Gå til innhold

Ny gaming pc - mmo


Anbefalte innlegg

Heisann!!

 

Jeg lurte på om noen vil hjelpe meg med en ny gaming pc. Har ikke noe spesielt budsjett men kunne tenkt meg og havne under 8k. Har skjerm, mus og tastatur så trenger ikke dette!!

 

Har aldri bygget selv, men kan prøve meg viss det er så lett som dere sier, har null kompentanse til og gjøre det da (har demontert en PS3 og fikset YLOD, men kan vell ikke sammenlignes).

 

Som tittelen sier er det hovedsakelig til mmo da jeg kjøper alle andre typer spill på min PS3 da jeg foretrekker det.

 

Det jeg vil ha er en PC som kan kjøre SWtor f.eks med alt på maks og ingen lag fps problemer i pvp og lignende, PCen kommer hovedsakelig til og bli brukt til The Secret World, ikke kommet spesifikasjoner enda, men takler den litt mer en SWtor rekner jeg med det er greit :)

 

PS: Håper på svar fra olestokk da han virker som en veldig kompetent person på dette området! Tusen takk for all hjelp som forhåpentligvis kommer inn :):)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal ikke si at jeg er den mest kompetente personen her, det er mange som vet en god sel mer enn meg :)

 

post-227710-0-11327100-1331589145_thumb.png

 

det med bygging er ikke vanskelig, skjenner noen som ikke visste hvordan og har akkurat bygd hans først uten problemer :)

 

ett godt sted å starte er newegg sine videoer:

 

Endret av olestokk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et par stikkord til game PCer

 

 

RAM/minne = 8 gb

prossesor = i5 2500k skal holde, overklokkelig

anbefales en SDD = harddisk aktig disk som gjør sånn at ting starter 2-3 ganger raskere.. f.eks spill / OS

strømforsyining = 650 watt vil holde, modulær strømforsying vil sikkert bli anbefalt av mange

skjermkort = 560 ti eller oppover f.eks 570, 580 osv.. En annen ting er også kanskje kjøpe AMD skjermkort, mao 6950, 7950, 7970 osv..

 

Minne til = 350 kr til 420 kr

prossesor til rundt 1,5 k til 2,5k kroner..

SDD = 700 - 900 kr

strømforsyining = 650 kr til 900 kr

skjermkort = 1600 +++

 

Håper dette hjelper, det fins mange guides på nett, bare å søke, lykke til

  • Liker 1
Lenke til kommentar

skal ikke si at jeg er den mest kompetente personen her, det er mange som vet en god sel mer enn meg :)

 

post-227710-0-11327100-1331589145_thumb.png

 

det med bygging er ikke vanskelig, skjenner noen som ikke visste hvordan og har akkurat bygd hans først uten problemer :)

 

ett godt sted å starte er newegg sine videoer:

 

 

Takker!! Og et par dumme spørsmål fra en amatør:p Er dette en computer som vil være lett og oppgradere viss det blir aktuelt en gang i fremtiden? Og denne saken kan jeg koble rett i tven med hdmi uten at det går utover fps og lignende? (sorry har ikke så mye peiling hehe).

Lenke til kommentar

Takker!! Og et par dumme spørsmål fra en amatør:p Er dette en computer som vil være lett og oppgradere viss det blir aktuelt en gang i fremtiden? Og denne saken kan jeg koble rett i tven med hdmi uten at det går utover fps og lignende? (sorry har ikke så mye peiling hehe).

 

riktig det du sier :)

 

er oppgraderbart og kan kobles til TVen, det vil ikke gå utover FPS med mindre TVen har større oppløsning en PC skjermen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takker!! Og et par dumme spørsmål fra en amatør:p Er dette en computer som vil være lett og oppgradere viss det blir aktuelt en gang i fremtiden? Og denne saken kan jeg koble rett i tven med hdmi uten at det går utover fps og lignende? (sorry har ikke så mye peiling hehe).

 

riktig det du sier smile.gif

 

er oppgraderbart og kan kobles til TVen, det vil ikke gå utover FPS med mindre TVen har større oppløsning en PC skjermen

 

Heisann! Har bjunt og bygge nå, men sliter litt. Kjøpte de delene du anbefalte.

 

1: USB fra tårnet passer ikke på motherboard, rekner med jeg kun trenger en adapter da. (Jeg finner jaffal ingen plasser den passer)

 

2: SATA tilkoblinger: noen av mine enheter som bruker 6Gb/s eller kan jeg koble alt på 3Gb/s uttak på motherboard?

 

3: På hardisken er det et tredje uttak (strøm?) som jeg ikke har peiling hva jeg skal koble fra og til, eller holder det med sata og den ene strøm tilkoblingen?

Lenke til kommentar

du må nok ha en adapter til USB3 ja, eventuelt bruke en USB2 - USB3 adapter som pleier å følge med

 

SSDen burde kobles til SATA 6GB/s kontakta for å kunne brukes for fult, HDD og optisk drev går fint på 3GB/s (og 1.5GB/s)

 

hvis du har koblet til sata og sata power (de som SSDen også har) trenger du ikke fler

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

 

Viss noen er innom denne posten har jeg et par spørsmål.... Jeg kjøpte den PCen som olestokk linket tidligere i posten https://www.diskusjon.no/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=4825207

 

Det jeg lurte på er om jeg kan koble til en blu ray spiller og en harddisk eller to til uten at det er problemer med strøforsyning eller noe sånt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...