Gå til innhold

[Løst] Laptop til gaming, maks 8k


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det viktigste i en laptop for spilling er strengt tatt GPU.

Ta en titt på denne oversikten: http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html

 

PCen som kompisen din selger er greit priset, så lenge du får med kvittering og den er i god stand.

For en ny PC som skal holde noen år, se på denne: http://www.netshop.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=177170

Lenke til kommentar

Takk for svar og linken. Har sett litt på den siden selv.

 

Noen generelle spørsmål:

 

GPU er viktigst, men hvor viktig blir prossessoren? Det "samme" om jeg går for en pc med i5 eller i7?

 

Og hva med RAM? Bør det være mer enn 4gb (RAM-type spiller vel sikkert også en rolle)?

 

Og 7200 RPM harddisk er vel også rimelig viktig?

 

Skjønner jo at alt er viktig, men hva bør man prioritere etter skjermkortet?

 

Takk.

Endret av Lorph
Lenke til kommentar

synes du burde slå til på G53SX PCen nevnt over, det meste under er 25% dropp i ytelse

 

Takk for svar og linken. Har sett litt på den siden selv.

 

Noen generelle spørsmål:

 

GPU er viktigst, men hvor viktig blir prossessoren? Det "samme" om jeg går for en pc med i5 eller i7?

 

Og hva med RAM? Bør det være mer enn 4gb (RAM-type spiller vel sikkert også en rolle)?

 

Og 7200 RPM harddisk er vel også rimelig viktig?

 

Skjønner jo at alt er viktig, men hva bør man prioritere etter skjermkortet?

 

Takk.

 

først prioriterer du jo skjermkort, så skal jeg ikke bestemme for deg, men prosessor trenger du strengt talt ikke bedre enn i5

 

RAM trenger du egentlig ikke mer enn 4GB, men for fremtiden kan det være fint å ha 6GB eller 8GB

 

harddisker er trege, skaff deg den som er kjappest mulig, eller skaff deg en SSD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...