Gå til innhold

F-35


aomt

  

14 stemmer

  1. 1. Hot or flop?

    • HOT
      8
    • FLOPP
      6
  2. 2. Kas fly skulle Norge heller kjøpt?

    • F-35 er beste valget
      5
    • Saab Griffin ville vert bedre
      0
    • Eurofighter
      2
    • Su T50 PAK er overlegen og billigare!
      4
    • F-22 skulle skaffast
      1
    • F-18
      1
    • Eit anna fly
      1


Anbefalte innlegg

Kva syns dokke om framtidige jagerfly?

 

Det står veldig mye info om programmet og problemer på wiki (http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Martin_F-35_Lightning_II)

 

USA skulle ha JSF prosjektet fordi dei kunne ikkje kjøpe for mange av F-22 Raptor, pga prisen. JSF skulle vere eit billigare alternativ. Det var "kutte ned" på mye på F-35, samanliknet med F-22, til gjengjeld, så skulle F-35 koste 1/3 av pris (50mill$ pr fly i dagens verdi).

I dagens peng F-22 Raptor koster 150mill$

F-35 er opp i nærmare 130mill$ og den er ikkje ferdig utvikla. Samt mange land vurdere å bestille færre fly, slik at prisen kommer til å gå ytterligere opp. Noen kilder anslår pris til å komme opp i 200mill$, altså dyrare enn F-22.

 

Utan å ha lest så mye på internett, så vil eg spre mine "konspirasjons" tanker ang. dette.

 

F-22 er bannlyst for eksport. Dvs kun USA har lov å kjøpe dei. Fleire land, b.a. Australia og Israel ville kjøpe F-22, istedenfor F-35 (Australia), men etter nytt vurdering har USA ikkje fjernet eksport-bann.

Er det for å presse "resten av verden" til å heller investere i F-35? For at alle andre skal ha "dårligare" fly enn USA?

 

Var JSF prosjektet eit stor svindel, for å få andre land til å investere peng i LM/USA? Det er snakk om fleire milliarda dollar, som er bra boost for økonomien i USA...

Etter at andre land har investert fleire milliona i JSF, så har USA bjynn å redusere sine bestillinger og mange fleire er satt på hold.

Trur dokke USA bestiller kun til navy/carrier versjona av fly i få-tall og går heller for F-22, som ser ut til å vere både overlegen og billigare?!

Heile JSF var planlagt fordi F-22 var for dyr. Men no er det omvendt....

 

Når det gjeld Norge, så var Norge "lovet" kontrakter for 50 milliarder kr. Hittil så har Norge fått kun 2mlrd i kontrakter.

 

For å oppsummere: F-35 skulle vere klar i 2010. Når er det usikkert om den blir klar i 2020. Prisen er allereie det dobbelt av det den skulle vere og spås til å stige ytterligere.

Norge står i fare for å vere heilt utan operative jagerfly og må evt leige frå andre land, som vil koste fleire, fleire milliarda, mens dei venter på F-35 skal vere klar.

Samtidig så får ikkje Norge noen av kontrakter, som skulle vere med på å gjere programmet ikkje så alt for dyr.

 

 

 

Over til topic-2:

Er det rette flyet, med tanke på kravet til flyet?

Maneg har omtalt F-35 som "ein liten bomber". Det er mange ulike rapporter som sier den er enormt underlegen dei nyaste SU og MIG fly.

Den er saktare, har mye mindre "climb rate" og ikkje i nærheita like bra til å manøvrer. Med andre ord: den kan ikkje stikke fram, opp eller til siden.

Etter å ha leita på youtube, så fant eg fleire video av SU, der den viser akrobatikk som eg trudde var umulig. Den bryter alle tenkelig og utenkelig lover av fysikk og aerodynamikk.

Eg greide ikkje å finne eit einaste video av F-35, der den gjer noe som helst. Altså, take-off, straight and level flight og landing. Ein cessna-152 kan gjøre det.

 

Er det rett fly for Norge? Skal Norge prøve å stoppe Russland ved evt. konflikt, er det tydelig at F-35 greier ikkje å stå mot SU-T-50.

Er det tiltenkt å brukes i NATO opperasjoner i Afganistan, Syria, Libya o.l.? Men det er spørsmålet, ville ikkje Griffin vert mye bedre alternativ? Den er like effektiv og koster pr. idag 40-60mill, mot 130mill for F-35?!

Skulle Norge snudd seg mot Russland og skaffet Su-PAKFA (T-50), som skal vere overlegen både F-35 og F-22 og koster kun 50mill!!!

Med andre ord Norge kunne kjøpt 150 Su-T-50 istedenfor 50 F-35 for same peng!

 

Ein veldig, veldig stort faktor ang. F-35 er F-35B og F-35C. Både design og og pris er veldig avhendig av det.

Det var gjort enormt mange kompromisser på flyet, for at den skal ta av på veldig kort rullebane og skal kunne ta av og lande vertikalt.

MEN, Norge kjøper versjonen som kan ingen av deler. Med andre ord, Norge kjøper eit fly, der det inngått mange, mange kompromisser men får absolutt ingen fordeler! SKANDALE om du spør meg:)

Men ikkje at flyet er "mye dårligare enn det kunne vert", men også koster den mye, mye meir pga alt det der.

 

 

Og det siste eg lurer på, kva bør regjeringer gjere og kvifor har ikkje dei gjort noe?

Bør Norge trekke seg frå JSF programmet, ettersom flyet ser ut til å vere flopp (ubekreftet, men som det seies, det er aldri røyk utan ild).

Det er bekreftet at flyet kommer til å bli i alle fall dobbel så dyr som først anslått.

Det er bekreftet at programmet kommer til å vere enormt forsinket (ukjent med kor lenge).

 

 

Sånn som eg ser det, er Norge (og mange andre land) har blitt lurt.

Prisen gått drastisk opp, leveringsdatoer er ikkje overholdt på noen måter. Fleire rapporter på internett sei at flyet er så å si ubrukelig (det var aldri noen slike "rykter" ang f-22 eller noen anna fly!!).

 

Eg meiner regjeringa bør trekke seg frå programmet og heller melde om interesse om å kjøpe F-22 flya, som kommer til å koste det same.

F-22 vil vere mye bedre egnet til Norge, siden Norge skulle anskaffe kun F-35A.

Evt. sette programmet på "hold" i 2-3 år og se kva som skjer rundt i verden. Korleis F-35 utvikler seg og kva prisen kommer til å vere. Om Su-50 leverer det dei lover? Kanskje USA fjerner bann frå F-22?

Om USA fortsatt nekter å selge F-22, er det alltids mulegheit for å anskaffe Griffin eller snu seg mot Russland og få 5-te generasjons fly, med overlegne aerodynamiske egenskaper, til prisen som var først anslått for F-35.

Men etter min meining, ut i frå det eg har lest frå internett, F-35 ser ut til å vere ein pengeslukker som ikkje leverer varene heller. Ein stor, stor flopp... litt sånn Torres i Chelsea. 50mill og null nytte...;)

 

PS: litt seinare idag skal eg legge ut noen veldig gode linker som viser F-35 og SU-T-50

PPS: Su-50 har Rate of climb: 350 m/s (68,900 ft/min) (det er sjukt asså!!!) :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

F-35 som fly er en flopp og en dyr flopp. Eurofighter hadde vært bedre, eller Rafael. Om man tenker på å forsvare Norge.

 

Tingen er at dette i stor grad er politisk, F-35 er amerikansk. Norge har et veldig vennlig forhold ovenfor USA. F-35 er et fly, som ikke er tiltenkt en "ww3" konflikt. Men et fly som er tiltenkt de krigene vi ser i dag, "intervesjonskriger". F-35 er en flopp, men utgangspunktet var "Russland vil aldri bli et seriøst land igjen(noe det ikke har blitt, forsvaret dems er en "papir tiger") og asiatiske land er ikke teknologisk skilla nok til å lage selvstendige fly". Dette er på mange måter sant da Kina som oftest baserer seg på å kopiere russiske ting.

 

Heh, mtp hvor svakt Russland er så er det lite sannsynlig at de kommer til å angripe nord-Skandinavia. Og siden de er den eneste tenkte ytre fienden, så har man nærmest avskaffet Forsvaret.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...