Gå til innhold

Guide: Kjør Windows på Mac


Anbefalte innlegg

Macbook Pro fra tidlig 2011 benytter en kombinasjon av Intel HD3000 og AMD Radeon 6490M. Med Windows så fungerer ikke bytting mellom diskret og integrert GPU. Dvs. at man må bruke AMD-grafikk. Dette er en ganske vesentlig mangel

 

Sprøyt. Jeg har vært borti flere maskiner som støtter det helt fint, og kjører Windows.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Macbook Pro fra tidlig 2011 benytter en kombinasjon av Intel HD3000 og AMD Radeon 6490M. Med Windows så fungerer ikke bytting mellom diskret og integrert GPU. Dvs. at man må bruke AMD-grafikk. Dette er en ganske vesentlig mangel

 

Sprøyt. Jeg har vært borti flere maskiner som støtter det helt fint, og kjører Windows.

Han sier ikke at det ikke går, men at det ikke fungerer slikt det skal at HD3000 kortet brukes til 2D og AMD til 3D. Det er jo det som er planen bak. Når det ikke virker, må han kjøre alt på 3D kortet og da brukes det mye mer strøm.

Så istedet for å bare si "sprøyt" kom med en forklaring på hvordan du fikk det til å virke. Boot campdrivere, Chipsetdriver, skjermkortdrivere osv. osv.

Har sett at det er flere som plages med at Windows ikke skifter mellom de to kortene, så vennligst kom med mere enn "sprøyt"...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

He he. Ja og ikke minst ulovlig. Tror ikke HW går den løypa der.

jeg fant denne artikkelen interessant. hw har kanskje en større målgruppe en kun deg? selv om du kanskje viste om dette betyr ikke at hele verden er på "ditt nivå"

Tror du skulle linke til mitt første innlegg.

Vel nyhet om bootcamp i OSx er eldre enn Servicepack 2 til Windows xp og med den kom jo brannmuren. Bare for å sette det litt i perspektiv.

Lenke til kommentar

He he. Ja og ikke minst ulovlig. Tror ikke HW går den løypa der.

jeg fant denne artikkelen interessant. hw har kanskje en større målgruppe en kun deg? selv om du kanskje viste om dette betyr ikke at hele verden er på "ditt nivå"

Tror du skulle linke til mitt første innlegg.

Vel nyhet om bootcamp i OSx er eldre enn Servicepack 2 til Windows xp og med den kom jo brannmuren. Bare for å sette det litt i perspektiv.

 

det var meningen...

har alltid vært klar over at det virket, men var litt usikker på hvordan jeg skulle gjøre det. greit med guide til partisjoner f.eks.

 

vet ikke helt va du ønsker og oppnå hær? brife over at du vet og kan alt?

Lenke til kommentar
Han sier ikke at det ikke går, men at det ikke fungerer slikt det skal at HD3000 kortet brukes til 2D og AMD til 3D. Det er jo det som er planen bak. Når det ikke virker, må han kjøre alt på 3D kortet og da brukes det mye mer strøm.

Så istedet for å bare si "sprøyt" kom med en forklaring på hvordan du fikk det til å virke. Boot campdrivere, Chipsetdriver, skjermkortdrivere osv. osv.

Har sett at det er flere som plages med at Windows ikke skifter mellom de to kortene, så vennligst kom med mere enn "sprøyt"...

 

Jeg eier ikke en laptop som har både Intel og ATI/Nvidia, men jeg vet at jeg har sett det fungere helt fint på Windows før. Om jeg ikke tar feil må driveren støtte det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

det var meningen...

har alltid vært klar over at det virket, men var litt usikker på hvordan jeg skulle gjøre det. greit med guide til partisjoner f.eks.

 

vet ikke helt va du ønsker og oppnå hær? brife over at du vet og kan alt?

Skrev i mitt første innlegg at jeg lurte på verdien av en artikkel som omhandlet noe som er 8 år gammelt. Om du føler det er kunnskap på høyt nivå, så må jeg skuffe deg.

Lenke til kommentar
Han sier ikke at det ikke går, men at det ikke fungerer slikt det skal at HD3000 kortet brukes til 2D og AMD til 3D. Det er jo det som er planen bak. Når det ikke virker, må han kjøre alt på 3D kortet og da brukes det mye mer strøm.Så istedet for å bare si "sprøyt" kom med en forklaring på hvordan du fikk det til å virke. Boot campdrivere, Chipsetdriver, skjermkortdrivere osv. osv.Har sett at det er flere som plages med at Windows ikke skifter mellom de to kortene, så vennligst kom med mere enn "sprøyt"...
Jeg eier ikke en laptop som har både Intel og ATI/Nvidia, men jeg vet at jeg har sett det fungere helt fint på Windows før. Om jeg ikke tar feil må driveren støtte det.

 

Nei, macbook pro bytter ikke mellom diskret og integrert skjermkort i windows, den bruker alltid det diskrete.

Lenke til kommentar

 

det var meningen...

har alltid vært klar over at det virket, men var litt usikker på hvordan jeg skulle gjøre det. greit med guide til partisjoner f.eks.

 

vet ikke helt va du ønsker og oppnå hær? brife over at du vet og kan alt?

Skrev i mitt første innlegg at jeg lurte på verdien av en artikkel som omhandlet noe som er 8 år gammelt. Om du føler det er kunnskap på høyt nivå, så må jeg skuffe deg.

 

det er mye som er gammelt som fortsatt har verdi idag. teknologien er gammel men metoden som bruker er høyst aktuell nå. ser ikke helt hvorfor du skal inn i kverulere på alt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

det er mye som er gammelt som fortsatt har verdi idag. teknologien er gammel men metoden som bruker er høyst aktuell nå. ser ikke helt hvorfor du skal inn i kverulere på alt?

Vel kveruleringa står du for selv. Takk heller forfatteren av artikkelen for at du ble opplyst, istedet for å angripe de som stiller spørsmålsteng ved artikkelen. Jeg kan ikke se annet i denne tråden at du angriper det jeg sier. I et fritt samfunn, så er det lovt å stille spørsmål. Når du lurer på hvorfor jeg stiller spørsmål, så har du fått svar på det. Når du deretter stiller spørsmål om hvorfor jeg spør og prøver å legge et svar i min munn at jeg "hoverer", vel hvem er det som egentlig kverulerer da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Er det noen særlig vits å lage en guide for 3 museklikk?

skulle bare svare på at, ja det er vits.. du ser selv at artikkelen har fått endel oppmerksomhet. tro de fleste hær gir seg fan i om du har behov for artikkelen i det hele og store. du kunne oversett den, men du velger å gå inn, lese og diskutere artikkelen.

Vel i motsetning til deg, så går jeg inn for å diskutere artikkelen, og ikke personen.

Lenke til kommentar

Applebrukere er idioter. Bare se på hva Apple har (...) jeg burde bli IT-Ansvarlig og sånt.

Tja... Jeg fikk en 13" macbook pro i gave for noen år siden. Personlig likte jeg OSX i begynnelsen, mer enn windows faktisk. Ser man bort i fra at jeg etter noen uker la inn windows, før jeg formaterte hele dritten i irritasjon og forsøkte å legge inn alle tenkelige unix-/linux derivater. Og at systemet mitt har vært ustabilt i to år.

 

...er jeg strålende fornøyd! Har aldri hatt en pc som har tålt så mye ølsøl eller fall i gulvet. Og ingen luftinntak på undersiden som suger inn alt støvet og skiten fra gulvet i leiligheten min (i know). Til tross for en del bulker, så er den like god som for to år siden. Litt stiv pris til min bruk, men solid som en stridsvogn... ;)

 

Btw... Jeg vet jeg burde hatt bankebrett og ikke pc. Ser den...

 

Endelig en seriøs bruker som ikke "flamer" (flame er internett/diskusjon/forumsord og betyr hatdrivene/ildsintsvarende) hele dritten tilbake på en liten feil jeg gjorde! :w00t:

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Gjest Slettet-t8fn5F

Går det an å bytte mellom de forskjellige opperativsystemene, eller er jeg bundet til windows når jeg først har lastet det ned?

 

Du kan velge hvilket OS som skal starte, ved neste restart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...