Gå til innhold

[Løst] 5 fps i Crysis 2 med HD 7970


oivindwold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har kjøpt et nytt sapphire hd 7970 skjermkort men på det verste er det nede i 5fps i Crysis 2! Det går heller sjelden over 30 fps men ligger ofte på 15-20. Dette er på ultra settings i 1920x1200 med dx 11 og high res textures. Jeg får faktisk bedre flyt med mitt gamle hd 6870 kort. Hva i all verden er galt?

 

Mine specs er:

 

Hovedkort: msi-990FXA-GD65

Cpu: Amd phenom ii x 6 1055t @ 3,7ghz (OC) stock er 2,8, med "turbo" på 3,3

Minne: 4gb DDR3 corsair

Gpu: Sapphire HD 7970 ikke overklokket(hjelper heller ikke)

Skjerm: Fujitsu siemens 26" 1920x1200

PSU: Corsair 650W

Harddisk: Hitachi deskstar 7200 rpm 500GB

ekstern dvd-rom

Windows VISTA 64-bit

Endret av oivindwold
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg har kjøpt et nytt sapphire hd 7970 skjermkort men på det verste er det nede i 5fps i Crysis 2! Det går heller sjelden over 30 fps men ligger ofte på 15-20. Dette er på ultra settings i 1920x1200 med dx 11 og high res textures. Jeg får faktisk bedre flyt med mitt gamle hd 6870 kort. Hva i all verden er galt?

 

Mine specs er:

 

Hovedkort: msi-990FXA-GD65

Cpu: Amd phenom ii x 6 1055t @ 3,7ghz (OC) stock er 2,8, med "turbo" på 3,3

Minne: 4gb DDR3 corsair

Gpu: Sapphire HD 7970 ikke overklokket(hjelper heller ikke)

Skjerm: Fujitsu siemens 26" 1920x1200

PSU: Corsair 650W

Harddisk: Hitachi deskstar 7200 rpm 500GB

ekstern dvd-rom

 

Har nermest identisk hardware som deg og kjøre 2560-1440 med samme instillinger.

4 gb ddr3 skal vere nok minne.

Du kan ha fått eit Defekt 7970.

Har du prøvd andre spill ?

Lenke til kommentar

Hei folkens og takk for forslag. Det som er veldig rart er at jeg får over 7000 i 3d mark 11 med overklokk og klarer ikke presse kortet under 30 fps i crysis warhead med overklokk. Har også hatt noe rar grafikk i skyrim og noe microstuttering der.

 

Jeg har også Jeg har ikke fjernet den gamle 6870 driveren før jeg installerte driveren til 7000 serien men jeg har den nyeste driveren til 7000 serien installert og har installert den flere ganger. Har aldri hatt behov for å fjerne de gamle driverne når jeg bytter skjermkort før. Men tror dere virkelig det kan være verdt et forsøk?

 

Jeg kan jo nevne at jeg har lignende opplevelser med crossfire oppsett i julen. Har også sendt tilbake 2 gtx 570 kort i fjor som jeg fikk artifacts på i spill

Endret av oivindwold
Lenke til kommentar

Hei igjen. Da avinstallerte jeg alle skjermkortdrivere fra maskinen og slettet dem. Restartet og installerte nye 7900 drivere fra amd.com (8.921-111215a-130579C-VisionTek) Fremdeles hakker det som bare det. Hva tror dere? Stod i catalyst control center at strøm stod på 0. Men regner med det betyr ekstra voltage? Hva sier dere? Sende tilbake, få pengene igjen og vente på nvidia i april f.eks?

Endret av oivindwold
Lenke til kommentar

Det går ikke an å velge "kjør som administrator" prøvde det før du foreslo det. Det går an på andre ikoner men ikke på atiman. Kan jeg bruke et annet program som f. Eks cleansweeper?

Skru av den forbanna et UACen et øyeblikk da!

 

Heisann. HAr forresten windows vista 64 og ikke windows 7 64 bit som driveren du sendte link til hører til, men det er kanskje et fett?

Samme drivere såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Det lukter dessverre litt kombinasjon av brukerfeil og Vista herk hele veien her...

 

Du bør i alle fall få ut fingeren og teste skjermkortet i en annen Pc så snart som mulig, fungerer det fint der så er det nok en uheldig kombinasjon av enten software feil og OS eller Bios / Os eller annet.

 

Det kan jo også være greit nå å få byttet ut Vistaen med Windows 7 64bit , det vil i det minste gjøre at ting går litt bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det går ikke an å velge "kjør som administrator" prøvde det før du foreslo det. Det går an på andre ikoner men ikke på atiman. Kan jeg bruke et annet program som f. Eks cleansweeper?

Heisann. Gjorde som du sa. Fikk kjørt atiman endelig. Ingen feilmeldinger fra atiman etter å ha kjørt programmet med restart og det hele. Installerte så driveren du la ut link til ( fikk en notification da den var installert så mistenker at win 7 driver kanskje ikke går til vista) og så catalyst profilen du la ud link til. Restartet maskinen men nå starter ikke windows. Hverken i sikkermodus, sist fungerende oppstartsprofil eller med installasjons cden(ekstern dvd rom via usb)

 

 

Skru av den forbanna et UACen et øyeblikk da!

 

Heisann. HAr forresten windows vista 64 og ikke windows 7 64 bit som driveren du sendte link til hører til, men det er kanskje et fett?

Samme drivere såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...