Gå til innhold

Komplett, gir feil info om produkter på WEB!!!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte en Eizo L767 (grå TCO-03) demoskjerm fra komplett. Da jeg fikk skjermen i går, viste deg seg at modellen jeg fikk tilsendt er sort TCO-99

 

Jeg sendte mail for å høre om jeg kunne bytte inn skjermen i en grå modell, men komplett gikk ikke med på det. Eneste muligheten var å bruke angreretten å heve kjøpe :-(

Lenke til kommentar
Etter hva jeg husker kan butikken enten kompensere ved å gi deg et produkt som er minst like bra som det du bestilte, eller gi deg mulighet for å heve kjøptet...

:yes::yes:

Jepp, jepp..Dette er helt rett. Produktet har en mangel, og da har du noen rettigheter. Men siden du får muligheten å heve kjøpet, har komplett loven på sin side. Likevel er jeg ganske sikker på at de må dekke portoen du med ut med for å sende den tilbake. Check it out..

Lenke til kommentar

Komplett har retten på sin side. de har informert om at det kan være skrive feil på deres side :

 

Vi tar forbehold om skrivefeil og eventuelle prisendringer.

 

alt de trenger er denne linjen.... :)

 

PS : Produktet har ingen mangler, det var en skrive feil !

 

Men de kan selfølgelig velge å være ekstremt snille...

Lenke til kommentar
Komplett har retten på sin side. de har informert om at det kan være skrive feil på deres side :

 

Vi tar forbehold om skrivefeil og eventuelle prisendringer.

 

alt de trenger er denne linjen.... :)

 

PS : Produktet har ingen mangler, det var en skrive feil !

Hm, var den linja, ja..Da er det spørs.. :-?

 

Likevel synes jeg at du skal prøve deg som at det var en mangel..:)

Lenke til kommentar
Komplett har retten på sin side. de har informert om at det kan være skrive feil på deres side :

 

Vi tar forbehold om skrivefeil og eventuelle prisendringer.

 

alt de trenger er denne linjen.... :)

 

PS : Produktet har ingen mangler, det var en skrive feil !

 

Men de kan selfølgelig velge å være ekstremt snille...

 

Dette står under salgsbetingelser på Komplett..

 

Vi tar forbehold om mulige skrive-/trykkfeil.

 

Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra Kompletts side, kan dette endres uten unntak, dersom kunden blir gjort oppmerksom om forholdet på forhånd og innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget.

 

 

Jeg fikk ikke beskjed om at det var feil i teksten på produktet. Det kom jo fram når jeg fikk varen. Jeg måtte jo gi dem beksjed om feilen.

Lenke til kommentar

Det stemmer. Du har nok loven på din side, men komplett er kjent som en svært vanskelig butikk når det kommer til klager. Leveringstiden er også langt dårligere enn hva som er vanlig andre steder (iallefall i perioder). Den eneste grunnen til å bruke denne webshoppen er det gode utvalget. Jeg vil derfor tro at du må gå til rettslige skritt for å få det du har krav på. Min anbefaling er derfor å returnere varen og deretter ta lærdom av denne butikkens kundepolitikk...

Lenke til kommentar

Det ender nok opp med at jeg må bestille tilleggs utstyret og betale for portoen.

 

Om jeg returner produktet koster det også penger. Så til pokker med det.

 

Noen som vet om andre web butikker som er gode?

 

Komplett skal ikke se vekk fra at de mistet en kunde.... Jeg har brukt masse penger hos Komplett, og har alltid likt å handle der. Leveringen har vært presis alle gangene jeg har bestilt.

Lenke til kommentar
Komplett sier jo at han kan returnere produktet for så å få pengene tilbake, så kan kan jo ikke da kreve noen ting. Dårlig gjort; JA. Med loven i hånd; JA.

 

Under hvilken lov skal jeg som kunde 'straffes' for en slik tabbe?

 

Jeg bare lurer, tar jeg feil legger jeg meg flat.

 

Du har jo ikke blitt straffet.. Prisen var mest sannsyneligvis eksklusiv de overgangene, så du har egentelig fått det du har betalt for...

Greit nok at det var feil produktinfo, men vi er vel bare mennesker? Alle gjør feil en gang iblandt.

Overgangene i seg selv koster 208kr per stk.

Det er jo nesten det samme som et nytt kort koster, tror ikke komplett gir deg 800kr gratis altså.. Det skal være grenser.

 

Syns du ikke prisen var veldig gunstig i forhold til HighPoint RocketRAID 1520 Seriell ATA med konvertere?

Lenke til kommentar

Du har jo ikke blitt straffet.. Prisen var mest sannsyneligvis eksklusiv de overgangene, så du har egentelig fått det du har betalt for...

Greit nok at det var feil produktinfo, men vi er vel bare mennesker? Alle gjør feil en gang iblandt.

Overgangene i seg selv koster 208kr per stk.

Det er jo nesten det samme som et nytt kort koster, tror ikke komplett gir deg 800kr gratis altså.. Det skal være grenser.

 

Syns du ikke prisen var veldig gunstig i forhold til HighPoint RocketRAID 1520 Seriell ATA med konvertere?

 

Jeg var aldri innom produkt beskrivelsen til 1520, siden jeg skulle ha 4 kanaler. Så jeg brydde meg ikke om hva prisen på 1520 var, og hva som var med i pakken. For meg var det som kom i pakken til 1540 som interreserte meg.

 

Jeg har som tidligere sagt at jeg jobber som elektriker.

Det hender at jeg også gjør en feil. Jeg er også et menneske, men feilen må jeg jo utbedre slik at kunden blir fornøyd. Selv om enkelte ganger føler jeg at det egentlig ikke er direkte min feil, så må jeg bite tennene sammen og rydde opp. Noen ganger er det forbannet surt, men slik er det.

 

Anngående de 800 kroner du snakker om, så forlanger jeg ikke og få disse 'gratis'. Men de kan iallefall dekke porto for at jeg må bestille disse overgangene.

 

De kan godt skrive tydeligere hva som er med i produktene.

Ikke det at dette gjelder alle produktene.

 

Selv om det nå står at med rød skrift at det ikke følger med 4 stk adaptere til 1540 kontrolleren, så lurer jeg på hva som menes med:

 

Kabler inkludert 4 x IDE-adapter

 

I spesifikasjonen til kortet. Hva er en IDE adapter i dette produktet?

Lenke til kommentar

Jeg har lest flere slike tråder den siste tiden, om kunder som har fått seg en overraskelse over at det de egentlig har betalt for ikke samsvarer med den fysiske varen de mottar.

 

Det som overrasker meg er at majoriteten av brukerne her mener kunden skal finne seg i løsningen presentert av den aktuelle nettbutikken, og "slutte å klage".

 

Til dere som mener dette, det er noe fundamentalt galt med forbrukermentaliteten deres, vi som forbrukere er ikke her for å gjøre nettbutikkene til lags, det er butikken som er til for å gjøre kundene til lags! Med loven i hånd kan man gjerne ikke kreve at butikker gjør opp for seg mer enn hva denne aktuelle saken antyder, men man har den absolutte rett til å forvente at butikken håndterer dette på en bedre måte.

 

Som i dette tilfellet mener jeg at komplett burde sende kunden de varene som manglet og kanskje legge ved en kredittnota på 5% ved neste bestilling. Dette koster gjerne butikken mer i kroner og øre, men i det lange løp vil den tjene på det i form av goodwill.

 

Som forbruker er det ikke annet å gjøre enn å bruke sin forbrukermakt ved å handle i en annen butikk neste gang, men jeg mener at forbrukermentaliteten som i stor grad er rådende nå, bidrar til å holde liv i butikker og et tankemønster som virker hemmende for bedre kundebehandling!

 

Økt konkurranse og hardere krav til butikkene, dette bidrar vel til lavere pris og bedre kundeforhold, og dette havner jo oss til gode eller hva?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...