Gå til innhold

Lange eller korte joggeturer for å forbrenne fett på magen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lange med rolig tempo. Begynn å jogge ca 4km med fart på 8-10km/t, 3 gonger i uka.

Så øk distansen med ca 10% i uka.

Når du bjynn å få bedre form, kan du bjynne å øke farta også. Målet er å ligge på 70-80% av maks pulsen.

 

Du kommer IKKJE til å forbrenne fett frå magen. Det er kroppen (gener) som bestemmer kor fettet forsvinner først og sist. Men det eg skreiv er noe av det mest effektive for å forbrenne fett.

Lenke til kommentar

4 x 4 gir en meget god effekt på forbrenningen. Fler studier viser vel at 4 min på 85-95% makspuls - 3 min på 70% x 4 gir en bedre effekt en rolig jogging en time. Nøkkelordet her er det som skjer mellom treningene. En intervall økt som beskrevet vil gi en økt forbrenning i lang tid etter trening, mens en rolig joggetur primært vil gi økt forbrenning under selve treningen.

 

 

Lenke til kommentar

Her er det fint vis folk leser litratur etter 1970. Saken er at vis du vill bli kvitt fett på kroppen er det totale enegri forbruket og intaket over en vis periode. ikke at du tar rett fra fett reserver og sånne ting.

 

Kroppen bruker 2000-3500 kcal løpet av en dag, varier veldig fra person til person. Og en kg er ca 7500kcal, så vis du vill ned 1 kg i uka, må du være på underskudd på ca 7500kcal på 1 uke.

 

Så enten kan du gjøre dette med rent kosthold eller bare være i aktivitet. Og vis du bare vill bli kvitt fett på magem, så er det bevist at punkt forbrening fungerer, men svæært dårlig, så det vill lønne seg og trene hele kroppen enn og bare prøve og bli kvitt magen.

 

Det vill også lønne seg for folk som slanker seg og løfte litt vekter, fokus på baseøvelser og øke intaket av proteiner, så du ikke mister muskelmasse når du slanker deg.

Lenke til kommentar

Takker for svar alle sammen! JEg har nå funnet ut beste måten å få bort fettet på for en eventuell sixpack :p:P:P:P Men har et spørsmål til, så tar det i samme tråd: Jeg veit jo at kosthold har mye og si, men noen ganger får jeg en følelse at jeg må ha godteri og må ha sjokolade og må ha brus, hvordan kan jeg bli kvitt denne, eller eventuelt spise noe annet for å minske ''sukker behovet'' takk for svar nok en gang :)

Lenke til kommentar

Takk for svar: Du så ut som om du hadde kontroll på hvordan kosholdet skal være: Men hva er egentlig et bra og sunt kosthold? Hva burde man spise? Takk for svar :D

For å svare på det så må man først definere hva som er "sunt".

Her er mange meninger så jeg kommer bare med min: et sunt kosthold består av proteinrik mat laget fra grunnen av så langt det lar seg gjøre, laget med råvarer man selv stoler på.

Hva burde man spise? Kommer helt an på målsetningene med kostholdet... Jeg spisernå f.eks i kaloriunderskudd hvor 50% av kostholdet er proteiner fra melk, kjøtt, fugl, fisk o.s.v. 20% er karbohydrater fra "trege" kilder som fullkornsprodukter, havregryn o.s.v. og 30% fett fra fisk, grønnsaker, nøtter o.s.v...

 

Det blir så omfattende å svare på det du spør om at svaret mitt ble bare generelt og basert på mine egne meninger og erfaringer...

Lenke til kommentar

Takker for svar alle sammen! JEg har nå funnet ut beste måten å få bort fettet på for en eventuell sixpack :p:P:P:P Men har et spørsmål til, så tar det i samme tråd: Jeg veit jo at kosthold har mye og si, men noen ganger får jeg en følelse at jeg må ha godteri og må ha sjokolade og må ha brus, hvordan kan jeg bli kvitt denne, eller eventuelt spise noe annet for å minske ''sukker behovet'' takk for svar nok en gang :)

Godteri kan du erstatte med frukt. 1 gong i uka kan du ha dagen der du skier litt ut. Ikkje gå heilt crazy, men litt godteri og brus er lov.

Vis viljestyrke. Etter 3-4 uker så vil ikkje du ha behov for brus:) Sugen forsvinner av seg selv;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...