Gå til innhold

Jeg bygger fra skratch med radiostyring !


Itek

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med litt krasj, maiden flight!

 

http://www.youtube.com/watch?v=758pcuoD_5Q&feature=youtu.be

 

Flyr forsåvidt.. :p

Jeg har nå vinklet motorene litt nedover, slik at motorene ikke drar flyet oppover slik som i videoen rett før jeg krasjet.. Dette gjorde at flyet flyr stabilt og fint.

 

Den kraftige vinklingen av vingene gjør flyet superstabilt! Ulempen er at det blir mye vanskeligere å svinge, balanserorene har nesten ingen ting for seg å gjøre. Flyet svinger fint ved å justere farten på motorene hver for seg (yaw) og høyderoret til pitch, trenger egentlig ikke mer kontrollarealer enn det!

 

Ny video kommer senere, neste gang blir det fra vann. Håper flyet flyter... :confused:

Endret av Itek
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har prøvd på vannet, en heller kjedelig affære. Flyet tok nesten av, men det endte i en sprut.

 

Har nå ødelagt en esc, to ubecer og 1 (?) servo. Utrolig hvor lite elektronikkvennlig saltvann er.

 

Fikset opp og skulle ut å fly på land, krasj! .... så nå ligger flyet i deler igjen -.-

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Singlepost-prosjekt!

 

Har bygd sump-båt :D

 

Få bilder av byggingen, men båten er jo ganske enkel. Tenker nok denne blir morsom når/hvis snøen kommer! Jeg lagde den med tanke på å bruke den dersom noen andre prosjekter skulle krasje eller noe på vannet, sånn at jeg kan kjøre et tau ut...

 

post-214279-0-86950100-1384004010_thumb.jpg

 

post-214279-0-05562800-1384003639_thumb.jpg

 

post-214279-0-90308200-1384003834_thumb.jpg

 

post-214279-0-12664200-1384003739_thumb.jpg

 

Video:

Gresset viste seg å ikke være så glatt som jeg trodde, båten tippet over en gang, har reparert den tre ganger allerede. :/

Fungerer nok mye bedre på vann eller snø!

 

http://youtu.be/-aPtjTVGTCQ

Endret av Itek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...