Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen crasher/mister signal til skjerm


Anbefalte innlegg

PCen min har fungert helt fint frem til i går. Da begynte den plutselig å crashe. Det som skjer at jeg mister signal til skjermen mens resten av PCen fungerer, og noen ganger crasher den helt (f.eks jeg hører på musikk, plutselig mister skjermen signal og lyden henger seg). Jeg skjønner ikke hva problemet kan være da alt har fungert helt fint til nå, og jeg har ikke gjort noen endringer i software/hardware.

 

Kan være verdt å nevne at det samme skjedde i sommer, da var det visstnok hovedkortet som var røket og jeg byttet det ut i et nytt et.

 

Her er nåværende specs:

 

Win 7 64 bit

i7 [email protected] GHz

12GB DDR3 RAM

Asus P7P55 LX (LGA1156) HK

nvidia GTX580 skjermkort

Chieftec Super Series 650W PSU

Kingston 120 SSD hvor OS er installert + Hitachi 1TB harddisk utenom

 

Speccy viser ikke noen unormale temperaturer, CPU er rundt 35-40 til vanlig mens GPU er rundt 45.

 

Etter at problemet begynte i går, satt jeg så og si hele dagen i dag uten at problemet oppsto, helt til det nå begynte å skje igjen. Noen ganger skjer det etter et par minutter på PCen, mens andre ganger tar det alt fra 10 min til flere timer.

 

Noen som aner hva dette skyldes? Kan det være HK som har tatt kvelden igjen? Isåfall utrolig rart at to hovedkort ryker på under et år..

 

Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...