Gå til innhold

skal oppgradere pc. trenger noen justeringer fra dere experter


Anbefalte innlegg

driver og skal oppgradere datan. har blitt varmere og varmere med tiden.

skal bytte kabinett,til ett med luftgjennomstrømning. sett på Cooler Master CM 690 II Lite Midi Tower. syntes det ser rimelig stort å fint ut.

 

 

 

må også ha en cpukjøler.. sett litt på ARCTIC Freezer 13 Pro CPU Kjøler

også på arctic freezer kjølere generelt. virker jo som bra kjølere...

 

men kom gjerne med innspill.

 

har intel e8500 cpu. som jeg skal klokke litt på så da må en ha bra kjøler.

 

har også ett p35 platinum ms 7345 hovedkort,som jeg sammen med cpu har har tenkt å beholde ett par år til.

 

er dog litt usikker på om det er plass til en stor kjøler,for rundt der cpuen skal monteres så er det noen kjøleribber helt inntill.

 

men da må jeg flytte over hovedkortet til den nye kabinettet..og dte har jeg aldrig gjort før. så hadde vært fint med noen tips i alle fall.

 

har også kjøpt dette skjermkortet.

 

XFX Readon HD6870 1GB DDR5 "Dual fan" Black Edition

 

noen her som har prøvd den black edition eller?

har ikke fått prøvd den selv enda...

 

alle svar og tips mottas med stor takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kabinettet er fint det :)

 

så ganske trangt ut på hovedkortet der ja, har du mulighet til å måle høyde på kjølinga som omringer CPU sokkelen?

 

XFX sine kjøleløsninger er bråker en del mer enn konkurrerende løsninger, men kortet yter fint i seg selv

 

jeg ville vurdert en Cooler Master Hyper 612S: http://www.dustinhome.no/cooler-master-hyper-612s-1155-1366-am3-am3-fm1/product/5010617114

Lenke til kommentar

takker.. har målt de kjøleribbene, og de var faktisk bare 3 cm fra hk. akkurat like høye som minnebrikkene.

så da kan det vel kansje være håp for at det skal gå.?

 

ja det kan vel fort bråke litt mere de xfx kortene... men hva er spesielt med disse kortene som det står det på?

og igjen hva er så spesielt med black edition,hva betyr det for kortet...

har ikke noe greie på radeon desverre

Lenke til kommentar

tok noen mål av plassen mellom minne og og kjøleribben rød

å fra enden av kortet ned til kjøleribbene blå

 

å begge lengdene var på ca 10,5 cm.

der bør da være e ndel

 

tok noen mål av plassen mellom minne og og kjøleribben rød

å fra enden av kortet ned til kjøleribbene blå

 

å begge lengdene var på ca 10,5 cm.

der bør da være e ndel

post-251740-0-62337600-1332873901_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det skal nok passe med den cpu-kjøleren du sier du har lust på, det samme med olestokk anbefaler.

 

Så lenge du ikke har store rambrikker, skal det gå fint, tenker da på store kjøleribber på rambrikkene.

 

Å bytte kabinett er egentli lett. Men du må ta tiden til hjelp. Mitt første bygg brukte jeg ca en 2-3 timer på.

Nå bruker jeg 15-20minutt å skru sammen en pc :)

 

 

Husk for guds skyld avstandsskruene, altså de som er bakom hovedkortet som du skrur skruene inn i for å feste hovedkortet. Ellers så kortslutter du hovedkortet. Men dette ser du nå ganske lett da. Følger også som regel avstandsskurer og det du trenger med kabinettene når du kjøper dem nye. Der er det også bruksanvisning.

Lenke til kommentar

neida har ikke de høye minnebrikkene..

så da skal nok dette gå.. å det med og kjøpe noe av det beste når det gjelder cpukjøling,er i allefall ikke mye å lure på...for eks dene som ble nevt Cooler Master Hyper 612S.

 

jeg prøver å tenke litt fremmover jeg.og prøver og bare kjøpe det man må.

 

så jeg kommer nook helt garantert til og kjøpe nytt hk innen ikke så lang tid. vil vel haven på ett 1155 kort vil jeg tro.

sammen med en cpu. å slik ejg har forstått så støtter denne 612s dette chipset..

 

å da hadde jeg tenkt å fortsette og bruke denne kjøleren på det også.

skal vel i teorien gå greit det da. veit jo at det er forskjell på watt styrke på cpuene,men vil nok også der havne ganske mitt på tredet når det gjelder ny cpu.

men denne kjøleren bør vel være sapass bra at den skulle ta dette rimelig greit?

Lenke til kommentar

ja den har bade socket 775 som jeg har nå, og min kommende 1155 socket på det nye hk og cpuen jeg kommer til og oppgradere til med tiden.

 

nå det gjelder dette med viftestyring så er vel det en ting jeg også må se på.

for slik jeg har forstått så er viftene i det kabinettet jeg skal kjøpe satt til fult.å det bråker vel da bra vil jeg tro

 

kjørte i gang speed fan.. får å prøve den.. har hørt at noen ikke får til den helt.

vel ser ut som jeg kan det for jeg får faktisk justert vifta på både skjermkort og cpu. å det er dem jeg har av vifter.

å programmet fant begge dem komponentene da jeg starte det.

 

kan det da tyde på at jeg får brukt speedfan til å justere kabinett viftene?

men det kom fram bare 3 viftevalg til. altså 5 til sammen. tyder det da på at jeg kansje da bare har 5 slike utganger på mitt hk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...