Gå til innhold

Htc One X Vs Iphone 4S 32 Gb


  

93 stemmer

  1. 1. Htc One X Vs Iphone 4S 32 Gb ?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

iOS krasjer, android krasjer, Win Phone krasjer og Symbian krasjer. Get my point?

Jupp, og per dags dato så må vi bare holde oss til det denne undersøkelsen om stabiliteten på iOS og Android sier helt til neste rapport kommer.

Jeg har ikke sett noen slik undersøkelse som sier noe om stabiliteten i OS-ene, jeg har bare sett en oppsummering av en undersøkelse som sier noe om stabiliteten i noen apps som tilfeldigvis bruker en spesiell rapporteringstjeneste. De sier ikke en gang noe om hvilke, eller hvor få eller mange apps som er med, så vi aner ingen ting om hvorvidt det er et noenlunde representativt utvalg av apps.

For øvrig er tidspunktet for slike undersøkelser i forhold til utgivelse og utbredelse av nye OS-versjoner ikke helt uvesentlig. Det er ikke uvanlig at apps må oppdateres etter nye OS-oppgraderinger - noe også en del eiere av SG S2 er i ferd med å oppdage... ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

iOS krasjer, android krasjer, Win Phone krasjer og Symbian krasjer. Get my point?

Jupp, og per dags dato så må vi bare holde oss til det denne undersøkelsen om stabiliteten på iOS og Android sier helt til neste rapport kommer.

Jeg har ikke sett noen slik undersøkelse som sier noe om stabiliteten i OS-ene, jeg har bare sett en oppsummering av en undersøkelse som sier noe om stabiliteten i noen apps som tilfeldigvis bruker en spesiell rapporteringstjeneste. De sier ikke en gang noe om hvilke, eller hvor få eller mange apps som er med, så vi aner ingen ting om hvorvidt det er et noenlunde representativt utvalg av apps.

For øvrig er tidspunktet for slike undersøkelser i forhold til utgivelse og utbredelse av nye OS-versjoner ikke helt uvesentlig. Det er ikke uvanlig at apps må oppdateres etter nye OS-oppgraderinger - noe også en del eiere av SG S2 er i ferd med å oppdage... ;)

Og hvilken andre undersøkelser kan man holde seg til da?

 

Apple sine egne skryte uttalelser på at alt bare virker?

 

Dette er den eneste undersøkelsen som tar seg av dette med stabilitet, og vi kan da ikke gjøre noe annet enn å forholde oss til den så lenge den er den eneste som er ute nå om stabiliteten.

 

Neida, denne undersøkelsen sier jo ingenting om hvorden selveste OS'ene er, den sier jo bare hvordan forskjellige programmer fungerer med OS'ene. Men, programmene er en del av hvordan iOS og Android er i sin helhet.

 

Så funker programmer dårlig på iOS, ja da kan man ikke anbefale iOS som et bra OS å bruke heller.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Man kan gjerne forholde seg til de undersøkelsene som finnes - bare man er i stand til å bruke fakta på en noenlunde intelligent og redelig måte, og ikke gjør bedritne forsøk på å villede folk med feilaktige konklusjoner som det ikke finnes belegg for i dataene som foreligger.

 

Så vidt jeg vet har ikke Apple eller noen andre kommet med noen uttalelser som sier at alle tredjeparts apps til enhver tid skal virke perfekt.

 

Her har vi en undersøkelse som handler om stabilitet i apps, og ikke noe annet. Den sier noe om hvor ofte et ikke-spesifisert antall apps krasjer. Det oppgis ikke hvilke apps, hvorfor de krasjer, eller tall for hvor mange apps det er snakk om, men det er neppe i nærheten av et representativt utvalg sett i forhold til det totale antall apps - kun 3 klienter til Crittercism nevnes, men de har sikkert noen til. Så dersom 10 eller 100 apps som Crittercism overvåker funker for dårlig så har disse app-programmererne gjort en dårlig jobb, ganske enkelt.

 

Nå er det slik at enkelte tredjeparts apps funker dårlig, enten det er Android eller iOS det er snakk om. Jeg trenger ikke en relativt uinteressant og overfladisk statistikk for å fortelle meg at hvis jeg en gang skulle installere en app som krasjer flere ganger så vil den sannsynligvis bli avinstallert rimelig fort. Man skal imidlertid være temmelig blåst mellom ørene for å avskrive et OS og et helt økosystem med over en halv million apps, kun fordi en tredjeparts-app krasjer oftere enn den burde.

 

Statistikken fra Crittercism kan muligens være interessant for enkelte utviklere for å luke ut problemer i egne apps, men som grunnlag for valg av mobilplattform for forbrukere er den helt verdiløs. Mer er det ikke å si om den saken.

Endret av Newton
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man kan gjerne forholde seg til de undersøkelsene som finnes - bare man er i stand til å bruke fakta på en noenlunde intelligent og redelig måte, og ikke gjør bedritne forsøk på å villede folk med feilaktige konklusjoner som det ikke finnes belegg for i dataene som foreligger.

 

Så vidt jeg vet har ikke Apple eller noen andre kommet med noen uttalelser som sier at alle tredjeparts apps til enhver tid skal virke perfekt.

 

Her har vi en undersøkelse som handler om stabilitet i apps, og ikke noe annet. Den sier noe om hvor ofte et ikke-spesifisert antall apps krasjer. Det oppgis ikke hvilke apps, hvorfor de krasjer, eller tall for hvor mange apps det er snakk om, men det er neppe i nærheten av et representativt utvalg sett i forhold til det totale antall apps - kun 3 klienter til Crittercism nevnes, men de har sikkert noen til. Så dersom 10 eller 100 apps som Crittercism overvåker funker for dårlig så har disse app-programmererne gjort en dårlig jobb, ganske enkelt.

 

Nå er det slik at enkelte tredjeparts apps funker dårlig, enten det er Android eller iOS det er snakk om. Jeg trenger ikke en relativt uinteressant og overfladisk statistikk for å fortelle meg at hvis jeg en gang skulle installere en app som krasjer flere ganger så vil den sannsynligvis bli avinstallert rimelig fort. Man skal imidlertid være temmelig blåst mellom ørene for å avskrive et OS og et helt økosystem med over en halv million apps, kun fordi en tredjeparts-app krasjer oftere enn den burde.

 

Statistikken fra Crittercism kan muligens være interessant for enkelte utviklere for å luke ut problemer i egne apps, men som grunnlag for valg av mobilplattform for forbrukere er den helt verdiløs. Mer er det ikke å si om den saken.

Så med andre ord, hvis apps'ene til iOS er ustabile, hvorfor skal vi da ta oss bryet med å bruke iOS da?

 

Nå er ikke dette alvorlig ment i denne sammenhengen. Men du tar poenget mitt uanset vil jeg håpe?

Lenke til kommentar

I teksten min står det at Desire var noe dritt, ikke Android. Men når sant skal sies så var min Desire er mandagsmobil, kanskje litt av problemet ligger der..

Men er jo litt rart da at du tar med Android inn i denne diskusjonen da når det tydeligvis ikke er Android sin feil med at du hadde problemene med HTC Desire.

 

Ja, beklager. Ble litt revet med..

Lenke til kommentar

I teksten min står det at Desire var noe dritt, ikke Android. Men når sant skal sies så var min Desire er mandagsmobil, kanskje litt av problemet ligger der..

Men er jo litt rart da at du tar med Android inn i denne diskusjonen da når det tydeligvis ikke er Android sin feil med at du hadde problemene med HTC Desire.

 

Ja, beklager. Ble litt revet med..

Nice try though :!:

Lenke til kommentar

I teksten min står det at Desire var noe dritt, ikke Android. Men når sant skal sies så var min Desire er mandagsmobil, kanskje litt av problemet ligger der..

Men er jo litt rart da at du tar med Android inn i denne diskusjonen da når det tydeligvis ikke er Android sin feil med at du hadde problemene med HTC Desire.

 

Ja, beklager. Ble litt revet med..

Nice try though :!:

 

Du gjennomskuet meg ja... :p Jaja, jeg synes ikke Android er så bra etter min opplevelse med Desire. Vurderer nye Xperia S så la oss håpe den fører til at jeg snur mitt syn på Android :)

Lenke til kommentar

Så med andre ord, hvis apps'ene til iOS er ustabile, hvorfor skal vi da ta oss bryet med å bruke iOS da?

 

Nå er ikke dette alvorlig ment i denne sammenhengen. Men du tar poenget mitt uanset vil jeg håpe?

Hvis apps'ene til Android er ustabile, hvorfor skal vi da ta oss bryet med å bruke Android da?

Det fines ustabile apps til både iOS og Android, og statistikken sier ingen ting om hvor stor andel av det totale antallet apps for de respektive systemene som er ustabile.

 

Nei, det er ikke lett å ta "poenget" ditt, når det ikke en gang er er alvorlig ment. Men så blir vel mye av det du skriver generelt ikke oppfattet spesielt alvorlig heller... :p

Lenke til kommentar

Så med andre ord, hvis apps'ene til iOS er ustabile, hvorfor skal vi da ta oss bryet med å bruke iOS da?

 

Nå er ikke dette alvorlig ment i denne sammenhengen. Men du tar poenget mitt uanset vil jeg håpe?

Hvis apps'ene til Android er ustabile, hvorfor skal vi da ta oss bryet med å bruke Android da?

Det fines ustabile apps til både iOS og Android, og statistikken sier ingen ting om hvor stor andel av det totale antallet apps for de respektive systemene som er ustabile.

 

Nei, det er ikke lett å ta "poenget" ditt, når det ikke en gang er er alvorlig ment. Men så blir vel mye av det du skriver generelt ikke oppfattet spesielt alvorlig heller... :p

:facepalm:

 

Poenget ditt med å gjennta det jeg sier bare at det er med Android var?

 

Joda, det finnes ustabile apps til alle plattformer, men det var ikke poenget. Poenget var på hvorfor man skulle velge iOS over Android om det faktisk viser seg at iOS er mye mere ustabil enn Android?

 

Det var ikke alvorlig ment fordi selv om iOS viser seg å være mest ustabil nå, så er det i så lite omfang at det ikke er alvorlig ment. Og dette burde du ha skjønt.

 

Men uansett, poll'en i denne tråden viser jo helt klart på hva som er det beste valget.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Poenget ditt med å gjennta det jeg sier bare at det er med Android var?

At utsagnet er nøyaktig like tåpelig uansett om det står iOS eller Android.

 

Joda, det finnes ustabile apps til alle plattformer, men det var ikke poenget. Poenget var på hvorfor man skulle velge iOS over Android om det faktisk viser seg at iOS er mye mere ustabil enn Android?

Denne undersøkelsen sier jo ingenting om hvorden selveste OS'ene er, den sier jo bare hvordan forskjellige programmer fungerer

 

Det var ikke alvorlig ment fordi selv om iOS viser seg å være mest ustabil nå, så er det i så lite omfang at det ikke er alvorlig ment. Og dette burde du ha skjønt.

Jeg skjønner at det generelt ikke er lett å ta deg spesielt alvorlig.

 

Men uansett, poll'en i denne tråden viser jo helt klart på hva som er det beste valget.

Er det en poll i denne tråden? Mulig det. Jeg kan ikke se hvordan en slik "poll", som noen få tilfeldige mennesker (med sterkt varierende bakgrunn, motiver og intelligens) tilfeldigvis har klikket på, på noen måte skulle gi noe svar på hva som er det beste valget for trådstarter eller andre. Derfor holder jeg meg langt unna slike "poller" - jeg trenger heldigvis ikke å basere mine beslutninger på meningsmålinger blant folk som stort sett ikke har snøring... ;)

Lenke til kommentar

Poenget ditt med å gjennta det jeg sier bare at det er med Android var?

At utsagnet er nøyaktig like tåpelig uansett om det står iOS eller Android.

 

Joda, det finnes ustabile apps til alle plattformer, men det var ikke poenget. Poenget var på hvorfor man skulle velge iOS over Android om det faktisk viser seg at iOS er mye mere ustabil enn Android?

Denne undersøkelsen sier jo ingenting om hvorden selveste OS'ene er, den sier jo bare hvordan forskjellige programmer fungerer

 

Det var ikke alvorlig ment fordi selv om iOS viser seg å være mest ustabil nå, så er det i så lite omfang at det ikke er alvorlig ment. Og dette burde du ha skjønt.

Jeg skjønner at det generelt ikke er lett å ta deg spesielt alvorlig.

 

Men uansett, poll'en i denne tråden viser jo helt klart på hva som er det beste valget.

Er det en poll i denne tråden? Mulig det. Jeg kan ikke se hvordan en slik "poll", som noen få tilfeldige mennesker (med sterkt varierende bakgrunn, motiver og intelligens) tilfeldigvis har klikket på, på noen måte skulle gi noe svar på hva som er det beste valget for trådstarter eller andre. Derfor holder jeg meg langt unna slike "poller" - jeg trenger heldigvis ikke å basere mine beslutninger på meningsmålinger blant folk som stort sett ikke har snøring... ;)

1. Så bare fordi i din verden at mitt utsagn var dårlig så mener du det uten å kunne komme med grunner på hvorfor?

 

Jeg har rapporten som viser SÅ LANGT at jeg har litt mere rett i det jeg sier. Simpelt fordi dere har ingenting å vise til som sier noe annet enn det denne rapporten sier. Så inntill videre så forholder jeg meg til den helt til neste rapport kommer ut.

 

2. Ja, men hvorfor skal man velge et OS som har flest ustabile apps?

 

Ser du ikke poenget her, eller er du helt på viddene?

 

3. Nei, det er heller ikke spesielt lett å ta deg alvorlig når du må vri om på alt det man sier og komme med ting som man ikke snakker om. Learn2read maybe?

 

4. Poll'en, eller avstemningen i tråden sier hvilken telefon som er det beste valget for han som laget tråden. Og det viser jo også på hva som er mest populært.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

I teksten min står det at Desire var noe dritt, ikke Android. Men når sant skal sies så var min Desire er mandagsmobil, kanskje litt av problemet ligger der..

Men er jo litt rart da at du tar med Android inn i denne diskusjonen da når det tydeligvis ikke er Android sin feil med at du hadde problemene med HTC Desire.

Har fortsatt HTC Desire'en min og kommer ikke til å bytte den på lenge. Har ingen problemer, bortsett fra en gang når den overheta og smelta. Tok det på garantien. Men nå er den så godt som ny og jeg har roota den og har Android 2.3.5 og sense 3.0.
Lenke til kommentar

1. Rapporten handler om hvor stor andel av et begrenset utvalg apps som krasjer, ikke om OS som krasjer - ikke en gang om i hvilken grad OSene bidrar til at apps krasjer.

Forhold deg gjerne til rapporten og det som faktisk står der, men kutt ut påstandene som det overhodet ikke finnes belegg for i rapporten.

 

2. Hvilket OS har flest ustabile apps? Det sier rapporten ingen ting om!

Hvor stor prosentandel av det totale antall iOS-apps er ustabile? Hvor stor andel av alle Android-apps er ustabile? Det sier rapporten heller ingen ting om!

 

3. Trenger ikke vri på det du sier, det er jo godt vridd fra før... ;)

 

4. Feil. Det sier kun noe om hvilken av de to poll-knappene et svært lite antall personer har trykket på, uten at vi vet nøyaktig hvorfor, og uten at disse personene kjenner trådstarter. Pollen sier ingen ting om hva som er det beste valget for vedkommende, det er det egentlig kun trådstarter selv som kunne gitt svaret på, etter å ha brukt begge telefoner en viss periode.

Hva som er mest populært? Hvilken betydning har det? Som "noen" sa i en annen tråd: "Jepp, Justin Bieber eller Britney Spears er jo best av alle siden dem selger mest i verden." :p

Lenke til kommentar

1. Rapporten handler om hvor stor andel av et begrenset utvalg apps som krasjer, ikke om OS som krasjer - ikke en gang om i hvilken grad OSene bidrar til at apps krasjer.

Forhold deg gjerne til rapporten og det som faktisk står der, men kutt ut påstandene som det overhodet ikke finnes belegg for i rapporten.

 

2. Hvilket OS har flest ustabile apps? Det sier rapporten ingen ting om!

Hvor stor prosentandel av det totale antall iOS-apps er ustabile? Hvor stor andel av alle Android-apps er ustabile? Det sier rapporten heller ingen ting om!

 

3. Trenger ikke vri på det du sier, det er jo godt vridd fra før... ;)

 

4. Feil. Det sier kun noe om hvilken av de to poll-knappene et svært lite antall personer har trykket på, uten at vi vet nøyaktig hvorfor, og uten at disse personene kjenner trådstarter. Pollen sier ingen ting om hva som er det beste valget for vedkommende, det er det egentlig kun trådstarter selv som kunne gitt svaret på, etter å ha brukt begge telefoner en viss periode.

Hva som er mest populært? Hvilken betydning har det? Som "noen" sa i en annen tråd: "Jepp, Justin Bieber eller Britney Spears er jo best av alle siden dem selger mest i verden." :p

1. Leser du det jeg sier i det hele tatt?

 

Man kaller iOS for mest ustabil om iOS har mange apps som kræsjer i iOS. Det er jo en selvfølge at man vil holde seg unna noe som er ustabilt. Og må man holde seg unna en masse apps og spill til iOS på grunn av at dem er ustabile, da spør jeg deg da på hvorfor man skal velge iOS over et annet OS som er mere stabilt da?

 

2. Så langt sier rapporten at iOS har mest ustabile apps av det dem har undersøkt. Og da får man bare holde seg til det som blir sagt der.

 

3. Ja ikke sant. Alt i deres verden blir jo tatt som vridd når noen kommer med noe negativt om Apple.

 

4. Ja, men hvem som har mest stemmer?

 

Og hvorfor tror du folk trykker på HTC One X?

 

Hvorfor tror du få folk trykker på iPhone 4S?

 

Er en god grunn bak det hele. Og grunnen er at HTC One X er helt klart bedre på samtlige punkt.

Lenke til kommentar

I teksten min står det at Desire var noe dritt, ikke Android. Men når sant skal sies så var min Desire er mandagsmobil, kanskje litt av problemet ligger der..

Men er jo litt rart da at du tar med Android inn i denne diskusjonen da når det tydeligvis ikke er Android sin feil med at du hadde problemene med HTC Desire.

Har fortsatt HTC Desire'en min og kommer ikke til å bytte den på lenge. Har ingen problemer, bortsett fra en gang når den overheta og smelta. Tok det på garantien. Men nå er den så godt som ny og jeg har roota den og har Android 2.3.5 og sense 3.0.

 

Og meningen med det innlegget var ?? Les det jeg skrev du ;) Et godt tips :) Om du kan lese så skrev jeg at min Desire var en mandagsmobil, og mandags-ting er sjeldent positivt. Kan hende Desire generelt er sikker bra men jeg opplevde min Desire som dritt ettersom minneholderen var defekt ++ ...

Lenke til kommentar

1. Ja, dessverre leste jeg det.

Man kaller en app ustabil dersom den krasjer ofte. App - OS - App - OS - to forskjellige ting! Det er en selvfølge at man holder seg unna en app som krasjer ofte, og dere Windows- og Android-brukere vet selvsagt det like godt som noen andre.

Inntil noen kan legge tall på bordet, med gode kilder, som sier hvor mange eller hvor stor andel av alle apps for hhv. iOS og Android som er "ustabile" er det fullstendig meningsløst å uttale seg generelt om stabiliteten i apps eller OS.

 

2. Men du vet ikke hvor mange, om det er 5, 50, 500 eller 5.000 apps, som danner grunnlaget for statistikken. Du aner hvor stor andel av alle iPhone- eller Andoid-apps det dreier seg om.

Du aner ikke hvor representative eller statistisk gyldige tallene fra Crittercism er, fordi artikkelen du hevder å basere dine absurde påstander på ikke gir tilstrekkelig informasjon om dette.

 

For alt du vet kan det dreie seg om 0,001% eller mindre av det totale antall apps. Det blir da omtrent som å stemple diskusjon.no som et ubrukelig, lavpannet idiotforum, fordi 23 av de 226.289 medlemmene er ubrukelige, lavpannede idioter (helt hypotetisk, selvsagt)...

 

3. Snakker ikke om "noen" - det er dine absurde påstander som er vridd.

 

4. Aner ikke hvor mange som har trykket på den ene eller andre poll-knappen. Kanskje de fleste som har trykket er halvtomsinger som innbiller seg at det har noen betydning om de trykker på en av knappene - hvis 9 av 10 tullinger stemmer på HTC, hvorfor skal det interessere meg hva de "mener" og hvorfor?

Sist HTC solgte en telefon som var bedre enn Apples telefoner "på samtlige punkt" var i 2006 - den første iPhone ble som kjent lansert i 2007...men HTC må gjerne prøve noen år til før de gir opp... :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...