Gå til innhold

Hvordan fungerer egentlig AMD Dynamic Switchable Graphic?


myhken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det nok fordi det er versjonen for desktop motherboards du prøver med.

For bærbare heter den Virtu Universal eller Virtu MVP , men jeg vet ikke om de kan lastes ned fra noe sted (eller må kjøpes) . Dog har jeg lest at den må være BIOS kode/støtte for lucid virtu , og hvem vet hva Acer har i din 7750G modell.

 

En annen ting er AMD mobil kortet HD7670m som er rimelig nytt.

Lenke til kommentar

kanskje lurt å ha backup eller brenne ut acer install image før du prøver dette, siden ting er litt annerledes hos deg.

Men det er slik jeg oppdaterer amd driveren min for å få nyeste versjon.

 

---

 

prøv å laste ned siste driver fra amd.com

 

Catalyst Software Suite 1.1 MB 12.1 1/25/2012

 

restart pc'en din, sett graphics til integrated- (descrete) i bios, start opp pc'en

 

installer nyeste drivern som du lastet ned

 

restart og bytt tilbake til switchable

 

se om ikke de valgmulighetene dine som du har manglet dukker opp da.

Lenke til kommentar

Jeg ville prøvd å legge inn windows på nytt, med en gammel driver fra acer

 

enten den som fulgte med, eller den du fant på hjemmesidene til acer

 

eller den som jeg har lagt ved, er for timelineX (AMD HD 5650 og Intel Graphics Media Accelerator HD)

 

Bare sørg for å ta image av den installasjonen du har nå så du kan gå tilbake igjen.

Endret av ZanZel
Lenke til kommentar

Tenkte å oppdatere litt.

 

Har gjort to reinstalleringer av Windows den siste tiden for å se om det hjalp. Først la jeg tilbake Acer "imaget" via eRecovery programmet til Acer.

Det fikset ingen ting.

 

Tok så en ren Windows 7 plate og la inn alt på nytt, formaterte disken selvsagt.

La inn de nyeste driverene jeg fant.

Gjorde heller ingen forskjell.

 

Men tror faktisk byttbar grafikk programmet på pcen, gjør noe jobb i alle fall, når man først har valgt programmet til å kjøre på høy ytelse. Får spilt alle spillene jeg har via Steam (Civ 5, Total War (Empire, Napoleon, Rome, Alexander)) på High nå, og det virker greit. Bakdelen er at ingen av disse spillene er nye, så vet ikke hvordan det virkelig funker.

 

I Adobe Photoshop (12.1) får jeg opp denne feilmeldingen, så får ikke benyttet meg av skjermkortminne der. Ikke det at jeg bruker Photoshop til så mye avansert, men nok en irriterende ting:

 

2012_02_21_ps5a.jpg

 

2012_02_21_ps5b.jpg

Lenke til kommentar

Ja da kræsjer PhotoShop, og jeg må bruke taskmgr for å avslutte prosessen.v

 

Fikk endelig et bevis på at jeg faktisk har to skjermkort som begge fungerer og at jeg kan kjøre OpenGL 4.x på AMD kortet:

 

2012_02_21_gpu1a.jpg

 

Ellers har jeg funnet ut at det helt bevisst fra produsentens side er gjort endringer slik at man ikke kan velge å kun bruke det dedikerte skjermkortet på pcen.

 

Fant denne bloggen, som linker til dette forumet, som beskriver HP pcer med samme problem.

Selvsagt har HP vært kloke nok til å lage en BIOS fiss for dette, noe som ikke Acer har gjort.

 

De gode nyhetene er at problemet egentlig lett kan løses, spørsmålet er bare om når de velger å gjøre det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...