Gå til innhold

[Løst] Gimp-lage text med det norske flagg på


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har prøvd å finne ut hvordan jeg kan skrive en tekst i gimp for å så få teksten til å være det norske flagget. Altså putte det norske flagget på noen bokstaver. Fint om noen kan forklare meg hvordan jeg gjør dette steg for steg. Jeg har sett rundt på nettet, men forstår det ikke helt. Det fungerer bare ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Inkscape er gratis ja. Tala til Trondster er breidda på fargeområda i flagget. Venstre til høgre er det 6 lengdeeiningar raudt, 1 kvitt, 2 blått, 1 kvitt, 12 raudt. Nedover er det 6 raudt, 1 kvitt, 2 blått, 1 kvitt, 6 raudt.

 

I Gimp, kort fortalt: gjer teksten om til eit utval (selection) og legg ei til ei lagmaske på flagglaget basert på det utvalet.

 

Meir detaljert:

Sei du starter med eit tomt dokument. Start med å få inn flagget på eit lag for seg sjølv, ved å velge Fil --&--#62; Åpne som lag, og finne biletet av flagget. So skriv du teksten du vil ha. I lista over lag, høgreklikk på tekstlaget, og vel Tekst til utval (truleg "Text to selection" på engelsk). So høgreklikker du på flagglaget, og vel Legg til lagmaske. I vindauget som kjem opp vel du Utval.

 

Red.: Og so må du skjule tekstlaget, ved å klikke på auget ved sida av det.

Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...