Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mystisk PC-problem


Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med PCen til broren min.

 

Feilen som skjer er følgende: Maskinen fryser seg totalt. Pekeren blir stillestående og det er heller ikke mulig å få opp taskmanager. Denne feilen kan også skje på Windowsinstallasjon.

 

Nå over til mystikken. I praktisk så var det først én PC med dette problemet. Deler ble byttet ut i håp om å få bukt på problemet og tilslutt så var PCen helt ny. Dvs alle deler har blitt byttet ut. Det inkluderer RAM, CPU, Harddisk, Grafikkort, Hovedkort, DVD-ROM, PSU(strømforsyning). Vifter og kabinett er det eneste som er samme. Så alt i alt er PCen en helt annen nå, men problemet vedvarer.

 

PCen har blitt kjørt med absolutt minimum. (RAM, CPU, HDD, Mus/Tastatur, GFX-kort). Fortsatt låser det seg.

 

Jeg har feilsøkt mange PCer gjennom tidene og har aldri vært borti en like problematisk datamaskin som denne. Jeg håper dere har noen gode forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mest sannsynlig ikke noe galt med verken musen eller tastaturet, det kan være filer som er skadet i Windows cd'en din, om det ikke funker etter at du har prøvd en annen cd, kan det også være noe galt med harddisken din. Det kan du sjekke med å trykke F og ett ellr anna tall, også velger du "Sjekk HDD" kommer ann på hvordan pc du har

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg har provd med 3 forskjellige harddisker og det er fortsatt samme problem. Har provd med 2 forskjellige windows CDer ogsaa. :(

 

Det er mest sannsynlig ikke noe galt med verken musen eller tastaturet, det kan være filer som er skadet i Windows cd'en din, om det ikke funker etter at du har prøvd en annen cd, kan det også være noe galt med harddisken din. Det kan du sjekke med å trykke F og ett ellr anna tall, også velger du "Sjekk HDD" kommer ann på hvordan pc du har

Lenke til kommentar

Så det eneste du nå ikke har byttet er kabinettet?

 

Som jeg nevnte tidlig i posten:

 

"kan det være noe feil med ledningene til kabinettet? Power, reset, led osv."

 

Har aldri hørt om at noe som dette kan forårsake det, men prøv nå iallefall..

 

En annen ting.. Du har bytta absolutt alt av hardware sa du.

Bytta du en og en del? Bytta du alt samtidig?

La du inn OS på nytt etter du bytta alle delene, eller prøvde du å bytte en ting av gangen?

 

Dersom du fortsatt ikke kommer noen vei hadde jeg:

 

-Resetta biosen

-Tatt ut batteriet til hovedkortet i et par minutter

-Demontert alt av deler

-Bygd i nytt kabinett

-Foretatt en fullstendig formatering og lagt inn OS

 

Om dette ikke hjelper har du fortsatt noe som er defekt, eller som har blitt det (igjen)..

 

PS: Fortell hva slags komponenter det er.

 

Edit: Du kan og forsøke oppdatere bios..

Endret av Tune_Up2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...