Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

fare for fukt på vaskerom?


Anbefalte innlegg

Forrige huseier bygde nytt bad for 10 år siden og brukte noe av vaskerommet til det nye badet. Situasjonen er altså at bad og vaskreom ligger vegg i vegg. Veggen på vaskerommet ble dekkket med gripsplater. på vaskerommet er det et sluk som ved noen anledninger for en stund siden ble oversvømmet når vi tappet vann i vasken på badet ( det er nok dårlig fall på noen rør...) dette førte til at vann fløt utover betonggulvet på vaskerommet og inn mot og under gipsplateveggen.

 

Gipsplata er festet i en trebjelke. Pappen på gipsplata ser brun og muggen ut, men gips mugner vel ikke? er det vare for fukt og mugg i treverket bak gipsen? Nå har det ikke oversvømmet på mange måneder og det virker helt tørt der!

 

Jeg skal male veggen og pusse opp litt, hva bør jeg gjøre?

Endret av Pungrotte
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du allikevel skal pusse opp dette rommet ville jeg sterkt vurdert å åpne veggen for å sjekke etter fuktskader først! Mugg og det som værre er er noe du ikke har lyst til at skal få lov til å fortsette å florere. Vaskerom og bad er jo tross alt de to rommene som er utsatt for mest fukt og har størst sannsynlighet for å skape stor skade om det får lov å gro for lenge

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...