Gå til innhold

Hjelp til kjøp av gaming PC (Bygg eller kjøp ferdig?)


Anbefalte innlegg

Hei folkens! Jeg har tenkt lenge på å kjøpe en ny pc siden den andre holder på å gå til h..

 

Uansett, er usikker på om jeg skal kjøpe ferdig bygget, eller om jeg skal bygge.

 

Budsjettet er fra 6-8k og skal brukes til gaming. Trenger absolutt ikke en pc som kan kjøre BF3 på ultra osv. Jeg gamer bare spill som Minecraft, Cs:s, Skyrim, Saints Row 3 og er ikke opptatt av å ha grafikken helt på fullt. + At jeg redigerer foto og video.

 

Tenker også på om spill som kommer i fremtiden, om jeg kan kjøre de da hvis jeg kjøper deler nå. Vil helst ikke bruke penger på å oppgradere senere.

 

Har søkt litt og har blitt litt forelsket i denne: http://www.dustinhome.no/acer-aspire-predator-g3610-ci5-30-6gb-1000-gt545-w7hp/product/5010620390

 

Er den grei? Snakket med en venn og han sa at jeg kanskje måtte bytte skjermkort osv. senere.. Men hva er meningen deres?

Har egentlig ikke så lyst til å bygge, siden denne så rimelig ut.

 

Hvis dere heller mener at jeg skal bygge, kan dere hjelpe meg med deler og sånt? Har ikke en eneste anelse på hva en prosessor gjør etc.

(Vil helst kjøpe fra norske kjeder, spesielt komplett.no

 

Takk på forhånd! Spør hvis det er mer dere må vite :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.komplett....gSystemId=10481

Bytt skjermkort til HD 6850 eller GTX 560 Ti, så er du trygg for en god stund fremover.

Blir dette en rimelig maskin til sammen da? Vil helst være 100% før jeg kjøper noe.

Det er en ferdig sammensatt maskin av Komplett.no

Du kan spesifisere nærmere hva du vil ha inni kassa på denne siden og så legge inn ordre.

Med et 6850 blir prislappen rett over 7000 kr.

Lenke til kommentar

http://www.komplett....gSystemId=10481

Bytt skjermkort til HD 6850 eller GTX 560 Ti, så er du trygg for en god stund fremover.

Blir dette en rimelig maskin til sammen da? Vil helst være 100% før jeg kjøper noe.

Det er en ferdig sammensatt maskin av Komplett.no

Du kan spesifisere nærmere hva du vil ha inni kassa på denne siden og så legge inn ordre.

Med et 6850 blir prislappen rett over 7000 kr.

Kunne du ha vært litt mer konkret? Alt med deler osv. er ukjent for meg, kan ikke en pøkk..

Lenke til kommentar

Kunne du ha vært litt mer konkret? Alt med deler osv. er ukjent for meg, kan ikke en pøkk..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kunne du ha vært litt mer konkret? Alt med deler osv. er ukjent for meg, kan ikke en pøkk..

  • Gå inn på linken: http://www.komplett....gSystemId=10481
  • Naviger til du ser "Skjermkort"
  • Huk av for "Sapphire Radeon HD 6850 1GB GDDR5"
  • Velg eventuelt tastatur/mus/høyttalere du ønsker eller velg dem vekk.
  • Trykk "kjøp" på bunnen av siden
  • Fullfør handelen

Skjønner den delen, men er selve maskinen (+ skjermkortet) bra? Er det verdt pengene? Og kan du si mer om den?

Lenke til kommentar

Skjønner den delen, men er selve maskinen (+ skjermkortet) bra? Er det verdt pengene? Og kan du si mer om den?

i5-2310 + HD 6850 burde klare å kjøre de aller fleste spill på 1920x1080 med høye innstillinger, enkelte tyngre spill som BF3 må du ta til takke med medium. Til bilderedigering vil den også fungere bra, selv med veldig store bilder og mange lag. Du har også mulighet til oppgraderinger senere.

 

Du kan få litt bedre ytelse av å bygge selv, men det er ikke merkbart. Satt opp mot Aceren er dette et langt bedre kjøp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner den delen, men er selve maskinen (+ skjermkortet) bra? Er det verdt pengene? Og kan du si mer om den?

i5-2310 + HD 6850 burde klare å kjøre de aller fleste spill på 1920x1080 med høye innstillinger, enkelte tyngre spill som BF3 må du ta til takke med medium. Til bilderedigering vil den også fungere bra, selv med veldig store bilder og mange lag. Du har også mulighet til oppgraderinger senere.

 

Du kan få litt bedre ytelse av å bygge selv, men det er ikke merkbart. Satt opp mot Aceren er dette et langt bedre kjøp.

Gamer i05 med i5 2500k + GeForce GTX 560Ti 1GB/2GB eller Sapphire Radeon HD 6850 1GB/2GB, noe mer eller blir det her konge?

Lenke til kommentar

Gamer i05 med i5 2500k + GeForce GTX 560Ti 1GB/2GB eller Sapphire Radeon HD 6850 1GB/2GB, noe mer eller blir det her konge?

Blir veldig bra det, om du er 100% sikker på at du ikke vil overklokke er det noen hundrelapper å spare på å droppe 2500k til 2310 uten at du egentlig mister noe særlig til ytelse.

560 Ti er det beste kortet, forskjellen er vel på 20-25% ca. Ser derimot ikke nytten ved å gå for et 2GB-kort slik det er i dag, 99% av spill er konsollporter som klarer seg veldig bra med 1GB VRAM (egentlig holder 768MB, men få kort har så lite) og de få spillene som ikke er konsollporter ser generelt meget bra ut uansett teksturoppløsning.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Gamer i05 med i5 2500k + GeForce GTX 560Ti 1GB/2GB eller Sapphire Radeon HD 6850 1GB/2GB, noe mer eller blir det her konge?

Blir veldig bra det, om du er 100% sikker på at du ikke vil overklokke er det noen hundrelapper å spare på å droppe 2500k til 2310 uten at du egentlig mister noe særlig til ytelse.

560 Ti er det beste kortet, forskjellen er vel på 20-25% ca. Ser derimot ikke nytten ved å gå for et 2GB-kort slik det er i dag, 99% av spill er konsollporter som klarer seg veldig bra med 1GB VRAM (egentlig holder 768MB, men få kort har så lite) og de få spillene som ikke er konsollporter ser generelt meget bra ut uansett teksturoppløsning.

Ok, tusen takk for hjelpen! For se om jeg kjøper meg dette da! :)

Men et siste spørsmål, tror du denne i05 har HDMI inngang?

Lenke til kommentar

Jeg syntes egentlig at du burde bygge selv, da kjenner man pc'en litt bedre og det er gøy og lærerikt å bygge selv :)

Vet ikke hvordan det er med priser på de ferdig-satt sammen på komplett, men jeg vil tro at man får det billigere om man setter sammen selv.

(der er vel dustinhome litt billigere enn komplett)

Endret av burndrinker
Lenke til kommentar

Jeg synes at den vist på Finn var et eksepsjonelt godt tilbud. Noe slikt kommer du garantert ikke over i en vanlig nettbutikk som Komplett eller NetOnNet.

 

Aller helst vil jeg uansett si meg enig med debattanten over meg, ved at du bør bygge selv. Dette krever ingen spesialkompetanse, annet enn at du tar deg god tid til å lese bruksanvisninger og har brukt et skrujern før. Prosessen er egentlig ganske enkel, og minner mest om et puslespill der alle brikkene har sin dedikerte plass.

 

Fordelene kan deles i to. For det første vil du ved kjøp av f. eks. Black Refinery få et teknisk bedre bygg. For det andre vil det være en opplevelse du kan være stolt over, og minnes som en av årets begivenheter. At det er DU som har snekret sammen maskinen gir selvsikkerhet ovenfor hvordan hver enkeltdel fungerer, slik at du faktisk kan bytte den om noe uheldigvis skulle gå galt. Det er uansett mer pålitelige komponenter i et slikt bygg i forhold til et vanlig ferdigkjøp.

 

Det er opp til deg, men jeg ville rådet om enten Finn eller selvbygg. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...