Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] problemer med installasjon av win 7 og missing bootmgr


Anbefalte innlegg

hei folkens. kjørte nylig raid0, brukte vanvittig mye krefter og tid på å sette det opp, dette er min første amd baserte maskin. men raidet fungerte aldri skikkelig, programmer nektet å la seg installere og ting fungerte generelt dårlig. så jeg tok meg tid her en dag til å fjerne raidet. raidet fjernet, kom meg inn i windows ved å bruke hdden fra laptopen min og formaterte diskene som hadde vært i raid (var i raw format). så installerte jeg windows, vanlig måte og ingen stress. så kom det opp missing bootmgr når eg skulle inn på pcen i dag for å installere resten av programmene jeg vanligvis bruker. kikket på nettet og folk sa man bare stapper i windows disken og trykker på repair, men jeg fant aldri operativsystemet mitt i listen der. fikk ikke opp noe men fikk muligheten til å laste inn drivere. noen her som vet hva som skjer? hadde ikke noe lignende problemer før jeg satte opp raidet? ja og når jeg skulle installere windows på raidet så måtte jeg bruke en drivet som jeg fikk med hovedkortet.

 

kjell

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du skal sette opp systemdisken, så er det lurt å bare ha den tilkoplet, ingen andre hdd'er.

Når systemdisken er oppe og går, da først skal du kople de andre til.

 

Har du gjort dette og likevel får den meldingen, så ville jeg prøve resette biosen.

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...