Gå til innhold

1881 vs 180.no vs Gule sider til Android


Anbefalte innlegg

Da ligger det 3 opplysningsapper ute i Google play som alle slår opp ukjente nummer. Så da trenger man ikke ringe 1881 / 1888 i hvert fall. 1881 er vel størst, men koster 39 per måned og gulesider gir ofte feilmelding. 180.no er nesten ny og er den mest populære akkurat nå (22. plass)

 

Noen som har prøvd å installere alle tre?

 

1881: http://play.google.com/store/apps/details?id=com.ms1881

 

Gule sider: http://play.google.c...lesider.android

 

180.no: http://play.google.c...pplysning180.no

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har testet 1881 siden den kom, og var fornøyd med den helt til den begynte å koste penger. 500 kr i året for en "Se hvem som ringer" funksjon synes jeg blir for drøyt!!

 

Gule Sider er grei på oppslag av bedrifter, men gir ofte litt feil på personnavn. Får også ofte nettverksfeil. Jeg har en Samsung med dårlig batteri og fant ut at Gulesider appen slukte strøm, så denne har jeg avinstallert.

 

180.no har jeg testet siden de lansert sin "Se hvem som ringer" app for ca. 2 uker siden. Fungerer bra hittil - og er helt gratis. Enkel og rask, og den gir meg ofte svar på ukjente anrop jeg ikke fikk svar på før også. Terningkast 6!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Den trenger mange tillatelser, men redegjør i det minste for alle i beskrivelsen av appen:

 

Forklaring tillatelser på telefonen:

 

Dine meldinger - Brukes utelukkende til å gjøre oppslag på avsenders telefonnummer. Ingen meldinger blir lest eller benyttes på annen måte.

 

Din plassering - Brukes utelukkende til funksjonen "Ta meg dit" hvis en ønsker navigering i kart til oppføringen.

 

Din personlige informasjon - lese og skrive til kontaktlisten benyttes for å vise kontaktens navn ved "Se hvem som ringer funksjonen" og for å lagre en opppføring i kontaktlisten.

 

Nettverkskommunikasjon - brukes for å sjekke nettilgang og for å gjøre søk mot 180.no

 

Telefonsamtaler - Benyttes utelukkende for å fange opp telefonnummer ved innkomne og utgående samtaler for å gjøre et oppslag mot 180.no

 

Tjenester som koster penger - Fra en oppføring kan en velge om en vil ringe oppføringen fra applikasjonen. Ingen samtaler utføres uten ditt samtykke.

 

Systemverktøy - Benyttes for å vise informasjon ved "Se hvem som ringer" funksjonen.

 

Men kan jo potensielt finne på noe tull for det.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Litt gammel tråd, men i stedet for å lage en ny tråd, tar jeg det her.

Jeg har testet disse, og 180.no er utvilsomt den beste.

 

MEN, og dette er et STORT MEN, funksjonen som lar deg lagre innkommende samtaler i kontaktlisten, gir deg ikke muligheten til å lagre på exchange-kontoen. Dette er regelrett ELENDIG. Man får kun valget mellom gmail eller telefonminnet. Dette er håpløst, og burde vært en smal sak for utviklerne å legge inn. Forhåpentligvis skjer det ved fremtidig oppdatering.

 

Dette medfører at jeg ikke har aktivert denne funksjonen. Veldig synd.

 

PS! 1881 skal visstnok ha muligheten til å lagre på exchange-konto, men denne appen er helt uaktuell når de tar seg betalt 500 kroner i året for den.

Endret av TigerJack
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Ref eget innlegg.

 

Det ser ut som min lockscreen sperrer for selve katalogoppføringen.

Øverste linje vises i notificationbar men ikke selve oppføringen.

 

Har default lockscreen og 1881 app funker fint.

Har prøvd å endre visning til midten av skjerm uten hell.

Så snart jeg tar tlf vises oppføring, men da er det også lockscreen erstattet av standard "i samtale skjerm".

 

Anyone!?!

Endret av 029kid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...