Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Beste P2P program?


Anbefalte innlegg

Har tidligere brukt WinMX, men nå har jeg reinstallert XP og er åpen for forslag for andre gode P2P programmer.

 

Krav til programmet :

 

1. Mulighet for resume

2. Mulighet for å hente samme fil fra flere brukere samtidig

3. Det må IKKE inneholde spyware eller andre ekle "tilleggsprogrammer".

4. Mange brukere og masse filer.

 

Har tidligere prøvd (i tillegg til WinMX) Direct Connect, KaazaLite og eDonkey, men har aldri satt meg inn i de programmene.

 

Skriv gjerne litt om hvorfor akkurat P2P programmet du foreslår er det beste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BitTorrent. Ingen under, ingen ved siden av.

 

Edit: Dette er jo da selvsagt en typo av de grader :)

 

Men husk nå å ikke bruke det til ulovligheter. Bare filer som "Dont copy that floppy" osv :)

 

Angående mange brukere: jeg så en fil med opptill 6000 brukere. Og siden alle som laster ned en fil automatisk laster ned opp også gjelder prinsippet "Jo fler jo bedre" :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

kommer HELT an på hva du skal laste ned...

vanlige p2p programmer -

kazaa lite - kjekt til mp3

imesh - kjekt til musikkvideoer.

 

enkleste er vel uansett å holde seg til ftp.

Lenke til kommentar

Bittorrent er veldig tungvint å bruke, for f.eks. musikkfiler og bittorrent inneholder veldig mye TS/screeners (med "inneholder" mener jeg flest seeds på slikt materiale).

 

Kazaalite er bedre til musikkfiler, men suger til alt over 30-40mb.

 

Men til filmer (bare gratis amatørfilmer selvfølgelig :-) er vel Direct Connect best synes jeg.

 

Dette er kun mine meninger....

Lenke til kommentar

Syntes selv edonkey er sabla greit, men kanskje ikke det raskeste progarmmet til å laste ned mp3 med :roll:

Holder meg personlig langt unna den kazaa dritten men det er en personlig oppfatning... :)

eDoneky kan f.eks. brukes med sider som www.sharereactor.com

Og med den nye versjonen av eDonkey får du en hybrid som består av BÅDE overnet og eDonkey serverne...det vil si at nedlastningene starter mye reaskere nå en det gjorde før...

 

Edit: Når jeg tenker på at det ikke er så bra til musikk så trekker jeg det tilbake for med den nye hybriden går også dette ganske kjapt nå. Bare at jeg er så vant til den gamle versjonen så jeg miksa dem sammen :oops:

Lenke til kommentar

ftp er en protokoll. du trenger først en ftp klient, deretter må du ha noen å koble deg opp til, ingenting går automatisk, hos den du kobler deg til trenger du brukernavn og passord(mest sannsynlig, noen ganger kan man bruke anonymous som bruker, det kommer ann på servern du kobler deg opp mot). Så kobler du deg opp og laster ned det du skal ha. Det beste er jo da å kjenne noen som har en fet linje og har massevis med filmer og musikk :)

 

Dette ble sikkert kjemperotete for deg om du ikke har peiling på hva det er i det heletatt, hvis du ikke har peiling i det heletatt på hva ftp er for noe er det bare å sette seg og lese litt

Lenke til kommentar
Hubbene på dc disconnecter meg hele tiden. Ikke fordi jeg bryter med noen rules, men det står bare connection disconnected by server. Tror det har noe med Sygate firewallen min å gjøre, men jeg har hørt om flere som bruker Sygate firewall og DC++ uten problemer, så ikke vet jeg hva det er...

 

Aktiv eller Passiv bruker? Bruker du firewall MÅ du sette på passiv ellers så kan du bare glemme hele DC/++/odc osv osv

Lenke til kommentar

Til de av dere som bruker Bit Torrent - Hvordan konfigurerer du BT for å få slike høye nedlastningshastigheter jeg har hørt om. Jeg bruker BT Experimental client Shadow S.5.5 og har ikke fått høyere hastigheter enn 50 på BT (jeg får grønt lys, så folk laster ned fra meg), til tross for mange seeders og leechers. Mens jeg har fått opptil over 110 på Kazaa Lite. Jeg bruker forøvrig Norton Internet Security 2003, er det noe jeg må gjøre for å åpne opp porter via brannmuren - og hvordan gjøres det med NIS 2003? Fint om noen kan gi meg en veiledning på dette, da jeg ikke har funnet det andre steder.

Min Internettforbindelse:

Telenor Avidi kabel

Download: 1024 kb/s

Upload: 256 kb/s

Lenke til kommentar
Du kan ikke laste samme fil fra flere brukere samtidig på DC. Men jeg sverger til oDC (http://gempond.com/odc/) uansett.

 

Doh...det kan du vel, bare å rename filen det!?

 

Sverger forøvrig til DC++, eller annen DC klient her og. Jeg vil påstå at alle de sentraliserte P2P tjenestene er dårlige, trege, gir lite resultater (dere tror vel ikke seriøst dere søker over alle filene som er angitt nederst i kaazaa vinduet??)

Lenke til kommentar
Hubbene på dc disconnecter meg hele tiden. Ikke fordi jeg bryter med noen rules, men det står bare connection disconnected by server. Tror det har noe med Sygate firewallen min å gjøre, men jeg har hørt om flere som bruker Sygate firewall og DC++ uten problemer, så ikke vet jeg hva det er...

 

Aktiv eller Passiv bruker? Bruker du firewall MÅ du sette på passiv ellers så kan du bare glemme hele DC/++/odc osv osv

 

 

Jeg er passiv bruker. Har prøvd begge delene, men ingenting fungerer. Disconnecter uansett....:(

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...