Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Jeg forholder meg til fakta når jeg sier at sigøynere ikke har hverken rett eller behov til å tigge i Norge. De ødelegger for seg selv, sin utvikling og neste generasjon ved å reise til Norge og tigge. I tillegg forsøpler de her, de sprer vond lukt, pest og dårlig hygiene. I tillegg kommer kriminelle på lasset og tyveri og hærverk kommer i kjølvannet av all tiggingen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Jeg forholder meg til fakta når jeg sier at sigøynere ikke har hverken rett eller behov til å tigge i Norge. De ødelegger for seg selv, sin utvikling og neste generasjon ved å reise til Norge og tigge. I tillegg forsøpler de her, de sprer vond lukt, pest og dårlig hygiene. I tillegg kommer kriminelle på lasset og tyveri og hærverk kommer i kjølvannet av all tiggingen.

 

 

Du forholder deg delvis til fakta, også fyller du på med din virkelighetsbeskrivelse. Jeg kan gjøre akkurat det samme - så kunne vi så sitte her ett par uker ... men det gidder ikke jeg, fordi det har blitt forsøkt før, uten hell.

 

Nå har jeg to dokumentarer med fakta. Se på disse - så har vi samme utgangspunktet. Det tror jeg er det smarteste utganspunktet. Men for all del - kom gjerne med solide fakta selv, så skal jeg "kaste bort" tid på å gå den etter i sømmene.

 

Tar du utfordringen?

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Fakta:

 

Å tigge hjelper ikke for å stoppe de enorme problemene sigøynerne har.

 

Helt enig - da har vi ett utgangspunkt.

 

Hva kan vi bistå dem med slik at de kommer over i noe bedre, synes du?

Lenke til kommentar

Fakta:

 

Å tigge hjelper ikke for å stoppe de enorme problemene sigøynerne har.

 

Helt enig - da har vi ett utgangspunkt.

 

Hva kan vi bistå dem med slik at de kommer over i noe bedre, synes du?

Det er vanskelig å få dem til å komme over i noe bedre så lenge de insisterer på å holde på stjelekulturen sin. Eneste måte måtte vel være å forsøke å tvangsintegrere dem, men det er jo ikke noe alternativ.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Fakta:

 

Å tigge hjelper ikke for å stoppe de enorme problemene sigøynerne har.

 

Helt enig - da har vi ett utgangspunkt.

 

Hva kan vi bistå dem med slik at de kommer over i noe bedre, synes du?

Det er vanskelig å få dem til å komme over i noe bedre så lenge de insisterer på å holde på stjelekulturen sin. Eneste måte måtte vel være å forsøke å tvangsintegrere dem, men det er jo ikke noe alternativ.

 

Og der skar det seg.

De har en spennende kultur, og en spesiell "karma". Men "stjeling" er så klart ikke en medfødt spesielt sterk egenskap hos dem, heller.

Hvis du derimot vil diskutere hvorfor noen av dem stjeler, er det greit for meg.

Lenke til kommentar

Tvangssterilisere?

 

Tvangsintegrere må de bli i sitt eget land. Sigøynere flest som tigger er ikke norske, de har ikke norsk statsborgerskap, de kommer fra romania og ungarn. Da skal de heller ikke integreres i Norge, det vil ikke hjelpe dem når de trenger å integreres i Ungarn og Romania.nProblemet må løses der, ikke her. Ansvaret ligger der, ikke her. Det er vel blitt vanskeligere for sigøynere å reise rundt omkring i EU nå. Det kan jo hjelpe dem til å slutte å flykte fra problemene og heller ta den kampen som må taes for å skape et verdig liv i sine hjemland.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Tvangssterilisere?

 

Tvangsintegrere må de bli i sitt eget land. Sigøynere flest som tigger er ikke norske, de har ikke norsk statsborgerskap, de kommer fra romania og ungarn. Da skal de heller ikke integreres i Norge, det vil ikke hjelpe dem når de trenger å integreres i Ungarn og Romania.nProblemet må løses der, ikke her. Ansvaret ligger der, ikke her. Det er vel blitt vanskeligere for sigøynere å reise rundt omkring i EU nå. Det kan jo hjelpe dem til å slutte å flykte fra problemene og heller ta den kampen som må taes for å skape et verdig liv i sine hjemland.

I Ungarn er allerede 6 Romfolk drept av "høyreekstremister" - i Romania har de det litt verre enn rottene, de bor sammen med. Hvis noe skal skje hurtig der nede, er jeg redd det blir med våpen i hånd. Synes du det er verdt å ta sjansen på? Er det ikke noe mer konstruktivt en rik og betydningsfull nasjon som vår kan gjøre for å få en levelig permanent ordning på deres problem.

Lenke til kommentar

Og der skar det seg.

De har en spennende kultur, og en spesiell "karma". Men "stjeling" er så klart ikke en medfødt spesielt sterk egenskap hos dem, heller.

Hvis du derimot vil diskutere hvorfor noen av dem stjeler, er det greit for meg.

Stjeling er ikke medfødt, hvem har påstått det? Stjeling er en del av kulturen og opplæringen de får. Alt fra barndommen av blir de opplært av sine egne foreldre til å stjele. Det sier seg selv at med slik barndom, slike foreldre og slik kultur så krever det selvsagt en god del fra dem selv når de vokser opp for å komme seg ut av dritten.

 

@Abigor. Når jeg snakket om integrering så var det ikke nødevendigvis her i Norge jeg mente. Det er riktig som du sier at ethvert land selv bør være ansvarlig for sine borgere.

Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fakta:

 

Å tigge hjelper ikke for å stoppe de enorme problemene sigøynerne har.

 

Helt enig - da har vi ett utgangspunkt.

 

Hva kan vi bistå dem med slik at de kommer over i noe bedre, synes du?

Det er vanskelig å få dem til å komme over i noe bedre så lenge de insisterer på å holde på stjelekulturen sin. Eneste måte måtte vel være å forsøke å tvangsintegrere dem, men det er jo ikke noe alternativ.

Jeg vil opplyse om at dette er rasisme.

 

Selv gir jeg aldri penger til tiggere. Jeg tror ikke dette vil være med på å forandre adferden deres i Norge, i og med at de sikkert anser det som en del av livet sitt (identitet).

Lenke til kommentar

I Ungarn er allerede 6 Romfolk drept av "høyreekstremister" - i Romania har de det litt verre enn rottene, de bor sammen med. Hvis noe skal skje hurtig der nede, er jeg redd det blir med våpen i hånd. Synes du det er verdt å ta sjansen på? Er det ikke noe mer konstruktivt en rik og betydningsfull nasjon som vår kan gjøre for å få en levelig permanent ordning på deres problem.

Det forundrer meg ikke om ikke flere vil omkomme fremover. Folk står etterhvert maktesløse ovenfor tyveri og kriminalitet, staten har forlengst mistet kontroll og da tar folk tilslutt saken i egne hender. Disse landene har uendelig mye større problemer enn det vi ser her i Norge.

 

Jeg vil opplyse om at dette er rasisme.

Vet du i det hele tatt noe som helst om sigøynere? (Edit: Og du kan også forklare nøyaktig hva som er rasisme (i dine øyne).)

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Vet du i det hele tatt noe som helst om sigøynere?

Nei, ikke noe særlig. Det forandrer ikke at du karakteriserer folkegruppen som tyver.

 

EDIT: Rasisme er for meg å generalisere en 'rase' med karaktertrekk. "Jøder er gjerrige", "negere er skitne" osv.

Endret av Flatlus
Lenke til kommentar

Nei, ikke noe særlig. Det forandrer ikke at du karakteriserer folkegruppen som tyver.

Det ante meg. Hva skal man karakterisere folk som stjeler som? Finnes selvsagt hederlige unntak, men dessverre har sigøynerne gjennom lang tid gravd seg dypere og dypere ned i dritten med oppførselen sin.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Finnes en milliard mennesker som trenger vår hjelp lenge før sigøynerne gjør det. Men ingen av dem reiser til Norge for å tigge.

 

Idag er heldigvis sigøynere en større trussel mot seg selv enn høyreekstreme mot sigøynere.

 

Vel pinglete å være så stor i munnen, for så å si; jammen der ute er det noen som har det verre!!!

 

De sitter rett foran nesa di, og du irriterer deg og syter noe helt for jævlig for at de gjør det. Hva med å løse problemet fremfor å stikke hodet i sanden?

Lenke til kommentar

Det forundrer meg at du forsøker på samme måte en gang til, "Vice" - hva har endret seg siden sist?

Ingenting har endret seg. Elendigheten er akkurat like stor. Slik den har vært hos dem i atskillige generasjoner.

Det som jeg synes nesten er litt prisverdig, men bare nesten ;), er at du har holdt det gående med samme ikkefungerende argumentasjon over så mange sider i denne tråden. Har du egentlig overbevist noen andre enn deg selv? ;)

Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes en milliard mennesker som trenger vår hjelp lenge før sigøynerne gjør det. Men ingen av dem reiser til Norge for å tigge.

 

Idag er heldigvis sigøynere en større trussel mot seg selv enn høyreekstreme mot sigøynere.

 

Vel pinglete å være så stor i munnen, for så å si; jammen der ute er det noen som har det verre!!!

 

De sitter rett foran nesa di, og du irriterer deg og syter noe helt for jævlig for at de gjør det. Hva med å løse problemet fremfor å stikke hodet i sanden?

Det er bare dem selv som kan løse problemet sitt. Så fort du hjelper en sigøyner vil den føde to unger og vips må du hjelpe dem og.

 

Det er blitt gjort gjentatte forsøk på å "hjelpe" sigøynere. Gi dem et sted å bo osv. Resultatet er herja boliger, alt er ødelagt og signøynerne flyttet et annet sted.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er blitt gjort gjentatte forsøk på å "hjelpe" sigøynere. Gi dem et sted å bo osv. Resultatet er herja boliger, alt er ødelagt og signøynerne flyttet et annet sted.

 

Endelig en "ny" påstand. Kan du dokumentere?

 

 

Det som jeg synes nesten er litt prisverdig, men bare nesten ;), er at du har holdt det gående med samme ikkefungerende argumentasjon over så mange sider i denne tråden. Har du egentlig overbevist noen andre enn deg selv? ;)

 

Spør på en annen måte: Hvem har dummet seg mest ut i denne tråden?

;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...