Gå til innhold

Boksing og treningsprogram


Anbefalte innlegg

Hei

Testet boksing på treningsenteret i hjemmeområdet her på Tirsdag. Utrolig slitsomt, men mye morro. :D Timen inneholdt hovedsaklig teknikk på boksesekk og mitts. Samt litt jogging, skyggeboksing med manualer.

 

Trener normalt Stronglifts 5x5 - Man, Ons, Fredag. Men boksingen er på Tirsdager.

 

Hvordan ville dere endret treningsopplegget mitt da og evt bytta hele programmet da kanskje ikke Stronglift 5x5 (som går ut på max styrke) passer sammen med boksing.?

Jeg kommer til høre med instruktøren neste Tirsdag om hvordan han ville gjort det, men å høre flere meninger er ingen dum ide uansett. :)

For min egen del er jeg fortsatt mest interessert i styrke fremfor volum, men kan godt tilpasse meg ett "boksingprogram"

 

(Lagde dette emne i Kampsporttråden først, men fikk aldri noe svar)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var ein som lurte på ang MMA trening. Du kan lese mine anbefalinger der. Gjelder meir eller mindre det same for boksing.

Du trenger alt. Teknikk og styrke. Teknikken i boksing er meir avgjørande enn styrke faktisk.

 

Men, fysisk så bør du ha veldig bra ekplosiv styrke, veldig god utholdenheit (også i muskler!) og hurtigheiti bein og kroppen ellers.

Bytt på å trene styrke/utholdenheit/eksplosiv styrke/hurtigheit året rundt (3-4 månader om gongen), så tren mye på teknikk heile året.

Lenke til kommentar

Ok, så mer kroppsvekt øvelser og ikke bruke så mye vekter?

Var med på ein bokse-kamp i 1 månad for rundt 10 år siden, det var det dei kjørte. Kanskje 1 gong i uka kjørte dei vekter, resten gjekk på kroppsvekt + veldig mye jogging.

det fine med kroppsvekt, at du kan variere trening veldig mye, utan å overstresse kroppen og med relativt lite sjanse for å skade deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...