Gå til innhold

PC til meg og lillebror


Anbefalte innlegg

Hei.. Jeg skal flytte ut fra foreldrene og bo for meg selv om c.a 2 måneder..

Jeg får 200 000 kr av foreldrene, og har tenkt å bruke noe av det til PC, siden det eneste jeg gjør er å være på PC'en og spille eller gjøre andre ting, som Photoshop osv..

 

http://www.komplett....13-6C00E93C53AC

 

Denne er det jeg skal ha.. Og jeg trenger virkelig 6 TB med HDD.. Grunnen til dette er at jeg alltid lagrer ting.. Som å downloade 20 spill, mange bluray/vanlig filmer, bilder og masse mer!

 

Noe som ikke passer eller no?

 

Pappa og mamma sa til meg at lillebror på 14 år har bursdag den 24 april, og at han virkelig ønska seg en ordentlig pc som klarte å dra de fleste spill uten problemer.. Han spiller spill som Skyrim, Battlefield, Need for Speed osv..

 

Har laga oppsett og vil at dere skal se over, han har skjerm,mus og tastatur fra før av.

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1063102&su=8BEE0792-AF2A-4327-BAB8-F78DE4146210

 

Han har tenkt å spille BF3 med en kompis

 

Kan dere se over, evt. noe jeg burde bytte ut elns?

 

Takk for oppmerksomheten

Endret av OttomanskeRiket
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

støtter mer eller mindre terje k. her

 

- i ditt oppsett ville jeg dog gått opp til en 120GB SSD

- en modulær strømforsyning ( som for eksempel XFX XXX 750W)

- en mus utifra dine preferanser, som for eksempel grepet, jeg synes Corsair M60 virker fin fordi jeg liker ideen bak sniper knappen

- oppgraderings versjonen av Windows 7 som koster 50kr mindre kan brukes på flere PCen, OEM versjonen som er i oppsettet kan bare brukes på ett hovedkort

- kanskje gått opp til 16GB (hvis du vet det er nødvendig!)

 

når det kommer til lillebroren din sitt oppsett, så er det mye penger på en 14 åring...

- trenger han virkelig ett GTX 680?

- SSDen er grei, men med så lite plass kan det være fint å sette den som cache til HDDen vis Intel SRT

 

husk disse vise ordene: den beste måten å fremtidssikre PCen er å ha penger igjen til å oppgradere den senere

Endret av olestokk
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

- oppgraderings versjonen av Windows 7 som koster 50kr mindre kan brukes på flere PCen, OEM versjonen som er i oppsettet kan bare brukes på ett hovedkort

 

 

Må man ikke ha windows vista eller xp fra før for å kunne installere windows 7 upgrade på en helt ny pc?

Lenke til kommentar

støtter mer eller mindre terje k. her

 

- i ditt oppsett ville jeg dog gått opp til en 120GB SSD

- en modulær strømforsyning ( som for eksempel XFX XXX 750W)

- en mus utifra dine preferanser, som for eksempel grepet, jeg synes Corsair M60 virker fin fordi jeg liker ideen bak sniper knappen

- oppgraderings versjonen av Windows 7 som koster 50kr mindre kan brukes på flere PCen, OEM versjonen som er i oppsettet kan bare brukes på ett hovedkort

- kanskje gått opp til 16GB (hvis du vet det er nødvendig!)

 

når det kommer til lillebroren din sitt oppsett, så er det mye penger på en 14 åring...

- trenger han virkelig ett GTX 680?

- SSDen er grei, men med så lite plass kan det være fint å sette den som cache til HDDen vis Intel SRT

 

husk disse vise ordene: den beste måten å fremtidssikre PCen er å ha penger igjen til å oppgradere den senere

Helt enig med deg når det gjelder kommentarene til oppsette hans men, jeg tror ikke et gtx 680 er overkill for en 14 årig hvis han vil kjøre det han spiller på max.

Jeg skal straks konfirmere meg og har tenkt til å kjøpe et gtx 680 jeg og så der ikke noe i veien med det!

Lenke til kommentar

støtter mer eller mindre terje k. her

 

- i ditt oppsett ville jeg dog gått opp til en 120GB SSD

- en modulær strømforsyning ( som for eksempel XFX XXX 750W)

- en mus utifra dine preferanser, som for eksempel grepet, jeg synes Corsair M60 virker fin fordi jeg liker ideen bak sniper knappen

- oppgraderings versjonen av Windows 7 som koster 50kr mindre kan brukes på flere PCen, OEM versjonen som er i oppsettet kan bare brukes på ett hovedkort

- kanskje gått opp til 16GB (hvis du vet det er nødvendig!)

 

når det kommer til lillebroren din sitt oppsett, så er det mye penger på en 14 åring...

- trenger han virkelig ett GTX 680?

- SSDen er grei, men med så lite plass kan det være fint å sette den som cache til HDDen vis Intel SRT

 

husk disse vise ordene: den beste måten å fremtidssikre PCen er å ha penger igjen til å oppgradere den senere

Helt enig med deg når det gjelder kommentarene til oppsette hans men, jeg tror ikke et gtx 680 er overkill for en 14 årig hvis han vil kjøre det han spiller på max.

Jeg skal straks konfirmere meg og har tenkt til å kjøpe et gtx 680 jeg og så der ikke noe i veien med det!

Anbefaler heller 6970 eller 580, De er helt greie for dagens spill også har du mer penger til overs når du skal oppgradere til 8970/780 om et år eller to, altså neste generasjons spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt enig med deg når det gjelder kommentarene til oppsette hans men, jeg tror ikke et gtx 680 er overkill for en 14 årig hvis han vil kjøre det han spiller på max.

Jeg skal straks konfirmere meg og har tenkt til å kjøpe et gtx 680 jeg og så der ikke noe i veien med det!

Så lenge man er klar over at man ikke kjøper GTX 680 for "fremtidssikring" eller i den tro at spillene kommer til å se merkbart bedre ut enn de gjorde på et mid/highrange-kort fra forrige generasjon, så er det ingenting i veien for å kjøpe et GTX 680.

Lenke til kommentar

37K er ikke nødvendig for noe som helst. Ikke kjøp stasjonær for over 12-15K om du ikke har svært spesifikke behov. En 12-15K stasjonær PC drar alle spill flatt ut på maks grafikkinnstillinger, og kommer til å fortsette med det lenge framover. Senk pristaket ditt og spytt heller litt av pengene du sparer i bedre høyttalere (La oss si en tusenlapp eller noe slikt).

 

Ellers må du huske at strømfoskyningen ikke gjør maskinen noe bedre ved å være overdimensjonert. 750W dekker alle strømforbruk som du klarer å komme opp med på en slik maskin, om du så har to grafikkort.

Lenke til kommentar

støtter mer eller mindre terje k. her

 

- i ditt oppsett ville jeg dog gått opp til en 120GB SSD

- en modulær strømforsyning ( som for eksempel XFX XXX 750W)

- en mus utifra dine preferanser, som for eksempel grepet, jeg synes Corsair M60 virker fin fordi jeg liker ideen bak sniper knappen

- oppgraderings versjonen av Windows 7 som koster 50kr mindre kan brukes på flere PCen, OEM versjonen som er i oppsettet kan bare brukes på ett hovedkort

- kanskje gått opp til 16GB (hvis du vet det er nødvendig!)

 

når det kommer til lillebroren din sitt oppsett, så er det mye penger på en 14 åring...

- trenger han virkelig ett GTX 680?

- SSDen er grei, men med så lite plass kan det være fint å sette den som cache til HDDen vis Intel SRT

 

husk disse vise ordene: den beste måten å fremtidssikre PCen er å ha penger igjen til å oppgradere den senere

Helt enig med deg når det gjelder kommentarene til oppsette hans men, jeg tror ikke et gtx 680 er overkill for en 14 årig hvis han vil kjøre det han spiller på max.

Jeg skal straks konfirmere meg og har tenkt til å kjøpe et gtx 680 jeg og så der ikke noe i veien med det!

Anbefaler heller 6970 eller 580, De er helt greie for dagens spill også har du mer penger til overs når du skal oppgradere til 8970/780 om et år eller to, altså neste generasjons spill.

Er ening med deg der når det gjelder forslaget ditt om GTX 580 og 6970 men, Syntes det bare var litt tullete å si at en 14 åring ikke trengte et GTX 680!

Lenke til kommentar

37K er ikke nødvendig for noe som helst. Ikke kjøp stasjonær for over 12-15K om du ikke har svært spesifikke behov. En 12-15K stasjonær PC drar alle spill flatt ut på maks grafikkinnstillinger, og kommer til å fortsette med det lenge framover. Senk pristaket ditt og spytt heller litt av pengene du sparer i bedre høyttalere (La oss si en tusenlapp eller noe slikt).

 

Ellers må du huske at strømfoskyningen ikke gjør maskinen noe bedre ved å være overdimensjonert. 750W dekker alle strømforbruk som du klarer å komme opp med på en slik maskin, om du så har to grafikkort.

 

Feil, skal han han overklokke CPU/GPU kommer 850w godt med:) Å selve pcen trenger ikke å koste mer en 10-13k, men feks tilbehør skjerm så blir det opp i 15-20k for en fullstendig PC.

Lenke til kommentar

 

37K er ikke nødvendig for noe som helst. Ikke kjøp stasjonær for over 12-15K om du ikke har svært spesifikke behov. En 12-15K stasjonær PC drar alle spill flatt ut på maks grafikkinnstillinger, og kommer til å fortsette med det lenge framover. Senk pristaket ditt og spytt heller litt av pengene du sparer i bedre høyttalere (La oss si en tusenlapp eller noe slikt).

 

Ellers må du huske at strømforsyningen ikke gjør maskinen noe bedre ved å være overdimensjonert. 750W dekker alle strømforbruk som du klarer å komme opp med på en slik maskin, om du så har to grafikkort.

 

 

Feil, skal han han overklokke CPU/GPU kommer 850w godt med:)

Nå er det ikke feil å ta høyde for overklokkings- og SLI-behov i fremtiden, men med 850W begynner vi å snakke veldig overdimensjonert for folk flest.

 

Strømforbruk og effektivitet på nyere PC-komponenter går proporsjonalt omvendt. Bare se på de nyeste toppkorta til ATI og Nvidia. 7970 har 250W TDP, mens 680 legger seg på 195W.

 

Et par sitater ang. 'total system power draw' fra silentpcreview;

 

 

Prime95 + FurMark

Our video card selection is somewhat limited (the HD 5870 is our highest draw card, using about 220W on load) so to show you what you can expect with a more high-end configuration we added results with a pair of HD 4870s in CrossFireX on the i7-965 machine. The older 4870s are notoriously inefficient, taking the AC input of the Nehalem PC up to 547W. Even combining components with intentionally power sucking hardware, our 650W power supply was only pushed to about 75% capacity.

 

CONCLUSIONS

 

It is important to keep in mind that the measurements presented here are continuous loads. Our test equipment does not have the resolution to measure peaks, which may last for 10 ms or less and may be much higher than the continuous load. Most power supplies are rated for a continuous load with allowances for higher peaks, but the internal protection circuits may still be tripped by an exceptionally high peak. It is wise to leave perhaps 30% headroom for peaks when sizing a power supply.

With these caveats, some broad, predictable conclusions can be drawn:

 

1) The +5V and +3.3V lines remain relatively unimportant for desktop PCs. In our systems the +5V line never drew more than 4A under any circumstances. The +3.3V line was underutilized as well, drawing less than 3A except in the case of the Core i7-965 which belongs to the all but obsolete LGA1366 platform. Even if LGA1366 was still mainstream, the peak draw was only 12A; Most power supplies, even low wattage models, offer 20A or more.

 

2) The +12V line is more important than ever thanks to the growing power requirements of graphics cards. On CPU load alone, our systems were drawing about 80% of their power from the +12V rail, more or less the same as the high-end equivalents from six years ago. On combined CPU and GPU load, the portion was close to 90% and total power consumption effectively doubled. Even a sub-US$200 card can raise the power requirements of a system dramatically.

 

3) Excluding high-end graphics cards and/or multiple GPUs, it appears a 400W power supply is more than sufficient for most systems. Unless you're choosing components like the Core i7-965 intentionally for inefficiency, even a fairly powerful gaming system will not require a 500W+ power supply. Our Core i5-2500K and HD 6870 combination at full load used less than 240W DC while the +12V rail topped out at just 18A.

 

NOTE: None of the above conclusions are meant to suggest that power delivery alone are the only criterion by which a PSU should be chosen. We are only considering adequate power delivery. We have not touched on noise, efficiency, cooling, voltage regulation — in short, all of the other relevant criteria we examine in our PSU reviews.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...