Gå til innhold

Mobil på service


Anbefalte innlegg

leverte min Samsung Galaxy SII på service 23.02.12 hos en telekioskenforhandler. Fikk stadig opp feilmeldinger på telefonen, en varseltrekant lyste når jeg forsøkte og slå på telefonen og den ville heller ikke lade som den skulle. Alt dette står på innleveringskviteringen jeg fikk med meg når jeg hadde levert telefonen. Det står også "feil påvist ved levering". Under synlige skader står det "ikke kontrolert". Og telefonen var ellers i god stand, pent brukt og uten bulker og sprekker i glasset.

 

Men så begynner morroa, på sidene hvor man kan følge med kom det plutselig opp en melding "Telefonen er slag/klemskadet og LCD er knust.

Garantien bortfaller derfor fra produsenten.

 

Når displayet er sprukket, kortsluttes strømkretser, slik at det kommer feilmeldinger.

 

Prisen gjelder bytte av LCD med forbehold om skjulte feil eller mangler. "

 

 

Når i alle dager sprakk skjermen lurer jeg da på? Og hvordan skal jeg nå gå frem? Telefonen var nyere enn 6 mnd når jeg leverte den inn til service!

 

Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du mener er altså at telefonen ikke hadde sprekker da du leverte den inn, men at verkstedet har ødelagt den og nå prøver å legge skylden på deg?

 

Var ingen synlige skader på telefonen da jeg leverte den fra meg, og det står ingen ting noen steder i kviteringen jeg fikk med meg fra telekiosken. Så personen jeg leverte fra meg telefonen til fant heller ingen synlige feil. Fikk svar fra foretningen nå, om at det muligens var "undersiden" av skjermen som hadde sprukket, noe som man ikke kan se før man åpner telefonen.

 

Lurer forsåvidt også på hvilke rettigheter jeg evt har her, når det for meg virker som om telefonen har blitt skadet etter at jeg leverte den fra meg. evt under frakt...

Endret av thech
Lenke til kommentar

Det er deler av display som ikke er synlig for brukeren når telefonen er sammenskrudd. Mye elektronikk ligger der. Har mange ganger gjennom mine 9 år som servicetekniker sett skade i denne delen av display. Ofte uten at det er noen andre synlige skader på telefonen. Display knuses ofte pga støt, klem, press og vridninger. Trange lommer er ofte årsak til knust display. Du får nok et bilde av skaden om du ber om det. Post det her så kan vi nok se om mine antagelser stemmer.

 

Så at amobil hadde en artikkel om et deksel som skal gjøre iPhone om til en flaskeåpner. Deksler som dette vil nok føre til mange knust display da telefonen vil få en unaturlig press på seg når en flaske åpner.

http://www.amobil.no/artikler/dekselet-som-gjor-iphone-til-bartender/107318

Lenke til kommentar

Alternativt så er det en svakhet i designet som gjør at glassplata ikke tåler normal bruk.

 

Problemet her må jo være å bevise at det er forbruker som har påført skaden. Hvis den ikke kan sees med det blotte øyet, hvordan kan man vite at den ikke var der ved kjøpetidspunkt?

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet blir alle Gorilla-glass(Som skjermen består av) trykktestet under ekstreme forhold før det i det hele tatt blir godkjent for påmontering, så jeg er skeptisk til at dette er noe som har vært iboende under kjøp. Det skal faktisk ganske mye til før man klarer å sprekke et Gorilla-glass. Men det var kanskje selve undersiden av skjermen og ikke glasset som hadde knust?

 

Regner med det er deltaservice som har telefonen din, så du kan kontakte de direkte og få tilsendt bilder og mer utfyllende info om skaden.

Lenke til kommentar

Fikk pratet med telekiosken i helgen (samme karen som jeg leverte telefonen til). Han er enig med meg om at telefonen ikke var skadet når jeg leverte den til reklamasjon. For hadde skjermen vært knust da, hadde det jo ikke vært vits i å reklamere. Han sa også at hadde skjermen vært knust når jeg leverte den ville det stått i kviteringen jeg fikk med meg, samt kviteringen som ble sendt til verkstedet! På bildene som kom fra verkstedet ser man tydelig at skjermen er sprukket/knust. Så han sendte mail til verkstedet og skulle ringe dem i dag, for å få avklart situasjonen. Så blir litt spennende og høre hva verkstedet har å si, og hva som skjer videre. Jeg mener at dette burde være en forsikringssak fra forhandler/transport/verksted ett eller annet sted...

Lenke til kommentar

Sant så sant! Telekiosken som jeg i dette tilfellet leverte telefonen til tar også å sjekker telefonene for ytre skader når man leverer den in. Så er det skade på telefonen så sier de ifra samt skriver dette på kviteringen som man får med seg. Og hadde jeg levert telefon med sprukket/knust så sa de selv at de ikke hadde sendt den in som reklamasjon men som vanlig reprasjon.

Lenke til kommentar

Her skal det ikke være noe tvil om hvem som har rett. Du har nok ditt på det rene da det står i servicekvitteringen din at telefonen var uten skader, og hvem som helst hadde jo sett den skaden der før den ble sendt inn.

 

Jeg tror heller ikke det er verkstedet som prøver å lure deg. Det er nok bare sånn telefonen har sett ut når verkstedet har pakket den ut av esken de fikk den i, så det har nok skjedd under transport.

 

Vil tro Telekiosken eller Mcare dekker dette for deg.

 

Det kan jo også hende de retter krav mot posten, men det går nok noen dager før de klarer å løse det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...