Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC stod pålogget men så kom plutselig kom reboot-melding?


Anbefalte innlegg

Hallo.. Jeg satt i stua å så National Geographic og så gikk jeg inn på rommet der pcen min befinner seg og den hadde jeg slått på for flere timer siden allerede.. og den fungerte bra. Men når jeg kom inn her etter programmet på tv så var det bare svart skjerm med følgende beskjed;

 

- Reboot or set in a reboot media og noe mer men det husker jeg ikke helt..

 

sånn plutselig helt ut av det blå..

 

og jeg restarta maskinen og da måtte jeg inn i bios for å komme inn i windows igjen.. altså bytte på harddiskene.. jeg har tre harddisker.. to som bare er lagringsplass og en hoveddisk som er SSD 128 GB med windows 7 installert og den stod som 2. valg. hvordan får jeg flyttet den opp til første plass?

 

men da jeg valgte den riktige diskene kom denne reboot meldingen opp igjen men andre gangen kom det sånn svart at windows did not start normally osv. og jeg trykka på start windows normally og da kom jeg inn i windows.. så er her nå..

 

Hvordan kan dette ha seg å ha skjedd uten at jeg gjorde noe og hva kan jeg evt gjøre for å forebygge problemet i framtiden?

 

takk for hjelpen alle sammen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk Windows update loggen.

Misstenker en automatisk oppdatering som har bad'et på deg.

-Start- høyre klikk min datamarskin - Propertys - windows update nederst til vestre - view update history

Så kan du alltids prøve å installere dem som ikke har blitt installert vellykket, mens du ser på.

Lykke til..

Lenke til kommentar

Det er litt rart, det burde faktisk stå at maskinen har startet på nytt etter å ha blitt avslått uventet eller noe i den duren.

Uansett sånne spontane restarter hinter ofte til maskinvareproblem , her må man rett og slett feilsøke litt siden det kan være :

 

*Strømforsyningen - Sannsynlig.

*Hovedkortet - Mindre Sannsynlig.

*Skjermkort - Mindre Sannsynlig.

*Minne - Mindre Sannsynlig.

 

Start med å teste minnet med en memtest86 (eller en ordentlig test av skjermkortet med feks occt ) , restarter maskina eller dukker det opp feil på minnet så er man et steg videre, hvis ikke tar man feilsøkinga videre komponent for komponent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...