Gå til innhold

Høyutdannelse med arbeid ombord i oljeplatform


Anbefalte innlegg

Bachelor du tar? En i klassen min gikk elektroautomasjon på hive, og hun sleit med å få jobb...

 

Bachelor ja, høgskolen i Gjøvik. Har inntrykk av at det skal være greit å få jobb for alle nå, men det er klart det er lettest hvis man har lyst til å jobbe i offshorebransjen og er fleksibel og kan flytte hvor som helst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror de som sliter med å få jobb ikke gjør en god nok jobb med søknaden sin og hvordan de opptrer på intervju, markedet er veldig gunstig for jobbsøkere nå slik jeg ser det. Jobber overalt og har du rett utdanning, noe elektro-automasjon burde være skulle det ikke være noe problem.

 

Mange søker også på feil jobber de ikke har forutsetning for å klare.

Lenke til kommentar

I feks NOV er jo opplæringen man får i begynnelsen en liten utdannelse i seg selv har jeg inntrykk av, så det er ganske mange forskjellige bakgrunner som er aktuelle for slike jobber. Men det legges stor vekt på hvor egnet personen som søker er for jobben, og de siler nok relativt hardt selv om det er mange jobber og mange søkere.

Lenke til kommentar

Er det noe inne elektro man burde ta, hvis man vil jobbe i den maritime næringen? Andre ingeniørutdanninger man kan gå på, for å få "maritime jobber"?

 

chrbakke: Hvordan syns du HiG har vært? Bra by/lærere/miljø?

 

Jeg er fornøyd med HiG i det store og det hele, det er selvfølgelig ikke alle fag/lærere som er helt topp alltid men man får en bra utdannelse og et godt grunnlag for videre opplæring når man kommer ut i jobb. Studiet har vært veldig teoretisk, men er jo litt praktisk innimellom. Elektroingeniørstudiet på HiG er delt opp i retningene automasjon, telekommunikasjon, elektronikk og elkraft, der jeg kanskje føler automasjon og elkraft er de mest attraktive fordypningene mtp jobbmarkedet. Studentmiljøet er bra, Gjøvik som by er vel ikke all verden men helt ok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...