Gå til innhold

[Løst] Ny stasjonær gaming PC [7-8K]


Anbefalte innlegg

Trådstarter, ikke gå for oppsettet til han over, han har ikke modulær PSU (PSU av dårlig kvalitet/strømforsyning), Operativsystem på en greendisk kan fort bli veldig plagsomt som å plutselig fryse i hjel.. anbedales ikke.. kjøp heller en noctua D14 cpu kjøler og minnebrikkene jeg har valgt, da får du plass.. bytt til asus hovedkort, de har flere smarte løsninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Du har forsatt valgt green disk

 

2. Ville anbefalt en annen strømforsyining, har dårlig erfaring med Cooler Master PSU'er

 

Trådstarter, kan ikke du bare sende PM til olestokk, arni90 eller SLi melding? De har masse peiling på pcer, og vet alt dette mye bedre en oss

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke hør på ScottPott. Du trenger ikke å ha modulær strømforsyning. Men nå har jeg byttet ut med en modulær i linken over. Dessuten så har han valgt et dårligere skjermkort. Det anbefales ikke. Han valgte et billigere et for å få råd til dyrere strømforsyning og hovedkort. Noe du ikke trenger etter min mening.

 

:nei:

Lenke til kommentar

Som sagt trådstarter, du kan kontakte SLi, Arni90 og olestokk og de kan lage oppsett til deg

 

Eneste jeg kan si er, ALDRI kjøp ikke-modulær strømforsyning med mindre du vil ha kabinettet full av kabler(kabelrot)

 

Og anbefales at du ikke legger OS og spill på green disk.. altså, kjøp SDD eller mekanisk HDD

 

Eneste jeg kan si er ikke hør på bajamsen, da vil du sitte med flaskehals

Lenke til kommentar

ScottPotts oppsett er bra det, gjorde et par endringer jeg syns var fornuftige. :thumbup:

 

Bajamsen, du burde få litt bedre oversikt :wallbash:

  • ZT 550W er definitivt bedre enn Silent Pro M 500W på stabilitet og har i tillegg større effekt. ZT-linja til OCZ er helt på toppen av "bang for buck" og å anbefale noe annet er helt enkelt dumt. En ZT 550W er i stand til å drive alle high-end skjermkort med en TDP på opp til 250W og vil takle en rimelig solid overklokk også om ønskelig :)
  • En green-disk for systemdisk er en helt idiotisk idé, du får kanskje litt flere GB/kr, men responstiden økes med nesten 50% og alle systemer er flaskehalset av responstid på lagring i utgangspunktet.
  • 7850 er midt imellom 6950 og 6970, spiser nesten halvparten så mye strøm og kan overklokkes lengre, å påstå det er dårligere enn 6950 er tull!
  • Modulær/god strømforsyning og ikke-green HDD til 200 kr premium totalt vil vare lengre i bruk og du ender opp med mindre tid der du banner på lange ventetider og kabelrot under oppgraderinger.

 

Ellers:

Har valgt hovedkortet fordi det har null påvirkning på ytelse og tilbyr samme funksjonalitet som P8Z68-V, dog med litt mindre eyecandy i BIOS til en litt lavere pris.

Hyper 212 EVO er valgt fordi den ikke har pushpins som Intels stockkjøler har, den er billig, i tillegg senker den temperaturer og støynivå kraftig.

 

Da har du 500 kr igjen som du kan legge i lomma eller på SSD.

Endret av arni90
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Som sagt trådstarter, du kan kontakte SLi, Arni90 og olestokk og de kan lage oppsett til deg

 

Eneste jeg kan si er, ALDRI kjøp ikke-modulær strømforsyning med mindre du vil ha kabinettet full av kabler(kabelrot)

 

Og anbefales at du ikke legger OS og spill på green disk.. altså, kjøp SDD eller mekanisk HDD

 

Eneste jeg kan si er ikke hør på bajamsen, da vil du sitte med flaskehals

 

Får en ære å bli sammenlignet med Arni90 og Olestokk! :O

 

Hmm, 7-8 tusen ja.. De fleste har 10k limit. Da er det bare å sette opp:

  • i52500k
  • 560Ti
  • intel 520
  • 120gb
  • seagate 1tb (ikke green!)
  • et z68 V gen 3 Asus HK
  • Vengaence 8GB lp.
  • Corsair HX 650w ( Semi modulær ).

Da går prisen opp til 8.800kr, og det er uten Win7

 

Du kan gå ned på skjermkort, er ikke stort å spare der da. Kanskje et billigere HK og PSU... Eller bare å glemme SSD eller HDD.

 

 

EDIT: Eeeeeller bare gå for Arini sitt oppsett :p

Endret av SLi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om det kanskje er litt for sent, her er mitt forslag ;)

 

handlevogn.png

 

Men ja, hvis du har bestilt, hva var det du gikk for? :)

Edit: Så visst ut som at jeg valgte "-demo" versjonen av hovedkortet (Altså, brukt), så du må legge til noen kroner for å få det nytt ;)

Endret av bruflot
Lenke til kommentar

Arni90 sitt oppsett vil passe perfekt til ditt bruk og vil vare ganske lenge. :)

 

Du kan være glad for at du ikke gikk for oppsettet til Bajamsen. Da hadde du sittet med flaskehals og bannet vær dag! :)

 

Kos deg, og hold oss oppdatert om hvordan det gikk med bygginga og spør oss om du støter på noen problemer. Som sagt, se på videoen til newegg ang bygging av pc et par ganger, og du er klar!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg syns VIRKELIG at folk burde lære seg å lese litt gjennom andre tråder før de maser om nytt oppsett. Har heldigvis slutta å lage oppsett nå fordi det er ca 4-5 oppsett hver dag. Det eneste som skiller dem er sjeldent mer enn 100 lapper. Så please folkens lær dere å lese litt gjennom :)

 

Btw oppsettet til Arni90 er vilt bra, kommer til å bli fornøyd! :)

Lenke til kommentar

Jeg syns VIRKELIG at folk burde lære seg å lese litt gjennom andre tråder før de maser om nytt oppsett. Har heldigvis slutta å lage oppsett nå fordi det er ca 4-5 oppsett hver dag. Det eneste som skiller dem er sjeldent mer enn 100 lapper. Så please folkens lær dere å lese litt gjennom :)

 

Btw oppsettet til Arni90 er vilt bra, kommer til å bli fornøyd! :)

 

Til mitt eget forsvar så vil jeg si at det er vel meningen å poste tråder her om hjelp er det ikke det?

Og man er jo ikke nødt til å poste heller.

Får mange hundre visninger og bare 40 svar.

Og dessuten, jeg personlig syntes det er morsomt å hjelpe folk.

PC er ikke mitt beste område men jeg er bedre på pc utstyr som mus og tastatur osv.

Poenget mitt er at ikke alle er like gode på pc og det er alltid fint å ha noen som poster bare for at DU skal ha det "bra".

Endret av BasicKill
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg syns VIRKELIG at folk burde lære seg å lese litt gjennom andre tråder før de maser om nytt oppsett. Har heldigvis slutta å lage oppsett nå fordi det er ca 4-5 oppsett hver dag. Det eneste som skiller dem er sjeldent mer enn 100 lapper. Så please folkens lær dere å lese litt gjennom :)

 

Btw oppsettet til Arni90 er vilt bra, kommer til å bli fornøyd! :)

 

Meninga med "hjelp av kjøp og salg av pc" greia er at folk skal spørre om oppsett og få en oppsett som passer til vedkommende sin bruk. Hvis du misliker deg kan du holde deg unna IT- delen av forumet... .enkelt og greit

Lenke til kommentar

Det er forsovet sant, men som nevnt over: Dette er ikke jobben din, du blir ikke tvunget til å sette opp et pc oppsett til meg. Det er det som er så fint med å være aktiv på et forum i din egen fritid! Du har dine egne "arbeidstider".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler fortsatt å velge en 6970 hvor du får litt mer fps til ikke så mye mer. Men men. Håper du får en ålreit byggeopplevelse. :-)

Men jeg vet ikke om 2-3 FPS mer er verdt hvor mye strøm den bruker i forhold til det valgte skjermkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...