Gå til innhold

Legge link fra hjemmeside til Facebook vegg


Anbefalte innlegg

I det siste da jeg har prøvd å lagt ut link til min hjemmeside, www.toreleiren.com så kommer det bare et bilde av en grå "lenke", og ikke bilde, slik jeg kunne gjøre tidligere....Da kunne jeg velge flere bilder fra min hjemmeside før jeg publiserte linken m/kommentarer...Ser ganske kjedelig ut med bare det bildet....Har lagt ved snapshot av Facebooklinken min så dere kan se hva jeg sliter med nå...Min hjemmeside er forøvrig www.toreleiren.com og er php-basert, fra cliche.no . Men, Cliche har sagt at jeg må ta kontakt med Facebook og spørje dei, for de hadde ikke svar på spørsmålet mitt....

post-198675-0-00754000-1330360286_thumb.jpg

post-198675-0-22935400-1330360293_thumb.jpg

post-198675-0-87734300-1330360301_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har Open Graph-headere med feil på mange av sidene dine. Disse forvirrer Facebooks parser. På sidene hvor du ikke har disse headerne (her, for eksempel) fungerer fallback-mekanismen slik at bildene kan hentes ut.

 

Du må altså enten rette opp i- eller fjerne disse headerne. Facebook har en debugger som kan hjelpe.

 

Kan ikke si jeg er helt med nå, men hva er det som gjør at det virket bra før, med samme oppsettet på alle sidene mine som før...Men, skal prøve å gå inn på Facebook-siden du anbefalte... :thumbup:

Lenke til kommentar

Tror ikke det vil fungere. Facebooks nåværende parser går først til <meta property="og:[...]" ...> i headeren og feiler uten fallback (til annet enn den generiske binders-bildet) hvis den finner feil i disse. Mange av sidene til OP har slike headere (med feil) [eksempel], og fungerer dermed ikke. Andre er uten dem [eksempel] og fungerer (sånn på en måte).

Endret av qwert
Lenke til kommentar

I det siste da jeg har prøvd å lagt ut link til min hjemmeside, www.toreleiren.com så kommer det bare et bilde av en grå "lenke", og ikke bilde, slik jeg kunne gjøre tidligere....Da kunne jeg velge flere bilder fra min hjemmeside før jeg publiserte linken m/kommentarer...Ser ganske kjedelig ut med bare det bildet....Har lagt ved snapshot av Facebooklinken min så dere kan se hva jeg sliter med nå...Min hjemmeside er forøvrig www.toreleiren.com og er php-basert, fra cliche.no . Men, Cliche har sagt at jeg må ta kontakt med Facebook og spørje dei, for de hadde ikke svar på spørsmålet mitt....

 

Har snakket med en tysker på Facebook, og han mener årsaken til at feilen oppstår ligg i følgjende kode: <meta content="http://www.toreleiren.com/plugins/content/link.png" property="og:image"/>

 

Hva kan DA være grunnen til at dette oppstår? Ligg feilen i html-koden, eller? Jeg bruker forøvrig JOOMLA som CMS system og er et Open Source program. Jeg har mulighet til å gå til BACKEND og redigere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...