Gå til innhold

Kjøp deg frem i Battlefield 3 (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt initiativ fra DICE sin side, dette er den type mikrotransaksjoner som flere utviklere burde tilby i spillene sine. Det gir folk som ikke har tid/gidder mulighet til å konkurrere på likt nivå med de som har brukt masse tid på å låse opp utstyr. Slike muligheter er bra fordi det gir inntekt til utvikler samtidig som det ikke er mulig å kjøpe seg til utstyr som folk som ikke betaler har tilgang på.

Lenke til kommentar

KA FAEN!?!?!? kva som skjer med verden? :O Drit og dra! no er da faen meg nokk! Starter våpna er jo først og fremst dei beste våpna! Små drittunger som kjøper seg fram i spelet kan liksågodt halde seg til play4free! Den dagen ditta kjem på pc og, då legger eg fint frå meg bf3! Du blir då faenskje betre om du har alle våpna!

 

Som du så fint sier så blir man ikke bedre om man har alle våpnene, så hva er da problemet? Eneste de taper er penger, og hva andre gjør har vel veldig lite med deg å gjøre? :p

Han er redd for at noobs skal komme å ødelegge statsene hans :p

Nettopp! :p

Men neida, eg syns det blir for gale når dei blir så inn i innste satans helvette griske! Syns det er gale nokk med DLC, eller at ein gjer ut eit spel av samme serie kvart år. DICE skulle først og fremst konsentrere seg på PC, så har nokk sony betalt flesk og smør for å få patchen først! Har ikkje ingame browser (syns det er heilt greitt eigentlig, men hadde gjort det litt betre om det var ingame server browser), har ikkje støtte for mods, men i staden for skal dei kjøre P2W modellen... Blir for gale! Helder meg heller til Arma....

Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt greit, om de senker prisen på DLC.

Det at enkelte ønsker å kjøpe seg til våpen, har lite eller ingenting å si for oss andre, da våpnene i seg selv er greit balansert.

Og det å være pilot uten noen unlocks i dag, vil jo være et sant helvette.

 

Så lenge de ikke kjøper seg en fordel imot oss som ikke betaler, er det ikke noe å klage over, men håper de skiller det på en måte, så man ser om en person har unlocked eller kjøpt.

Lenke til kommentar

Godt initiativ fra DICE sin side, dette er den type mikrotransaksjoner som flere utviklere burde tilby i spillene sine. Det gir folk som ikke har tid/gidder mulighet til å konkurrere på likt nivå med de som har brukt masse tid på å låse opp utstyr. Slike muligheter er bra fordi det gir inntekt til utvikler samtidig som det ikke er mulig å kjøpe seg til utstyr som folk som ikke betaler har tilgang på.

Har ein ikkje tid til å unlocke alt, så har man ikkje tid til å unlocke alt, og så enkelt er det. Ein skal ikkje få kjøpe lekser av andre folk fordi ein ikkje fekk tid til å gjere dei.

Lenke til kommentar

Jeg mener at folk gjør seg selv en bjørnetjeneste dersom de velger å kjøpe disse ulike pakkene. Personlig fikk jeg nettopp en "scroll of rescurrection" på world of warcraft som gjorde at jeg fikk en valgfri karakter fra erfaringsnivå 1 til 80. Istedetfor å gradvis lære meg en ny klasse fikk jeg plutselig et virrvarr av ting jeg ikke forstod meg på og alt for mye å lære meg på en gang, noe som i sin tur gjorde at jeg rett og slett ikke gidder å spille på denne karakteren.

 

Jeg sier ikke at dette er direkte sammenlignbart, men noe sammenlignbart er det: Starter man spillet med alt opplåst har du ikke like mange mål å oppnå. Noe av det morsomste jeg og folk jeg spiller med, har vært å fått opplåst et nytt våpen å teste ut, og gjøre seg opp en egen mening om hva man synes om dette.

 

Dessuten, dersom man er strippet ned i et kjøretøy, mener jeg at man lærer seg grunnleggende ferdigheter bedre. Å bli god med hovedkanonen til tanks uten andre hjelpemidler som guided shell og canister shell er kjempebra og nyttig trening for nykommere. Det samme prinsippet gjelder for samtlige kjøretøy i spillet.

 

Så hva er da galt med å gi ut unlocks mot betaling? Kan ikke folk få bruke penger på det de selv vil? Jeg synes at denne innføringen ødelegger spillet i stor grad, og går utover de som ikke nødvendigvis vet hva spillet går ut på, og tror dette vil bedre opplevelsen. Dette mener jeg også er ulønnsomt på lang sikt, foretningsmessig for EA sin del.

Lenke til kommentar

Dont have enough skill to unlock weapons on Battlefield 3?

Dont worry, now you can buy all the stuff here, you actually even dont have to play the game anymore!!!

 

Trodde det var en grunn til at det het "nybegynner." Virker som dette bare er nye måter å melke folk for penger på.

Greit nok at det ikke kan være så lett å få Jet score når du henger lenge etter. En guided missile her og der så er du igrunn død passe fort. Men komman... "I «Kit Shortcut Bundle» kan du kjøpe deg alle de unike gjenstandene fra de fire spillbare klassene."

 

Hvorfor ikke bare lage en starterpack der du unlocker de 2 første våpnene i hver klasse, og ting some flares til jet's og helikopter. Det kommer du langt nok med.

Lenke til kommentar

I utgangspunktet har jeg ikke så mye i mot at man kan kjøpe seg våpen, men det hadde vært greit hvis det bare var de første våpnene og ikke med alt av attachments (var kanskje ikke med), men det blir tåpelig at man skal ende med å kjempe mot folk i lvl1 med alle våpnene. I tillegg så synes jeg ikke gjenstandene til kjøretøyene burde kjøpes, kanksje flares til fly og heli, men ikke mer da det i utgangspunktet tar en stund å få på vanlig vis..

 

DICE burde virkelig få orden på sakene sine og fikse spillet, før de begynner å fokusere på alle mulige shortcuts og DLC'er..

Lenke til kommentar

Godt initiativ fra DICE sin side, dette er den type mikrotransaksjoner som flere utviklere burde tilby i spillene sine. Det gir folk som ikke har tid/gidder mulighet til å konkurrere på likt nivå med de som har brukt masse tid på å låse opp utstyr. Slike muligheter er bra fordi det gir inntekt til utvikler samtidig som det ikke er mulig å kjøpe seg til utstyr som folk som ikke betaler har tilgang på.

Har ein ikkje tid til å unlocke alt, så har man ikkje tid til å unlocke alt, og så enkelt er det. Ein skal ikkje få kjøpe lekser av andre folk fordi ein ikkje fekk tid til å gjere dei.

Nå er det vel det å sammenligne et pc-spill med lekser ikke så veldig relevant i denne sammenhengen. En evalueringsmetode som skal kartlegge ferdighetene til et individ og som legger grunnlaget for en helhetsvurdering som brukes til og søke jobb eller opptak til videre utdanning er noe helt annet enn en høyst uformell rangering av scoren din i ett spill.

 

Spill er noe jeg har inntrykk av at folk spiller for å slappe av eller underholde seg selv. Hvis du som kunde da vil ha tilgang til våpen som det normalt ville tatt i overkant av 100timer dedikert spilletid å låse opp så syns ikke jeg det er ett problem. Hvis de da har mulighet til å betale en liten slant for å låse opp dette så ser ikke jeg det som noe problem. Det kommer ikke til å skape noen større forskjeller som utvikler ikke har kunnet ta høyde for. Du har jo ennå matcher hvor folk som kanskje har noen få unlocks og noen få timer spilletid spiller mot de som har spilt 100+ timer og har alle våpen og unlocks.

Lenke til kommentar

Godt initiativ fra DICE sin side, dette er den type mikrotransaksjoner som flere utviklere burde tilby i spillene sine. Det gir folk som ikke har tid/gidder mulighet til å konkurrere på likt nivå med de som har brukt masse tid på å låse opp utstyr. Slike muligheter er bra fordi det gir inntekt til utvikler samtidig som det ikke er mulig å kjøpe seg til utstyr som folk som ikke betaler har tilgang på.

Har ein ikkje tid til å unlocke alt, så har man ikkje tid til å unlocke alt, og så enkelt er det. Ein skal ikkje få kjøpe lekser av andre folk fordi ein ikkje fekk tid til å gjere dei.

Nå er det vel det å sammenligne et pc-spill med lekser ikke så veldig relevant i denne sammenhengen. En evalueringsmetode som skal kartlegge ferdighetene til et individ og som legger grunnlaget for en helhetsvurdering som brukes til og søke jobb eller opptak til videre utdanning er noe helt annet enn en høyst uformell rangering av scoren din i ett spill.

 

Spill er noe jeg har inntrykk av at folk spiller for å slappe av eller underholde seg selv. Hvis du som kunde da vil ha tilgang til våpen som det normalt ville tatt i overkant av 100timer dedikert spilletid å låse opp så syns ikke jeg det er ett problem. Hvis de da har mulighet til å betale en liten slant for å låse opp dette så ser ikke jeg det som noe problem. Det kommer ikke til å skape noen større forskjeller som utvikler ikke har kunnet ta høyde for. Du har jo ennå matcher hvor folk som kanskje har noen få unlocks og noen få timer spilletid spiller mot de som har spilt 100+ timer og har alle våpen og unlocks.

 

Spel og lekse tar tid, dermed kan det samanliknast. Og du kan få jobb for å spele, anten som anmelder, kommentator eller eSport.

Lenke til kommentar

Jeg er vanligvis ikke begeistret over mikrotransaksjoner der man kjøper utstyr eller andre fordeler. Men jeg selv har 158 timer ingame i BF3 på Xbox 360 (nesten låst opp alt) og hiver meg på PC gaming senere i år. Og siden stats/utstyr ikke kan overføres fra Xbox 360 til PC versjonen (noe det burde gjort), vel da er dette en ypperlig mellomting på problemet. For jeg hadde strengt tatt lagt ifra meg tanken å spille BF3 på PC når jeg fant ut at ALT må gjøres på ny. Det har jeg verken tid eller ork til. Så dette blir løsningen på det problemet. Men prisen er stiv med tanke på at jeg må kjøpe BF3 til PC også.

 

Dessuten, fint de ventet med dette til spillet har vært ute såpass lenge slik at man slapp å møte på folk som har låst opp alt til fly osv ved release.

Endret av Digital D
Lenke til kommentar

Kan de ikke de som vil få kjøpe seg en knapp som gjør at de vinner og da? Sånn stor og rød en som det står WIN på? Utviklere må virkelig slutte med disse mini-transaksjonene og heller satse på ett rettferdig og balansert system.

10 poeng! du har skjønt det! Heilt greitt med slike ting når det er gratis spel, eller spel som WoW der utviklerene ikkje pumper ut meir enn basicly eit spel, men då i form av P2P system, og ikkje P2W...

 

Eit gratis spel som har P2W, men også goood gratis support er BlackLight Retrubution, spel burde virkelig sjå på dette og lære!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...