Gå til innhold

Ekstern Storage for hjemmebruk - finnes det i salg?


Anbefalte innlegg

Mine damer og herrer? Finnes det et produkt som emnet beskriver på markedet? Ute etter IDE, litt kjedelig å måtte kjøpe nytt kabinett i en ellers bra maskin, når det er lagring jeg trenger.

Det går vel an å bygge noe selv med platesaks eller noe....

Hva er grensen for lengde på IDE-kabler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, kanskje du kan gjøre som en kompis av meg? Han kjøpte det billigste som var av hk, hev i et raid5 ide kort, og en haug med disker, whips, så har du en fin lagringshaug eller hva man nå skal kalle det :D Enda bedre er det hvis begge maskinene dine (den nye hdd-maskinen og den vanlige) begge har gbit nettverkskort, da blir det omtrent like kjappt som å ha hdd'n inne i maskinen. gbit nettverk ca like kjappt som ata100 ;)

Lenke til kommentar

Har selv en liten maskin gående i kjellern, med 9 disker innvendig, tilsammen over 900 gig. Fungerer utmerket, å all støyen er gjemt bort i kjellern. Kjører dette over 100 Mbit lan, har gigabit på alle maskinene mine, men har ikke fått kjørt det igang enda..

Sinnsyk video jukebox, kjører den sammen med en moddet X-box.....

Her kan man lagre alle ferie videoene som din Bror, Søster, Mor, Far, onkel, Tante, Bestemor, bestefar osv osv har laget opp gjennom årene, å aldri behøve å se samme film 2 ganger, he he he.

( spiller alle format av filmer, divx, mpeg, s-vcd, xvid osv osv )

 

Divemaster

Lenke til kommentar

Dette er en ting jeg også har gjort. Riktignok har jeg "bare" 600gb da. Men det er praktisk pga diskene snurrer hele tiden. Og du trenger bare noen små (men raske) disker i hovedmaskinene. Har selv en P2 350som maskin med hardisker da( Filserver liker jeg og kalle det da) Blir snart oppgradert til XP2000+512+gblan da ,men det er pga at jeg vil ha en maskin til se filmene på. Slik at hovedmaskinen driver med noe videoredigering osv.

 

Og det er en stor fordel når man har ADSL. Koble maskinen opp og få den til og dele Internett. Sett opp FTP eller noe slikt. Du trenger ikke og være bekymret for at maskinen krasher heller. (Aldri fått en krash her. Bruker itilleg maskinen til IRC) W2k Advanced server kjører iallefall jeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...