Gå til innhold

Tøffere enn dette får du det ikke


Anbefalte innlegg

Man får fint over 11 000 poeng i X-test 3DMark11 med AMD Quad 7970, så dette er bare dårlig reklame for nvidia. Skuffende.
I og med at artikkelen ikke sier noe om hvor bra 7970 gjør det, er vel dette strengt tatt god reklame for Nvidia. Om den er riktig osv. skal jeg ikke legge meg opp i, men all PR er tross alt god PR. Og positiv PR er hvertfall bra butikk.

 

 

 

Der fikk de presset ut hele 10 850 poeng, noe som skal ha vært over 1000 poeng over et tilsvarende oppsett med fire AMD Radeon 7970-skjermkort, satt opp i CrossFireX.

 

Står det..

 

 

http://nl.hardware.info/reviews/2641/4/nvidia-geforce-gtx-680-quad-sli-review-english-version-3dmark11

 

Direkte link til 3dmark testen hos hardware.info

Endret av B-QL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste har råd til fire slike kort om de faktisk er dumme nok til å kjøpe det. Det er idiotisk å ha 4 slike i en PC for daglig bruk uansett hvor mye penger man har med mindre man driver med en sinnsvak multiinstansing på 8 30-tommere.

 

folding home/ passord cracking med cuda osv....

Lenke til kommentar

De fleste har råd til fire slike kort om de faktisk er dumme nok til å kjøpe det. Det er idiotisk å ha 4 slike i en PC for daglig bruk uansett hvor mye penger man har med mindre man driver med en sinnsvak multiinstansing på 8 30-tommere.

Det er vel strengt tatt ikke en anbefaling til "hvermansen" å kjøpe et slikt oppsett. Det er idiotisk å kjøre biler med 500 hestekrefter med mindre man kjører på bane, prøver å miste lappen samtidig som man slår rekorder etc., selv om Top Gear tester slike biler. De aller fleste seerne ser programmet for å sikle, ikke kjøpe. Det er ingen tvil om at dette oppsettet er overkill, men det har absolutt en verdi som "morsom lesning" for de som er interesserte i sånne ting. Det er en artikkel som skriver om hva som skjer hvis man setter sammen 4 skjermkort, ikke en artikkel om det er en god eller dårlig ide...

 

Jeg synes det var morsomt å lese denne artikkelen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De fleste har råd til fire slike kort om de faktisk er dumme nok til å kjøpe det. Det er idiotisk å ha 4 slike i en PC for daglig bruk uansett hvor mye penger man har med mindre man driver med en sinnsvak multiinstansing på 8 30-tommere.

Tommer har ingenting å si, det er resolution'en på de skjermene som har noe å si, en 50" tv med full hd (1920x1080) er like enkelt å kjøre på som en 15" med full hd (1920x1080)

 

Lenke til kommentar

De fleste har råd til fire slike kort om de faktisk er dumme nok til å kjøpe det. Det er idiotisk å ha 4 slike i en PC for daglig bruk uansett hvor mye penger man har med mindre man driver med en sinnsvak multiinstansing på 8 30-tommere.

Tommer har ingenting å si, det er resolution'en på de skjermene som har noe å si, en 50" tv med full hd (1920x1080) er like enkelt å kjøre på som en 15" med full hd (1920x1080)

 

nå regner men ofte 30" monitorer som 2560x1600/1440 da...

Lenke til kommentar

hva med to hd6990 ??

 

fordi ett GTX 680 tilsvarer ett HD 6990...

 

Nesten... iallefall...

 

 

2e2e2e2e.jpg

 

Ser at 1 x 6990 yter noe mer en et 680...

 

Selv har jeg to vannkjølte 6990, og de yter mer en to 680 GTX.... Men hos meg vil jeg tro prosessor er begrensningen (Phenom 2 1090t x6 @ 4300 mhz).

 

Jeg må bare inse at slaget er tapt... rått kort det der 680 kortet....

Lenke til kommentar

Nå kan jo to gtx 680 overklokkes en del mer prosentvis enn to HD 6990... Og krever langt mindre kjøling... Koster mindre gjør dem også...

 

6990 er trossalt 1 år gammel.

 

Koster mindre ? Vannkjølte 6990 er vel noe av det dyreste man kan oppdrive beregnet på private brukere..

 

Jeg angrer ikke, har hatt de i 1 år, og har kort som gruser det meste, fortsatt.

 

Tror nok du trenger 3 GTX 680 for å slå to 6990...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...