Gå til innhold

Zaracs treningslogg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lørdag:

 

Benkpress

2x5 90 kg

1x4 90 kg

 

Jeg siktet på 3x5, men jeg bommet litt på teknikken på det siste settet og skled bittelitt ut av spennet.

 

Militærpress

3x4 55 kg

 

Dette gikk fint.

 

Dips

3x4 26,25 kg

 

Skrå hantelpress

1x8 56 kg

2x7 56 kg

 

I dag:

 

Markløft

3x4 127,5 kg

 

Dette gikk fint uten remer.

 

Chins

3x5 +20 kg

 

Kabelroing

3x5 74,5 kg

 

Bicepscurl med stang

1x8 37,5 kg

2x7 37,5 kg

Lenke til kommentar

Jeg har byttet ut de største Eleiko-skivene med en annen sort når jeg tar markløft. Radiusen er en centimeter mindre, men til gjengjeld er de hardere og spretter mindre, så det er lettere å løfte med god teknikk.

 

To dager siden:

 

Knebøy

3x4 120 kg

 

Planken

1x106 s +5 kg

 

Benpress

3x5 187,5 kg

Lenke til kommentar

Takk for det.

 

I dag prøvde jeg et maksløft i benkpress. 105 kg gikk fint. Derfra gikk jeg til 110 kg, men mislyktes. Jeg prøvde 107,5 kg etterpå, men det gikk heller ikke. Hadde jeg prøvd 107,5 kg etter 105 kg, tror jeg at det ville gått. Jeg spiste og solid frokost og dagsformen var helt grei, men helst skulle jeg følt meg som Supermann da jeg våknet. Konsentrasjonen min ble også litt ødelagt av at en kompis kom og slo av en prat og at jeg måtte dele benken med en annen fyr. Jeg burde også klemt mer med rumpa enn jeg gjorde. Detaljer har ikke mye å si, men alle monner drar og kan gjøre en avgjørende forskjell i et maksløft.

 

Jeg klarte altså ikke mye mer enn 100 kg, som jeg klarte for et snaut år siden, selv om klarer mer i arbeidssettene mine. Jeg hadde en dårlig sommer og høst med lite framgang i fjor. Jeg skal prøve én gang til før sommerferien. Deretter blir det 2,5 måneder med mye jobb og lite trening. I august drar jeg til Tyskland på utveksling. Da vil jeg prioritere litt andre ting og får sikkert enda en dårlig høst.

 

Resten av dagens økt gikk fint.

 

Militærpress

3x5 57,5 kg

 

Dips

3x5 +27,5 kg

 

Skrå hantelpress

3x6 60 kg

Lenke til kommentar

For å øke maksløftene sine er det ganske viktig å være innom løft på over 85% av 1RM. Altså, oftere enn det et 5x5 program tillater, da man i utgangspunktet tvinges til å deloade ganske kjapt når man feiler i de programmene.

 

En kombinasjon av både høy- og lavrep er det jo veldig mange som har gode erfaringer med.

Lenke til kommentar

Markløft

3x5 130 kg

 

Dette gikk bra i dag.

 

Chins

2x5 +21,25 kg

1x3 +21,25 kg

 

Jeg hadde ikke problemer med grepet under markløft, men under chins glapp jeg halvveis opp i den fjerde repetisjonen.

 

Kabelroing

3x5 77 kg

 

Bicepcurl med stang

1x6 40 kg

2x5 40 kg

 

Den siste øvelsen var tung.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...