olje med kokepunkt på 35-40 grader ?Noe du bare fant på selv eller?

Det er en enorm forskjell på å "kjøle"/beskytte elektronikk som består av noen små laveffekts mikrokontrollere på kanskje 20-30W tilsammen og å kjøle en 95-130W CPU + >200W GPU i olje.Men så virker det som du er en ekspert på dette, så du har sikkert tenkt over det lille problemet.

 

For best kjøleeffekt med minimalt støynivå ser du på raskt kokende olje + et kraftig peltierelement med demonterte kjøleribber på all elektronikk, det er det eneste eksemplet på oljebad jeg har sett som faktisk har hatt bedre kjøleytelse enn luftkjøling og ingen problemer med flow siden all "varm" olje bare går over til gass og flyter til toppen der det blir kjølt ned av peltierelementet.

 

Pumpa og radiatoren du har funnet vil mest sannsynlig ikke fungere særlig bra, siden de er laget for vann som har en annen massetetthet og viskositet enn hydraulikkolje.

Lenke til kommentar

Det er en enorm forskjell på å "kjøle"/beskytte elektronikk som består av noen små laveffekts mikrokontrollere på kanskje 20-30W tilsammen og å kjøle en 95-130W CPU + &--#62;200W GPU i olje.Men så virker det som du er en ekspert på dette, så du har sikkert tenkt over det lille problemet.

 

 

Det fungere,flere som har bevist det så jeg vet ikke helt hvorfor du har så veldig negativ innstilling til dette prosjektet..

Om det er optimalt i forhold til andre metoder har ingenting med dette å gjøre..

Hørt om å gjøre om "just for fun"

Du synes tydeligvis dette er helt bortkastet,så la oss ikke kaste bort tiden din...

 

Regner med at du ikke så ? i slutten på posten min over her..

Så nei eg tuller ikke,jeg bare lurte..men hva fikk jeg...et spydig svar...Takk..

Endret av TaZ
Lenke til kommentar

Det fungere,flere som har bevist det så jeg vet ikke helt hvorfor du har så veldig negativ innstilling til dette prosjektet..

Om det er optimalt i forhold til andre metoder har ingenting med dette å gjøre..

Hørt om å gjøre om "just for fun"

Du synes tydeligvis dette er helt bortkastet,så la oss ikke kaste bort tiden din...

 

Regner med at du ikke så ? i slutten på posten min over her..

Så nei eg tuller ikke,jeg bare lurte..men hva fikk jeg...et spydig svar...Takk..

Kjøling med olje vil fungere, men det er på ingen måte praktisk som det kommer fra i LTT-videoen.

 

I en post fremstår du som du vet hva du snakker om når det kommer til varmeoverføring og i neste øyeblikk sier du at du ikke har peiling. Du virket minst like spydig da.

Menne, ser ut som om eg må legge prosjektet på is pga. lite villige foreldre, så blir heller innkjøp av vannkjøling for denne omgong.

 

Kva seier dykk til dette settet? http://techbay.no/pr...?category_id=84

 

Vill helst unngå lukka system (h100 ect.) for då har eg ingen mulighet til å utvide.

Det du bør gjøre er å prøve med noe ræl, ta en kikk og se om du ikke kan få tak i en gammel Pentium 4, en gammel/elendig strømforsyning, hovedkort/RAM og et skjermkort, ta så en stor balje og prøv med rapsolje. Da har du en enkel og billig måte for å teste om dette vil fungere. Å bruke splitter ny maskinvare på et slikt prosjekt virker rimelig bortkastet siden du effektivt dreper vifter på å ha dem i olje.

 

Det settet du har funnet ser fint ut det.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Det fungere,flere som har bevist det så jeg vet ikke helt hvorfor du har så veldig negativ innstilling til dette prosjektet..

Om det er optimalt i forhold til andre metoder har ingenting med dette å gjøre..

Hørt om å gjøre om "just for fun"

Du synes tydeligvis dette er helt bortkastet,så la oss ikke kaste bort tiden din...

 

Regner med at du ikke så ? i slutten på posten min over her..

Så nei eg tuller ikke,jeg bare lurte..men hva fikk jeg...et spydig svar...Takk..

Kjøling med olje vil fungere, men det er på ingen måte praktisk som det kommer fra i LTT-videoen.

 

I en post fremstår du som du vet hva du snakker om når det kommer til varmeoverføring og i neste øyeblikk sier du at du ikke har peiling. Du virket minst like spydig da.

Menne, ser ut som om eg må legge prosjektet på is pga. lite villige foreldre, så blir heller innkjøp av vannkjøling for denne omgong.

 

Kva seier dykk til dette settet? http://techbay.no/pr...?category_id=84

 

Vill helst unngå lukka system (h100 ect.) for då har eg ingen mulighet til å utvide.

Det du bør gjøre er å prøve med noe ræl, ta en kikk og se om du ikke kan få tak i en gammel Pentium 4, en gammel/elendig strømforsyning, hovedkort/RAM og et skjermkort, ta så en stor balje og prøv med rapsolje. Da har du en enkel og billig måte for å teste om dette vil fungere. Å bruke splitter ny maskinvare på et slikt prosjekt virker rimelig bortkastet siden du effektivt dreper vifter på å ha dem i olje.

 

Det settet du har funnet ser fint ut det.

Okay, har faktisk ein gammal pentium nede på kontoret, 12 år gammal DELL om eg ikkje tar feil, 2giga ram til og med! :D

Lenke til kommentar

Har lest om en som senket pcen sin i bad, men det var vistnok med vann. Han gikk over til noe som ikke ga avleiring, men var hovedsak "vann" og ikke olje som blei brukt.

 

Klarer ikke å finne det igjen, men var hovedsakelig 2 kar, ett med hw og ett uten. Med en pumpe i midten.

Var en eller annen veske som M3 eller 3M elns lagde som virket utmerket som vannerstatter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...