Gå til innhold

2 x Corsair HX650 døde! Flere som har hatt problemer med denne?


Anbefalte innlegg

Så i løpet av litt over ca 1 år har nå 2x HX 650 Corsair psu'er tatt kvelden , på den første opplevde jeg stadig vekk ustabilitetsproblemer (som jeg tolket som noe annet, dvs hovedkort problemer) , Corsair HX650 nr 2 tok kvelden plutselig rett over natta.

 

Nå er ikke datamaskinen min svært strømkrevende , komponentene som er brukt i den er :

 

*Asus M4A78-E + 8GB DDR2.

*Amd Phenom II 1050T @ 3.3 1.4V

*5x HD

*Amd 4870 512Mb

*1x Dvd Brenner.

*8x Usb tilkoblinger.

 

I tillegg så er datamaskinen koblet til strømnettet via et dedikert overspenningsvern som også gir strøm til skjerm og andre komponenter , dette skal tåle et lynnedslag i nærområdet (men ikke et direkte treff på huset).

 

Så det jeg lurer på :

 

*Noen flere som har hatt problemer med HX 650 serien til corsair?

*Om det var problemer med strømmen som blir levert i boligen, burde ikke overspenningsvernet sørge for at andre komponenter ikke tar kvelden pga nettopp overspenning?

*Noe annet som har kunnet tatt kvelden på Psu'en? Legg merke til at datamaskinen fungerer utmerket etter at jeg tok og byttet den ut med en reserve psu som jeg har liggende (noe som får meg til å tenke at det kanskje ikke er en intern komponent som har gjort det isåfall).

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så i løpet av litt over ca 1 år har nå 2x HX 650 Corsair psu'er tatt kvelden , på den første opplevde jeg stadig vekk ustabilitetsproblemer (som jeg tolket som noe annet, dvs hovedkort problemer) , Corsair HX650 nr 2 tok kvelden plutselig rett over natta.

 

Nå er ikke datamaskinen min svært strømkrevende , komponentene som er brukt i den er :

 

*Asus M4A78-E + 8GB DDR2.

*Amd Phenom II 1050T @ 3.3 1.4V

*5x HD

*Amd 4870 512Mb

*1x Dvd Brenner.

*8x Usb tilkoblinger.

 

I tillegg så er datamaskinen koblet til strømnettet via et dedikert overspenningsvern som også gir strøm til skjerm og andre komponenter , dette skal tåle et lynnedslag i nærområdet (men ikke et direkte treff på huset).

 

Så det jeg lurer på :

 

*Noen flere som har hatt problemer med HX 650 serien til corsair?

*Om det var problemer med strømmen som blir levert i boligen, burde ikke overspenningsvernet sørge for at andre komponenter ikke tar kvelden pga nettopp overspenning?

*Noe annet som har kunnet tatt kvelden på Psu'en? Legg merke til at datamaskinen fungerer utmerket etter at jeg tok og byttet den ut med en reserve psu som jeg har liggende (noe som får meg til å tenke at det kanskje ikke er en intern komponent som har gjort det isåfall).

Ja, min HX650 døde her for 4 uker siden nå. Fikk først problemer med at viftene i PCen aldri slo seg av, selv om jeg slo av PCen helt. Måtte ta strømmen fra PSU for å stoppe de. Når jeg da satte på strømmen igjen startet viftene med en gang, selv før jeg hadde slått på PCen.

Trodde også først det var hovedkortet som var problemet, men etter litt feilsøking viste det seg at det var PSU som var problemet.

To uker senere døde PSUen helt.

Har dog hatt min PSU i ca 1 år og 10 mnd før den bydde på problemer.

Tviler egentlig på at det har noe med strømmen i boligen å gjøre da alle andre elektriske duppeditter i huset fungerer helt utmerket.

 

Har enda ikke fått sendt inn min PSU så vet ikke hvordan saken ender.

Er jo tross alt 7 års garanti på produktet så det burde jo holde lenger enn ett år eller to.

 

Kan forsåvidt nevne at jeg har 3x HDD + 1x SSD i min PC.

Kjører kun ett skjermkort fra middelklassen og ellers ikke noe som burde trekke særlig mye strøm. 650W skulle holde i massevis for mitt bruk.

Lenke til kommentar

Hmm, se der ja.

Har lagt merke til at det er flere som har hatt problemer med denne modellen til Corsair, lest litt på Newegg og det ser ut som det er en gjenganger at den kneler etter en viss stund. Trist egentlig siden testene gir den som regel topp karakter over alt.

 

Utifra dine specs så behøver du egentlig ikke stort over et 500W skjermkort så det er neppe at strømforsyninga ble overbelastet heller.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Og da ser det ut som Corsair HX 650 Nummer 3 skal snart ta kvelden.

Den har begynt å oppføre seg ustabilt og har gjort det vanskelig for systemet å boote , kan bare glemme å kjøre noe som krever litt power som feks et spill eller OCCT perestroika sin PSU test (noe den greide før).

 

Ja ja Corsair, der falt troen min på at dere faktisk greide å lage gode PSU'er.

Lenke til kommentar

Ja, min HX650 døde her for 4 uker siden nå. Fikk først problemer med at viftene i PCen aldri slo seg av, selv om jeg slo av PCen helt. Måtte ta strømmen fra PSU for å stoppe de. Når jeg da satte på strømmen igjen startet viftene med en gang, selv før jeg hadde slått på PCen.

Viftene mine snurrer og går når jeg skrur av pc'en også. Må fysisk trykke på avbryteren for å skru av viftene. Slik har det vært i halvt år nå. Tror ikke at det er noe galt med psu'en egentlig, men nå som du sier det, så begynner jeg å tvile. Men jeg har aldri opplevd ustabiliteter med psu'en. Stabilt som fjell.

 

Ja ja Corsair, der falt troen min på at dere faktisk greide å lage gode PSU'er.

Du får gi Ax serien til corsair en sjanse :) Ax serien lages jo av seasonic, så det sitter bare corsair klistremerke på dem. Endret av samye83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...