Gå til innhold

Asus Xonar D2X hjelp! Ingen lyd i bakhøytalere! [Raskt svar]


Anbefalte innlegg

Hei! Vennen min har et logitech z906 anlegg, med et Asus Xonar D2X lydkort, men man får ikke lyd i bakhøytalerne. Etter å ha endret på noen innstillinger, kommer lyden til bakhøytalerne i fronthøytalerne, og han sier at han har sjekket og prøvd ut flere forskjellige kobinasjoner med 3,5mm pluggene i lydkortet. Er det noen som vet hva som kan være galt?

 

Ps: han tester ved hjelp av en 5,1 lydfil, windows surround test i kontrollpanel og med lydkortet sin egen test.

 

pps: Bakhøytalerne virket med det inigrerte lydkortet.

 

ppps: Han sier at bakhøytalerne har virket med lydkortet før, men volumet har vært veldig lavt i forhold til resten av anlegget, selv om de var skrudd opp til maks på "basen" til anlegget.

Endret av TEO3201
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får litt tregt svar fra meg her :

 

* Anbefaler at lydkortdriveren av-installeres og man sletter eventuelt filer som ligger igjen.

*Restart datamaskinen.

 

Sørg for å ha lastet ned siste drivere fra Asus , legg så disse inn før du plugger til noen lydenheter.

Prøv lyden nå.

 

Fungerer lyden fortsatt ikke må du gå inn via Asus sitt kontrollpanel og sjekke innstillingene til høytalerne der og at alt stemmer.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Du får litt tregt svar fra meg her :

 

* Anbefaler at lydkortdriveren av-installeres og man sletter eventuelt filer som ligger igjen.

*Restart datamaskinen.

 

Sørg for å ha lastet ned siste drivere fra Asus , legg så disse inn før du plugger til noen lydenheter.

Prøv lyden nå.

 

Fungerer lyden fortsatt ikke må du gå inn via Asus sitt kontrollpanel og sjekke innstillingene til høytalerne der og at alt stemmer.

 

Takk for svar. Her får du et sent svar tilbake XD. Jeg har fortalt vennen min hva du mener han bør gjøre, men jeg vet ikke om han har gjort noe enda eller om han fikk det til. Men kan det være fordi det interne lydkortet ikke er deaktivert? Siden disse kjører hver for seg, har jeg vanskelig for å tro at de påvirker hverandre på noen måte, men jeg er ikke sikker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...