Gå til innhold

Hva synes dere om Leica M9


  

15 stemmer

  1. 1. Er Leica M9 verdt penger (ca 18k kr)

    • Ja! Beste kamera ever!
      5
    • Nei, den er ikkje så bra!
      10


Anbefalte innlegg

Hadde ikke overrasket meg voldsomt om jeg plutselig kjøpte en selv heller, for jeg har innmari lyst på en.

 

Så du M10-ryktet i dag, de skal visst ansere noe i begynnelsen av mai. http://leicarumors.com/

 

Hmm dette ser spennende ut.

Kanskje mine "rykter" slår til allerede nå før sommeren. Trodde vel egentlig ikke det skulle komme før i aug/sept men vi får se.

Jeg har ikke tro på at det kommer noe M10. Om de ikke da velger å snu helt om og ta innoverseg kritikken de møter, og fornye M serien totalt. Men det ville vært dumt av dem.

 

Det jeg heller venter av Leica er den nye serien som legger seg et sted mellom M9 og X1.

Her får vi et helt nytt hus og en helt ny serie med objektiver.

Spennende, ikke sant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spesielt og meget bra kamera for den "spesielle" som virkelig KAN bruke det! Drømmer vel om en M9 og rusleturer i Paris og andre storbyer når jeg er pensjonist om maaaaange år! Håper å få tak i en rimeligere en..., men 18K synes jeg virket "mistenkelig" rimelig allerede nå da! :dribble:

Lenke til kommentar

Før man vurderer hus til 30k eller mer så bør man enten ha M optikk, eller sette av ca 20-50k til et par brukte M objektiver (35 eller 50mm + vidvinkel) :whistle:, ev "nøye" seg med Zeiss eller CV som kan konkurere optkisk på enkelte. Med Zeiss / CV kommer man langt med et budsjett på 10-20k.

 

Alternativet er proff uststyr fra Canikon som er mer anvendlig som verktøy men som veier like mye som en liten bil, og er langt kjedeligere :thumbdown::innocent: .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...