Gå til innhold

Komplett, gir feil info om produkter på WEB!!!


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte HighPoint RocketRAID 1540 Seriell ATA 4 kanaler RAID. I produkt beskrivelsen står det at det skal følge med overganger slik at det går ann å koble til vanlig IDE harddisk til kortet. Da jeg får pakken står det at det er 'optional' med disse overgangene. Det betyr at jeg må eventuelt bestille disse seperat.

 

Jeg sendte mail og klaget på dette.

Dette er svaret...

 

Beklager feil produktinfo, har gitt beskjed videre, da må du nesten bare returenere produktet slik att du får pengene igjen for det.

 

Mvh

Bjørn Henning

Komplett.no

 

Hallo!!! Jeg bestilte dette produktet fordi informasjonen jeg fikk i beskrivelsen passer til det som jeg skal ha. Hva med kompensasjon?? Neida det blir ikke nevnt. Når en slik feil som dette oppstår skal ikke kunden lide for en tabbe av butikken.

 

Jeg jobber som elektriker, og gjør jeg en feil må vi ordne opp i dette uten at kunden blir belastet. Men Komplett bare 'skyver' det hele til siden.

 

Ta og skjerp dere!! Regner med at dere fortsatt vil at folk skal handle hos dere??

 

PS. Komplett har nå endret teksten på produktet etter at jeg klaget!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svaret jeg fikk er ikke uhøfflig, men det mangler liksom noe....

 

Jeg ønsker ikke å returnere varen. Jeg trenger kortet. Men de kunne godt ha sagt noe som foreks.

 

"Vi skal sende det du trenger med gratis porto", slik at jeg kun betaler for 'delene'.

 

"Vi beklager sterkt og ønsker gi deg kompesasjon ved å gi deg 200kr i varer"

 

Eller er dette urimelig?

Lenke til kommentar
de kunne beklaget og rettet opp feilen, og sagt at de kunne ta tilbake kortet gratis men det er det.

 

Man skal drive en bedrift lønnsomt...

 

Jeg skrev dette tidligere...

 

Jeg jobber som elektriker, og gjør jeg en feil må vi ordne opp i dette uten at kunden blir belastet.

 

Vi prøver også å drive en lønnsom bedrift. Men gjør man en feil så er det vel naturlig å rette opp i feilen uten at kunden lider eller?

Lenke til kommentar

Saken er at du har betalt for denne overgangen. Du fikk jo opplyst at den fulgte med når du tok avgjørelsen. Komplett må derfor sende deg den manglende komponenten. Unntaksvis kan butikker hevde at kunden burde visst at en opplysning i en reklametekst var en skrivefeil, men dette er neppe en slik sak.

Lenke til kommentar
Saken er at du har betalt for denne overgangen. Du fikk jo opplyst at den fulgte med når du tok avgjørelsen. Komplett må derfor sende deg den manglende komponenten. Unntaksvis kan butikker hevde at kunden burde visst at en opplysning i en reklametekst var en skrivefeil, men dette er neppe en slik sak.

Komplett sier jo at han kan returnere produktet for så å få pengene tilbake, så kan kan jo ikke da kreve noen ting. Dårlig gjort; JA. Med loven i hånd; JA.

Lenke til kommentar
Komplett sier jo at han kan returnere produktet for så å få pengene tilbake, så kan kan jo ikke da kreve noen ting. Dårlig gjort; JA. Med loven i hånd; JA.

 

Jeg skal ikke være for skråsikker, men butikken kan så vidt jeg vet ikke endre på betingelsene etter at handelen har funnet sted. I dette tilfellet er varen betalt når betingelsene viser seg å være endret. Dette er jo selvfølgelig synd for komplett, men det er prisen de må betale for å sende ting i oppkrav.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg husker kan butikken enten kompensere ved å gi deg et produkt som er minst like bra som det du bestilte, eller gi deg mulighet for å heve kjøptet...

 

Men hvorfor ikke prøve å gjøre det beste ut av situasjonen. Send dem en forholdsvis hyggelig mail der du foreslår at dere kan møtes på halvveien... at du betaler deler av prisdifferansen opp til et produkt som dekker dine behov. Er nok mulig å deale lit med disse folka også.

 

K

Lenke til kommentar

"Hvis varen har en mangel, kan du kreve at selgeren gir deg en ny tilsvarende gjenstand (omlevering), eller at selgeren retter mangelen. " (kjøpsloven)

 

Siden denne varen har en mangel i henhold til avtale så har du krav på tilsvarende gjenstand, dvs med de nødvendige overganger.

 

Jeg tror noen her forveksler endel rettigheter, butikker har ikke 30 dagers returrett, dette gjelder kunden :lol::lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...