Gå til innhold

Gammel hotmail konto brukt til spam, får ikke fjernet lagret kortdata


Thor.

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en gammel windows live konto som ble aktivt brukt for kanskje 5-6 år siden. Jeg fikk i natt melding på min alternative epost om at hotmail- kontoen var brukt til spam. JEg logget på og fikk endret hemmelig spørsmål, passordet mitt og dobbeltsjekket at alt så greit ut.

 

Kontoen er fortsatt fryst, og jeg skal da motta en sms med en kode for å åpne kontoen igjen. Denne koden har jeg da ikke fått, jeg får derfor ikke endret vitale kontodetaljer som kredittkort som er lagret på Xbox live/windows live tjenester.

 

Hva bør jeg gjøre nå? Kortet er ikke brukt av andre enn meg ennå, men jeg bruker det til Microsoft Flight.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Det kan ta noen minutter" står det, men ingen sms har blitt mottatt. Det har gått ca 4 timer nå. HAr lagt inn google authenticator på gmailen min. Og passord på Live er forbedret, og hotmail tjenesten har jeg kansellert.

 

 

Har også fått to password resets fra live nå, avslått begge.

 

I tillegg så har min origin konto blitt forsøkt på og. Litt sært for den ligger på en helt annen epost-adresse og har ingen forbindelse med hotmail. Origin passord har også blitt forsterket. Men har iløpet av timen fått 8 password requests som står på delvis på nederlandsk, delvis norsk. Eposten er ekte og lenkene i disse er ekte. Men Origin har også en dårlig supportside, så jeg får ikke kontaktet dem skriftlig. Får error når jeg forsøker å skrive på forumet også.

 

Dette er frustrerende!!

Lenke til kommentar

I motsetning til f.eks. Facebook er hjelpesenteret til Microsoft nesten ubrukelig. Det er heller ingen enkel måte å komme i kontakt med kundeservice på.

 

Du kan alltids prøve å ringe Microsoft Norge på 23 500 500 og si at du ikke mottar SMS-koden. De kan nok ikke hjelpe deg over telefon, men de burde kunne gi deg et svar på hvor du kan henvende deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...