Gå til innhold

Mount & Blade: Warband. Freshling søker lære(r)!


Anbefalte innlegg

Nå har jeg enelig innsett hvor bra dette spillet er (nevnd i tittel) og er på leit etter lære® etter ett utrolig tap der jeg sto 1:50 mann og tapte det siste slaget (etter bølge på bølge med fiender) der jeg var 1:3.

Jeg har nå problemer økonomisk og i mangel på styrker.

 

Min landsby blir stadig plyndret i en hvær anledning og det er ingenting jeg kan gjøre med det.

Jeg har mangel på styrker som jeg kan slå tilbake mot fienden med, alt jeg har er villige rekrutter som jeg finner i div. landsbyer.

 

Jeg leter også iherdigt etter mine tidligere kompangjonger (riktigt skrevet?), som jeg mistet når jeg ble tatt i fangenskap.

 

Så nå sitter jeg her, 2000 drenarer, en håndfull med bønder og ingen organisert stilling.

 

 

HJELP!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel ikke så mye å gjøre med å bygge opp styrkene sine igjen ;) Ansett bønder, tren dem opp i kamp mot banditter og landeveispakk, kompanjongene møter du igjen etterhvert sånn tilfeldig på taverns, men du kan også spørre reisende om hvor de er og dra ut og leite etter dem.

 

Økonomisk er det jo masse rart du kan gjøre, jeg bruker å hive meg på turnerninger og satse penger på at jeg vinner, du kan også kjøpe div varer billig i en by og selge for masse profit i en annen.

Du kan raide landsbyer til nasjoner du ikke liker så godt, der er det MYE penger og hente.

Sverg alliansen din til en konge og få ukentlig honorar, på den måten kan du også dra med de andre lordene og sloss mot andre slik at du får trent opp bøndene.

 

Valget er ditt ;)

Lenke til kommentar

Vel da jeg spilte warband fant jeg ut av en del "nøkkel-ting" for å bli sterkest mulig fort i spillet:

 

Renown er det du virkelig vil ha mye av i spillet, dette er hvor kjent du er og faktorer inn i om evt konge vil gi borger/byer til deg (om du er vassal som er anbefalt) og arme-størrelsen du kan oppnå

Renown oppnås av å vinne kamper, og hovedfaktoren for hvor mye renown du får er "hvordan du lå ann før kampen" altså å være mindretalls=mer renown.

 

XP er #2 som du virkelig vil ha, du levler opp og får velge et attribute point, +noen få wep skills, i tillegg gir det en lite +hp om jeg husker riktig, dette er basert HOVEDSAKELI på kills du gjør i en kamp+quests, du får og en liten bonus for hver kamp.

 

Ut ifra disse 2 tingene konkluderte jeg tidlig med at beste måten å spille gjennom spillet i VIRKELIGHETEN er å ha en virkelig liten arme i en laaaang stund, hvorav du spiller bare din egen charecther+companions, dette vil gi meget høy xp og meget høy renown, mens du spiller slik anbefales det å kun jakte bandits+rebels, dette er og "easy money" og vil skaffe deg beste armor/weapon/mount etc raskt.

 

På denne måten burde du lett oppnå minst level 24+++ i løpet av få timers gameplay, (tror jeg ble 24 før jeg fant ut at nå ville jeg ha arme) Jeg spilte forsåvidt swahilii, og bygde armeen KUN ut av peasants, som ALLE ble omgjort til seargants, dette grunnet at seargants er noen av de hardeste unitsene i spillet, og fotsoldater er mye mye billigere å opprettholde enn ryttere.

Om du er sånn level 30 med skill 6 trainer eller liknende, vil disse og levle opp automatisk mens du reiser rundt i landet og raiser flere peasants, (om jeg husker riktig er og trainer et av de få skillsene, hvorav alle i partiet sitt skill regnes inn, det vil si om du er level 30 med skill 6 trainer, og person#2 er level 14 med skill 2 regnes BEGGE 2 inn for antall xp gitt til units)

 

En annen ting med seargents er at de er de mest praktiske å ha når du angriper diverse castles.

 

Det som er greit med denne strategien er og at du slipper å plyndre landsbyer for å betale for din arme, noe som gjør at du slipper å bygge opp så mange fiender (aka herrene over diverse landsbyer) Dette gjør at det blir lettere å skaffe allierte til når du eventuelt vil søke konge-tittelen, den voldsomme renown-fordelen du bygger deg opp helt i begynnelsen hjelper og veldig :)

Lenke til kommentar

Mange flotte svar her, er til stor hjelp, takk!

 

Persn: Hvordan invisterer jeg i bedrifter?

 

Gnurk: Er det Rhodoks jeg bør satse på å rekrutere da?

 

Lange: Legg til einar531, MP hadde vore artigt å prøvd.

 

Takk igjen for gode svar! :)

 

Sitter nå å teste smått alle faksjonene, slik at jeg vet hva jeg står opp imot til mang en situasjon.

 

Annet spørsmål: Hvor får jeg tak i de beste sprearmen, trenger noe for å stoppe Khans.. eller har dere bedre tips mot hesterytterne deres?

Endret av Mrpain
Lenke til kommentar

I hver by finner du en guild master, han kan gi deg ett oppdrag, fortelle litt om handelsituasjonen i byen, fortelle hva han og innbyggerne syns om ståa rundt om kring, eller gi deg muligheten til å investere i en bedrift hvis han stoler på deg.

 

Bare gå rundt byen til du finner en guild master, du kan ikke investere i en bedrift hvis han ikke stoler på deg eller du er en fiende av kongen hans.

Lenke til kommentar

Ah ok, takk, skal se til dette når spillet fungerer som det skal igjen.

 

Sitter nå med ett større problem:

 

Spillet kræsjer midt i kamper, eller hvis jeg vil gjøre noe i ein by, som å kjempe i arenaen, eller gå i gatene...... Noen som kan hjelpe med dette?

Har prøvd reinstall av alle filer, to ganger, vet dette er ganske basic, men aner ikke hva å se etter ang. feil med dette spillet.

Lenke til kommentar

Kan være mange grunne til at spillet krasjer for dere, men jeg ville prøvd dette som jeg fant på steamforumet.

1. go to steamapps then click common

2. click m & b warband

3. click modules then click natives

4. click module

5. scroll down (all the way down)

6. Find this - disable_moveable_flag_optimization = 0

7. change it - disable_moveable_flag_optimization = 1

 

Edit: Angående det med beste spearmen så er jeg ikke helt sikker, men Sarranid Marmaluke skal være de kraftigste hesterytterne i spillet og de bruker spyd.

Endret av Persn
Lenke til kommentar

Ah, takk skal du ha, det fikk orden på spillet.

 

Jeg har hatt noen Sarranid Marmaluke, de var noen drapsmaskiner.

 

Enda en ting jeg lurer på, jeg har en håndfull med khans, men jeg tenker jeg må ha noen som er gode i nærkamp også, bare ikke på hest, er Rhodoks (eller hva de nå het) de beste soldatene å gå for da?

Lenke til kommentar

De beste fotsoldatene, syns jeg, er Nord Huscarl.

 

Jeg bruker følgende oppsett når jeg bygger meg en liten hær, jeg spiller som regel aldri en game lenger enn at jeg har ressurser til mer enn 50-60 soldater.

 

1/4: Nord Huscarl som Infantry

1/4: Sarranid Mamaluke som Cavalry

1/4: Khergit Veteran Horse Archer som Archers

1/4: Meg selv og companions

 

Dette gir en god og variert hær som er rede for det meste på slagmarken, der ute bruker jeg og lede troppene mine opp på den første bakketoppen jeg ser, lar dem vente der også kan skytterne gjøre så mye skade som mulig før fienden kommer til meg.

Når fienden er sånn 10 meter unna beordrer jeg hæren min til å storme dem.

 

Bruker å funke greit hver gang.

 

PS: Det er kanskje bedre å bruke units med armbrøst til å beskytte slott og byer, fienden starter som regel såpass nærme veggen at distanse har ikke noe å si, og den tar mer skade så den får gjort mer.

Lenke til kommentar

Mange flotte svar her, er til stor hjelp, takk!

 

Persn: Hvordan invisterer jeg i bedrifter?

 

Gnurk: Er det Rhodoks jeg bør satse på å rekrutere da?

 

Lange: Legg til einar531, MP hadde vore artigt å prøvd.

 

Takk igjen for gode svar! :)

 

Sitter nå å teste smått alle faksjonene, slik at jeg vet hva jeg står opp imot til mang en situasjon.

 

Annet spørsmål: Hvor får jeg tak i de beste sprearmen, trenger noe for å stoppe Khans.. eller har dere bedre tips mot hesterytterne deres?

Unitsene du velger har overraskende lite å si i en singleplayer game, jeg tenker mest på vilken faction jeg vil holde meg til i starten, og spiller alltid fotsoldatene til gitt faction...

Normalt starter jeg som swahili, derfor spiller jeg deres, de får jo disse seargentsene, som er latterlig sterke fotsoldater(pikes).

Lenke til kommentar

Kan være mange grunne til at spillet krasjer for dere, men jeg ville prøvd dette som jeg fant på steamforumet.

1. go to steamapps then click common

2. click m & b warband

3. click modules then click natives

4. click module

5. scroll down (all the way down)

6. Find this - disable_moveable_flag_optimization = 0

7. change it - disable_moveable_flag_optimization = 1

 

Edit: Angående det med beste spearmen så er jeg ikke helt sikker, men Sarranid Marmaluke skal være de kraftigste hesterytterne i spillet og de bruker spyd.

DUDE!

 

WTF!!! ITS WORKING !!!

DU MÅ JO VERE GENIUS!!

 

Men mere fanboy hate fucktards! Hvorfor fikser ikke Steam dette når halvparten av spillere har problemer med dette, Jeg har sett masse forum om dette men ingen svar fra Steam

 

Kan Mr Genius svare på dette, er det noe jeg har oversett?

 

 

MOUNT & BLADE 2 KOMMER SNART !!! :D

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...