Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny maskin vil ikke fungere ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se litt mere på minnebrikkene dine:

 

2 x 4GB XMS3 modules, CL9-19-9-27, for (((Core i3/i5/i7,))) Dual Channel, 1.5V

Du må bruke brikkesett som er testet og godkjent av fabrikk. Så du veit det fynker sammen. Som dine kjøpte så har du kjøpt til i3,i5 og i7. Du skulle ha kjøpt noen som er til AMD.

 

Nå veit jeg ikke( har ikke prøvd) om di fynker sammen, Og om det er problemet. Men du kan jo starte med og lese litt om det!

Endret av Exelent24
Lenke til kommentar

Jeg legger merke til at minnet du har kjøpt kommer i Intel og AMD "typer", aner ikke hva som er forskjellen, men det virker som om AMD pakken er 4stk 2Gb brikker mens brikkene ment for Intel er 2stk 4Gb brikker.

Jeg ville ringt Komplett og spurt om dette kan være grunnen. Jeg antar du ikke trenger 4 minnebrikker for å starte maskinen.

 

Hva om ikke ekstra strømkabler er koblet til skjermkortet?

Lenke til kommentar

Feil minne er ikke problemet. DDR3 er DDR3. "for Intel" er bare tull. Det eneste er at det er anbefalt å bruke brikker med 1.5v for intel. Det vil ikke si at noe annet ikke vil fungere.

 

Sjekk brukermanualen og se at brikkene står på riktig plass. Sjekk også at de er dytter ordentlig ned.

 

Utenom det kan det være hundre forskjellige ting. Anbefaler at kompisen din dobbeltsjekker alt.

 

Vanlige feil er feks at CPUkjøler ikke er montert korrekt, strøm til CPU er glemt, strøm til skjermkort er glemt osv.

Lenke til kommentar

Feil minne er ikke problemet. DDR3 er DDR3. "for Intel" er bare tull. Det eneste er at det er anbefalt å bruke brikker med 1.5v for intel. Det vil ikke si at noe annet ikke vil fungere.

 

Sjekk brukermanualen og se at brikkene står på riktig plass. Sjekk også at de er dytter ordentlig ned.

 

Utenom det kan det være hundre forskjellige ting. Anbefaler at kompisen din dobbeltsjekker alt.

 

Vanlige feil er feks at CPUkjøler ikke er montert korrekt, strøm til CPU er glemt, strøm til skjermkort er glemt osv.

 

Eeeeh, alle drikker fynker ikke som du sier. Da må du lese litt mere trur jeg;)

Lenke til kommentar

Se litt mere på minnebrikkene dine:

 

2 x 4GB XMS3 modules, CL9-19-9-27, for (((Core i3/i5/i7,))) Dual Channel, 1.5V

Du må bruke brikkesett som er testet og godkjent av fabrikk. Så du veit det fynker sammen. Som dine kjøpte så har du kjøpt til i3,i5 og i7. Du skulle ha kjøpt noen som er til AMD.

 

Nå veit jeg ikke( har ikke prøvd) om di fynker sammen, Og om det er problemet. Men du kan jo starte med og lese litt om det!

 

"Intel rambrikker" kan fungere helt fint med AMD hovedkort også.

Har selv ett sett med Corsair DDR3 brikker (2x4GB) som det står på pakken at de er ment for Intel systemer, men de fungerte helt problemfritt når jeg prøvde de på 2 forskjellige AM3 hovedkort også.

 

Eneste en må passe på er at hovedkortet (eller minne-kontroller i CPU) støtter RAM hastigheten, minne-størrelsen og spenningen på brikkene.

 

Hovedkortet til trådstarter støtter opp til 1866mhz minne, og opp til 8GB per brikke så det burde ikke være problemet.

Endret av Nvidia
Lenke til kommentar

Det er jo fullt mulig å kjøpe inkompatibelt minne, men vær litt obs på at vareteksten som ligger på minnebrikker på norske webshops er kun en tekst lagd av butikken, ikke av produsenten, Så det kan definitivt være misvisende at det står "For Intel" eller "For AMD" på brikkene.

Ja, selvfølgelig. Det var ikke det jeg mente. Du må jo passe på at hovedkortet støtter den frekvensen osv, men selve brikkene er lik. Når de printer "For intel" osv på pakken høres det ut som det er snakk om brikker som kun passer for intel.

Lenke til kommentar

Det er faktisk grunn til at moduler er fra produnsent som f.eks corsair m.fl har moduler merket med "for AMD"

 

Litt om årsaker til minne "made for AMD system".

1)

Det var tidligere problemer med lav cas latency og spesiell multi ved 1.65v på AMD/AM3 memory controller

2)

AMD's memory controller var/er ikke "like" sensitiv på spenning som Intel

3)

AMD benytter ikke XMP profiler

4)

Produsentene setter ulik SPD profil-data for "made for AMD" vs "made for Intel" men begge følger også JEDEC.

5)

AMD yter opptil 20% bedre med 1600mhz minne vs 1333mhz på enkelte plattformer.

http://www.overclockers.com/forums/showthread.php?t=654834

Er en dialog mot representant fra muskin postet her:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...