JohnMerrick Skrevet 26. mars 2012 Skrevet 26. mars 2012 Aprilfest 2012 - JohnMerrick - Kana Bruker: JohnMerrick Utfordring: Jeg har ikke rørt kameraene mine siden august, men nå kribler det fælt i høyre pekefinger. I Januar startet jeg å lære meg japansk, men dette har stått på hold siden begynnelsen av februar siden jeg må lære meg kana før jeg kan komme meg videre... Så i april slår jeg to fluer i en smekk og kjører aprilfest basert på de fire første radene i kana tabellen. Deltakernivå: Kandidat, 5 bilder per uke Utstyr: GF2 eller D90 med ett objektiv valgt etter dagsform... Uke 1: Stavelse: a i u e o Hiragana: あ い う え お Katakana: ア イ ウ エ オ Uke 2: Stavelse: ka ki ku ke ko Hiragana: か き く け こ Katakana カ キ ク ケ コ Uke 3: Stavelse: sa si/shi su se so Hiragana: さ し す せ そ Katakana: サ シ ス セ ソ Uke 4: Stavelse: ta ti/chi tu/tsu te to Hiragana: た ち つ て と Katakana: タ チ ツ テ ト 1
JohnMerrick Skrevet 6. april 2012 Forfatter Skrevet 6. april 2012 Det ser dårlig ut for aprilfesten min, overtid og møkkavær har vært dempere denne uken og det ser ut til å fortsette, men jeg får prøve å ta en uke av gangen. Nødbilder så langt denne uken. 04 April 2012 イエス - Iesu - Jesus En slags hellig treenighet, en kirke, en hva-det-nå-måtte-være som skjuler seg bak "Jesus lives" skiltet og en fargefull kristen barnehage... 05 April 2012 おはよう - ohayou - God morgen 06 April 2012 ウイスキ- uisuki - Whisky 3
Trondster Skrevet 9. april 2012 Skrevet 9. april 2012 Liker spesielt morgenstemningen - med broen som harpe og neonblå fasade mot solnedgang og skrå linjer. Og det kan da ikke være så gæærnt å våkne opp etter drikkeslaget - ille nok med hodepine, men en uåpnet Talisker burde hjelpe..
tomsi42 Skrevet 9. april 2012 Skrevet 9. april 2012 Enig - flott morgenstemning. Ser det var Bushmillen det gikk hardest utover den 6.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå