Gå til innhold

Den store NOKIA 808 PUREVIEW tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

808 på vei i posten nå. Noen av dere som har den som kan si noe om touch-tastaturet? Funker det fint i portrait, altså er det greit å treffe rett taster og slikt? Skriver endel mailer og slikt iblant, så det er litt viktig at tastaturet er ok. Man kan vel også hente frem t9 slik som på eldre modeller?

 

Jeg liker best å bruke t9 tastaturet fordi jeg da kan skrive uten å se så mye på selve skjermen, men har også brukt qwerty i portrait endel, så begge deler fungerer fint :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som jeg har nevnt tidligere, så har jeg nå hatt samsung GSII, noen måneder, etter å ha solgt N8 i Mars.

Da har jeg noen spørsmål til dere med 808.

Jeg leker meg av og til litt med å lage små videosnutter/filmer med mobiltlf. Redigerer på en enkel måte i Windows movie maker, eller redigeringsprogrammet Pinacle.

Her er et par ting med video, som Samsungen, etter min mening ikke er god nok på....

 

På min gamle N8 var det mulig å pause videoopptak. Altså ta en snutt, pause, for så å fortsette med et annet utsnitt. Dermed har man altså mer enn en scene liggende lagret etter hverandre.

Er dette fortsatt mulig på 808?

 

På Samsungen er det også en irriterende feil til (i hvert fall på min).

Ved opptak av videoscener, så blir det på slutten av hver scene kanskje et halvt sekund (sånn omtrent) med fryst bilde.

Dette medfører at når man setter sammen scenene under redigering på pc i etterkant, så må man huske å klippe bort akkurat det siste øyeblikket på hver scene (om man bruker hele scenen), ellers så vil det virke voldsomt irriterende å se på.

Altså at filmen fryser, et kort øyeblikk før hvert sceneskifte.

Noen som har sett noen slike irriterende ting på 808?

Endret av cirka
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som jeg har nevnt tidligere, så har jeg nå hatt samsung GSII, noen måneder, etter å ha solgt N8 i Mars.

Da har jeg noen spørsmål til dere med 808.

Jeg leker meg av og til litt med å lage små videosnutter/filmer med mobiltlf. Redigerer på en enkel måte i Windows movie maker, eller redigeringsprogrammet Pinacle.

Her er et par ting med video, som Samsungen, etter min mening ikke er god nok på....

 

På min gamle N8 var det mulig å pause videoopptak. Altså ta en snutt, pause, for så å fortsette med et annet utsnitt. Dermed har man altså mer enn en scene liggende lagret etter hverandre.

Er dette fortsatt mulig på 808?

 

På Samsungen er det også en irriterende feil til (i hvert fall på min).

Ved opptak av videoscener, så blir det på slutten av hver scene kanskje et halvt sekund (sånn omtrent) med fryst bilde.

Dette medfører at når man setter sammen scenene under redigering på pc i etterkant, så må man huske å klippe bort akkurat det siste øyeblikket på hver scene (om man bruker hele scenen), ellers så vil det virke voldsomt irriterende å se på.

Altså at filmen fryser, et kort øyeblikk før hvert sceneskifte.

Noen som har sett noen slike irriterende ting på N8?

 

Pause av opptaket er mulig på 808 ja, det kommer opp ett pausetegn mens man filmer, trykker man inn det så pauses opptaket inntil man vil filme neste scene :) Dette er forøvrig noe jeg mener burde være standard på alle mobiler da det er veldig tungvindt å måtte slå sammen flere slike korte klipp etterpå...

 

Regner med du mente 808 på ditt siste spm ? Det er iallfall ingen tegn til att bildet fryser på slutten av filmen i 808 nei..

Endret av leirdueredet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er en liten oppsummering av 808 etter 3 ukers bruk:

 

Positivt:

-Fin og presis byggekvalitet, ligger godt i hånden.

-God respons og responsivt OS som er raskt å bruke.

-Meget god skjerm, fin å se på og uslåelig kontrast (merkes godt i solen).

-Alt av HW og tilkoblingsmuligheter man kan ønske seg.

-Kameraet og lydkvalitet er sykt bra.

-God GPS

-DLNA funksjonen er meget brukervennlig for visning på TV etc.

 

Negativt:

-Lade-tilkobling i toppen av mobilen

-Litt dårlig batterikapasitet (holder 2-2,5 døgn i snitt)

-Galleriet har dårlige muligheter for å vise egenskaper på bilder, oppløsning etc.

-Wi-Fi er litt tregt å starte noen ganger, noen ganger går den direkte på 3G selvom Wi-FI er tilstede.

 

 

Etter mye testing og trykking har den aldri låst seg/rebootet i løpet av disse 3 ukene, noe som har vært en plage på andre mobiler.. Det eneste jeg opplevde en gang var att den ikke ville slå seg på etter å vært helt utladet på batteriet, jeg måtte da fjerne batteriet (fysisk) og sette det inn igjen, først da våknet den til live igjen, men det har kun skjedd en gang...

 

Generellt vil jeg si jeg er meget fornøyd med 808, det er imponerende hva Nokia har greidd å presse inn i denne mobilen :)

Endret av leirdueredet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja vel, får jeg si til meg selv. Da har også jeg tatt avgjørelsen.

 

Jeg har innsett at jeg ikke kan få alt jeg ønsker i en mobiltlf. Alt jeg ville ha prioritert.

Android blir altså forlatt til fordel for Symbian igjen.

Men kamera er jo største prioritet, så da har jeg bestilt 808 i dag.

Nettbutikken sier: Ubekreftet 13/7, så da tar det vel kanskje lenger tid enn det også.

 

Da får jeg bare vente på sendingsbeskjed og så bestille mikrosim.

Så gleder jeg meg til å komme i gang jeg også.

Galaxy SII blir lagt ut for salg. Men, skal ikke se bort fra at jeg vender tilbake om det kommer en androidtelefon med et revolusjonerende kamera.

Lenke til kommentar

Ja vel, får jeg si til meg selv. Da har også jeg tatt avgjørelsen.

 

Jeg har innsett at jeg ikke kan få alt jeg ønsker i en mobiltlf. Alt jeg ville ha prioritert.

Android blir altså forlatt til fordel for Symbian igjen.

Men kamera er jo største prioritet, så da har jeg bestilt 808 i dag.

Nettbutikken sier: Ubekreftet 13/7, så da tar det vel kanskje lenger tid enn det også.

 

Da får jeg bare vente på sendingsbeskjed og så bestille mikrosim.

Så gleder jeg meg til å komme i gang jeg også.

Galaxy SII blir lagt ut for salg. Men, skal ikke se bort fra at jeg vender tilbake om det kommer en androidtelefon med et revolusjonerende kamera.

 

Skal du bestille noe så bestil heller tvillingsim så kan du bruke android også. Eller så kan du gjøre som meg. Klipp til simkortet du har.

Lenke til kommentar

Da fikk jeg min i dag, langt på nær så god som min Htc One X , men dette visste jeg vel fra før :-)

Jeg reagerer på 3 ting

1. Når jeg får tekstmeldinger kommer bare nummer opp og ikke navn, faktisk og når jeg blir oppringt av folk jeg har som kontakter kommer ikke navn opp.

2. Kamera, hvordan vet jeg hvilken MP jeg bruker. Står den i Auto som den mest sannsynligvis kommer til å være i så aner jeg ikke hvilken MP jeg tar bilde i ......

3. Jeg detter ut av Wifi hele tiden, ikke mens jeg er tilkoplet men når jeg tar frem telefonen og skal bruke den etter en pause. Da må jeg selv kople meg inn på wifi igjen

Åsså en ting jeg ikke tenkte på, når jeg bruker tvilling sim kortet mitt som da står i Nokiaen så kan jeg ikke sende eller mota mms ......litt kjipt når du har en kamera telefon

Endret av Andynator
Lenke til kommentar

Da fikk jeg min i dag, langt på nær så god som min Htc One X , men dette visste jeg vel fra før :-)

Jeg reagerer på 3 ting

1. Når jeg får tekstmeldinger kommer bare nummer opp og ikke navn, faktisk og når jeg blir oppringt av folk jeg har som kontakter kommer ikke navn opp.

2. Kamera, hvordan vet jeg hvilken MP jeg bruker. Står den i Auto som den mest sannsynligvis kommer til å være i så aner jeg ikke hvilken MP jeg tar bilde i ......

3. Jeg detter ut av Wifi hele tiden, ikke mens jeg er tilkoplet men når jeg tar frem telefonen og skal bruke den etter en pause. Da må jeg selv kople meg inn på wifi igjen

Åsså en ting jeg ikke tenkte på, når jeg bruker tvilling sim kortet mitt som da står i Nokiaen så kan jeg ikke sende eller mota mms ......litt kjipt når du har en kamera telefon

 

1. Hadde dette problemet på en HTC sensation, styra voldsomt med problemet. Til slutt fant jeg ut at det var fordi jeg hadde bytta abbonement, aner ikke hvorfor det skjedde, men ring operatøren din og hør om de vet noe.

 

2. I auto bruker man vel 5mpx, det er kun i kreativ du kan bytte mellom 2, 5, 8 eller full 38(?) mpx.

 

3. Forsøk å gå inn på instillinger - tilkoblinger - wifi - instillinger (de tre strekene nederst til høyre) og deaktiver strømsparing. Mulig dette fikser problemet.

 

Håper noe her hjelper deg ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...