Gå til innhold

[Løst] CoD: MW3 Nekter å starte - Steam


Anbefalte innlegg

Kjøpte spillet via Steam igår, men etter å ha banna i 3 timer for å få det til å virke, tilogmed avinstallert og lasta ned på nytt gidder jeg ikke mer.

 

Uansett hva jeg gjør så får jeg iw5sp.exe has stopped working. Dette er ikke en piratversjon, men kjøpt på ærlig og redelig vis.

Systemspec'et mitt burde være mer enn godt nok:

 

ASUS Crosshair V Formula

AMD Phenom II X6 1055T

GeForce GTX 580

16 GB 1600MHz RAM

Windows 7 64 - reinstallert for knappe to uker siden.

 

Har forsøkt å reinstallere Redist, reinstallere DirectX, tips på noen forum sier at MW3 Dedicated Server må avinstalleres, men dette er ikke engang installert hos meg.

Har reinstallert steam-klienten også, uten at det hjalp noe særlig.

 

Har prøvd å validere integriteten opptil flere ganger uten hell. Spillet starter simpelten ikke.

 

Eventlog:

Faulting application name: iw5sp.exe, version: 0.0.0.0, time stamp: 0x4f2b6bc8
Faulting module name: ole32.dll, version: 6.1.7601.17514, time stamp: 0x4ce7b96f
Exception code: 0xc0000005
Fault offset: 0x00058442
Faulting process id: 0x193c
Faulting application start time: 0x01ccfdd344ef525e
Faulting application path: c:\program files (x86)\steam\steamapps\common\call of duty modern warfare 3\iw5sp.exe
Faulting module path: C:\Windows\syswow64\ole32.dll
Report Id: 84a0ec39-69c6-11e1-b0af-415645000030

 

Alt annet jeg har installert av spill hittil har gått helt fint. Det er som sagt kun dette som nekter å la seg kjøre.

 

Noen som har noen tips? Er litt rådvill her akkurat nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Google sier:

 

http://www.mw3-forum.com/forum/showthread.php?t=2422

 

Kjør Memtest 86+, og se om det fikser det.

Alternativt, kjør MBAM og se om du har fått noe dritt.

 

Har til og med en egen side til feilkoden:

http://www.0xc0000005.com/

MERK: Jeg hadde IKKE lastet ned 360 Tuneup programmet de anbefaler, sånt er alltid risky.

 

 

I feilmeldingen står det også noe om ole32.dll filen, og basert på Google kan problemet være at denne er korrupt.

 

Enkleste måten å fikse det på, er å kjøre sfc /scannow , system file check.

http://pcsupport.about.com/od/toolsofthetrade/ht/sfc-scannow.htm

Du vil kanskje gjøre dette først, da det er det letteste.

 

Nå har du noen ideer til hva som kan gjøres, håper du får ordnet det! :)

Lenke til kommentar

Heisann, takker for input.

 

Prøvde faktisk sfc tidligere (etter å ha googla meg fram til det samme) uten at det hadde noen innvirkning. Tror ikke det er minnet det er noe feil på, siden jeg får kjørt alt mulig annet stabilt. Feilen her er at jeg ikke får starta CoD i det hele tatt, ikke at det plutselig stopper.

 

Hele systemet mitt er ikke mer enn et par uker gammelt heller. Jeg tenkte faktisk ikke på memtest i det hele tatt, takk for tipset, men kjørte den alikevel og ingen feil der heller.

 

Jeg mistenker at det er inkompabilitet med noen drivere i et eller annet ledd kanskje? Ikke at jeg skjønner helt hvor det skal være hen, alt er oppdatert og som sagt; andre spill, programmer og stresstester kjører helt fint. :hmm:

 

Har prøvd med og uten Kaspersky aktivert, har til og med lagt både steam og iw5sp under trusted applications. La til begge filer i DEP også, men feilen vedvarer.

 

Som et siste stunt disablet jeg Thunderbolt Xonar kortet mitt og kjørte med onboard audio for å se om det kanskje hjalp. But no..

 

Takker for svar ihvertfall. Jeg er åpen for andre forslag også om noen skulle ha.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Omsider løst.

Viste seg at det var ROG Thunderbolt Audio kortet som skapte trøbbel. Muligens noe inkompabilitet. Fjerna det og gikk tilbake til onboard Realtek så funka plutselig alt som det skulle.

 

Vet ikke hvorfor jeg ikke fikk det til å fungere da jeg fjerna det sist, men så lenge alt virker nå så er jeg igrunn fornøyd jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...