Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

 

Da ser det ut som at hovedkortet i min gode gamle sliter har røket, men den skal ha skryt for å ha gjort en god jobb :D

 

men nå må jeg ha ny PC, skulle helst ventet på Ivy men tror ikkje at eg har tid..

Har satt sammen denne hos Komplett, som dere ser så er det ikke SSD her, det er pga jeg har OCZ Vertex 3 max liggende her som jeg skal bruke. Denne kommer rett under 20 lapper med alt.

Det er heller ikke sikkert at jeg kjøper skjermkort og de to harddiskene i første omgang.

Hva syns dere, ser dette bra ut eller bør jeg bytte noen deler?

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1055002&su=515ED42D-7E23-4FD9-BDCA-9B29883C7A0B

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger du virkelig 32gb minne?

 

Ville ha byttet ut skjermkortene med et 7970 eller ventet til Nvidia sine nye kort kommer. Spesielt når du legger så mye penger i det.

 

En annen ting. Du trenger en prosessorkjøler for socket 2011 da det ikke følger med den prosessoren du har valgt.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Jeg synes iverfall 32gb minne er i meste laget. Synes det blir litt bortkastet da man i e fleste tilfeller ikke kommer til å bruke mesteparten av den.

 

SLI er ikke så bra som et enkelt kraftig kort. Er mye problemer med både driverproblemer og microstuttering. 7970 er også på den nye 28nm arkitekturen som gir bedre ytelse for mindre strømforbruk.

Lenke til kommentar

Vil heller anbefale i5 2500k siden du skal bare game og gå opp i skjermkort til dual 7970 kanskje. skjermen som du tenker på å kjøpe må du nesten vurdere da de har liten oppløsning på stor flate. kanskje lurere med ips skjermer istedet.

 

 

 

 

 

 

 

post-264195-0-48149500-1330770268_thumb.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

32gb ram går fint det så lenge TS har tenkt å leke seg med RAM-disk :p

 

Ellers er det totalt bortkastet.

 

Ingen spill i dag tar mer en 2gb ram.

 

Så 4gb holder faktisk lenge.

 

Men greit å gå for 8gb, slik at du slepper å lukke program du har oppe når du vil spille.

 

 

Ang PSU

Her kjøper du kvalitet.

Corsair HX/AX 750W er et godt og sikkert valg.

Du trenger ikke mer. Du kan kjøre 2 stk HD7970 med overklokke og en i5 2500K med klokk på uten at PSUen blir for liten.

 

Kabinettet du valgte i din første post vil jeg si at du ikke bør velge enn at du går for full vannkjøling da dette kabinettet er laget for ren vannkjøling.

Vil du ha et veldig stille og stilrent kabinett går du for Fractal Design R3 eller storebroren XL.

 

Og så anbefaler jeg soceket 1155 til deg siden du bare skal game :)

Lenke til kommentar

Vil heller anbefale i5 2500k siden du skal bare game og gå opp i skjermkort til dual 7970 kanskje. skjermen som du tenker på å kjøpe må du nesten vurdere da de har liten oppløsning på stor flate. kanskje lurere med ips skjermer istedet.

 

post-264195-0-48149500-1330770268_thumb.png

 

støtter for det meste den, jeg ville dog gått for en XFX XXX 750 strømforsyning, den er laget av Seasonic, mens HX 750 er CWT

 

Ingen spill i dag tar mer en 2gb ram.

 

Så 4gb holder faktisk lenge.

 

jo, flere spill tar mer en 2GB, for eksempel BF3, under spilling av BF3 på ultra vil man kunne nå opptil 4.5GB total bruk av RAM, da er 4GB litt for lite...

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

Vil heller anbefale i5 2500k siden du skal bare game og gå opp i skjermkort til dual 7970 kanskje. skjermen som du tenker på å kjøpe må du nesten vurdere da de har liten oppløsning på stor flate. kanskje lurere med ips skjermer istedet.

 

post-264195-0-48149500-1330770268_thumb.png

 

støtter for det meste den, jeg ville dog gått for en XFX XXX 750 strømforsyning, den er laget av Seasonic, mens HX 750 er CWT

 

Ingen spill i dag tar mer en 2gb ram.

 

Så 4gb holder faktisk lenge.

 

jo, flere spill tar mer en 2GB, for eksempel BF3, under spilling av BF3 på ultra vil man kunne nå opptil 4.5GB total bruk av RAM, da er 4GB litt for lite...

 

 

ops, ting går litt fort i svingene her i gården :p

Men ja, du har helt rett.

Leste bare en plass at alle spill ble laget for 32bit operativsystem :)

Lenke til kommentar

ops, ting går litt fort i svingene her i gården :p

Men ja, du har helt rett.

Leste bare en plass at alle spill ble laget for 32bit operativsystem :)

 

Er ikke rart at utviklerne fortsatt lager spill i 32bit /2GB når spillerne fortsatt sitter på OS som ikke har så veldig mye ram...

Jo flere som kjøper litt mer minne jo fortere går det før vi kan se flere spill som bruker mer enn 2GB og sånn sett så blir det litt dumt å si at du greier deg i massevis med 4Gb.

 

Jeg har hatt 8Gb i flere år (har nå 16Gb) og har faktisk brukt mer eller mindre konstant minst 60 til 80 % av minnet , nå ser det ut som jeg kommer til å ligge på 50% faktisk. Kjekt å kunne la programmene ligge oppe og bytte mellom dem når du har behov i steden for å stenge dem alle.

 

 

Lenke til kommentar

Vil heller anbefale i5 2500k siden du skal bare game og gå opp i skjermkort til dual 7970 kanskje. skjermen som du tenker på å kjøpe må du nesten vurdere da de har liten oppløsning på stor flate. kanskje lurere med ips skjermer istedet.

 

Har ikke lyst på 24" vil ha 27"! men ja er enig i at oppløsninga kunne vært bedre.. men neste steg ser så pass mye dyrere.

Har heller ikke tenkt å bruke mer enn ca 2K per skjermkort.. vurdere å vente til neste gen!

 

Har denne type psu i 620 i dag og er kjempefornæyd..

Og ja jeg vurdere å bytte vannkjøling.. Kjøper jeg dette kabinettet så har eg kabinett i 10 år fremover ca.. Blir minimum 8 gb ram.. kanskje 16.. får se..

Blir vel litt photoshop i tillegge til gaming men regner med gaming er det som drar mest her..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...