Gå til innhold

[Løst] Ny stasjonær gaming PC [7-8K]


Anbefalte innlegg

Hei :-)

 

Jeg leter etter en stasjonær gaming PC til 7-8K.

Jeg spiller mest Starcraft 2 og Leauge of Legends men spiller CSS og Mw3 "at times".

 

Det jeg søker er en kraftig pc som skal kunne livestreame League of Legends.

(Trenger dette til b.la casting oppdrag).

 

Jeg vet at jeg kommer med et lavt budsjett, men jeg håper dette er mulig med dagens utvikling :-) Den trenger jo ikke å klare å streame i HD kvalitet heller :-)

 

 

Takk på forhånd! :-)

Endret av BasicKill
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du noe som helst deler fra før du ønsker å bruke?

Uansett hvis du ikke har det så er dette en løsning.

 

http://www.komplett....D3-105B65121596

 

Har valgt ut Noen komponenter her som er ved et billigere merke som er mer egnet til prisklassen du er ute etter. Skjermkortet er Powercolor, men fått ekstremt gode omtaler. Har to kompiser som bruker dette kortet i dag, og de har ikke noe problem med å kjøre til og med BF3 / Skyrim uten lagg. Den streaming tjenesten til LoL er jeg ikke så kjent med. Kan du forklare hva den innebærer i forhold til ytelse? Bruker selv 6950 og jeg kjører BF3 med gjennomsnitt 70 fps i 1080p oppløsning 4AA 16AF + supersampling. Tror ikke dette blir noe problem i såfall.

 

6bfd2415-e620-49bf-b8ea-f07aa1585244.jpg

Endret av bajamsen
Lenke til kommentar

Angående skjermkort er jeg usikker på hva det laveste man kan gå for.

 

Men i5 2500k, + 8 GB DDR3 ram (Billigst mulig) kanskje en crusal M4 64 GB SSD

 

Selvfølgelig er det lurt på vente på ivybridge, men hvis du trenger maskinen rask så kanskje.

God kjøler (Minst Cooler Master Hyper 212 Evo eller skal du overklokke er nok Noctua NH-D14 veldig god.

Lenke til kommentar

Angående skjermkort er jeg usikker på hva det laveste man kan gå for.

 

Men i5 2500k, + 8 GB DDR3 ram (Billigst mulig) kanskje en crusal M4 64 GB SSD

 

Selvfølgelig er det lurt på vente på ivybridge, men hvis du trenger maskinen rask så kanskje.

God kjøler (Minst Cooler Master Hyper 212 Evo eller skal du overklokke er nok Noctua NH-D14 veldig god.

 

SSDen ligger vel på alt fra 650 opp til 1000 spenn. Hvis han skal legge til litt sånne ting som dette så må man kanskje endre litt på spesifikasjonene her. Kunne eventuelt gått ned litt i HDD til 500GB og kjøpt den SSD'en fra pixmania hvor den går for veldig lite. Alltid gøy med SSD helt klart.

Endret av bajamsen
Lenke til kommentar

Fine tilbud her.

Har aldri bygd egen pc før og lurer på hvordan det foregår?

Og er det evt mulig å få den montert eller burde hvem som helst greie det med litt googling på nett etter guides?

Yep, jeg er veldig nybegynner og det er en grunn til at jeg spør her :-)

 

Edit: Bruker Xsplit og Own3d.tv til å streame fra, greier ikke gå helt inn i detalj men vet nå at det er cirka like tungt for pcen å streame LoL som det er å kjøre bf3 på high ;-)

Endret av BasicKill
Lenke til kommentar

Fine tilbud her.

Har aldri bygd egen pc før og lurer på hvordan det foregår?

Og er det evt mulig å få den montert eller burde hvem som helst greie det med litt googling på nett etter guides?

Yep, jeg er veldig nybegynner og det er en grunn til at jeg spør her :-)

 

Edit: Bruker Xsplit og Own3d.tv til å streame fra, greier ikke gå helt inn i detalj men vet nå at det er cirka like tungt for pcen å streame LoL som det er å kjøre bf3 på high ;-)

 

Det er relativt enkelt. Når du kjøper utstyret så vil du få bruksamvisning på kabinettet og hvor du skal skru osv... Resten av delene går ganske greit på plass. Det eneste som er litt vanskelig er å få montert Power Reset , Powerled og HDDled kabler på hovedkortet. Det står selvfølgelig i bruksamvisningen hvordan du skal koble disse ledningene. For at du skal ha Ram brikkene dine i PAR så må du montere brikkene lik farget RAMsokkel på hovedkortet.

 

 

b395fc60-bea4-4bff-a6ca-2eae8b15f11e.jpg

Lenke til kommentar

Ellers er det de små pluggene nedest på kortet som er for front audio og front usb på kabinettet.

Vet ikke om de monterer maskinen for deg på komplett hvis du velger ut delene selv. Men det er høyst anbefalt å bestille delene separat, hvor maskinen kan få skade når den blir fraktet ferdigmontert. Har hatt fler jeg kjenner som har fått hardisker som er ristet ihjel grunnet ferdigmontert sending. :confused:

 

Det er ganske enkelt å montere maskin selv. Trenger ikke å være rakettforsker for å forstå det ;)

Lenke til kommentar

Jeg har bygd en del maskiner. hd radeon 7870 er faktisk dårligere enn 6950 (skjermkort). Det beste nå er nvidia 680 men det koster rundt 4k. Hvis du vil kjøre crossfire (to skjermkort) så kan du kjøpe et til å få ekstrem ytelse. Men det krever nok litt mer watt i powersuppliet... anbefaler dette oppsettet sterkt, hvis du ønsker oppgradering så kan du bare kjøpe en ny bedre del. Teknologien utvikler seg veldig raskt. Men dette vil funke fett til de fleste nye spill og selvfølgelig eldere. Beklager formulering. Hvis du trenger hjelp så er det bare å sende pm når du skal bygge maskinen.

 

Tror ikke du blir misfornøyd her for å si det sånn

 

Hvis du smekker inn 425 kroner til så får du 16 gb ram og det trenger du ikke nødvendigvis. Men en billig oppgradering er det. Og du vil ALDRI klare å gjøre maskinen treg, med mindre du fyller harddisken til det renner over

Endret av bajamsen
Lenke til kommentar

Forresten, trenger jeg noe mer enn det som er satt opp i handlevognen?

Som f.eks ekstra kabler osv.

 

Eller er det noe spesielt jeg må huske på?

Er ikke så bekymret for å sette det sammen men er mer bekymret for at alle delene passer og fungerer med hverandre osv.

Endret av BasicKill
Lenke til kommentar

Dustinhome er billigere på frakt og i andre tilfeller, god service har de også (hvis du ringer dem om at du har defekt vare, så kan det hende de sender en ny uten å kreve ødelagte tilbake)

 

Har du planer om å overklokke? Da kan du gå for mitt oppsett. Hvis du ikke har planer om å overklokke så kan du bytte ut CPU-kjøleren jeg har valgt med en SDD.

 

 

 

Det skal da følge med SATA kabler med harddiskene eller andre delene?

 

edit:

 

 

Denne videoen kan hjelpe deg masse, plugg inn hodetelefonene og se på videoen flere ganger helt til du er sikker på hva som skal hvor, prøv å hør etter alt det han sier også.

Lenke til kommentar

r0eflh.jpg

 

Her har du med kjøler til CPU. :-)

Nei det pleier ikke det.

Du får hardisken i en antistatisk pose, ikke noe mer en det, ihvertfall fra komplett.

 

Kan jo hende du får det med her. Hvis ikke så er det litt kjedelig hvis man håper på at det kommer så kommer det ikke allikevel.

Lenke til kommentar

r0eflh.jpg

 

Her har du med kjøler til CPU. :-)

Nei det pleier ikke det.

Du får hardisken i en antistatisk pose, ikke noe mer en det, ihvertfall fra komplett.

 

Kan jo hende du får det med her. Hvis ikke så er det litt kjedelig hvis man håper på at det kommer så kommer det ikke allikevel.

 

1. Funker dårlig med OS på green disk

2. 500W PSU som ikke er modulær?

3. Er ikke sikker selv men får minnene plass sammen med kjøleren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...