Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips til snerten, liten bruktbil til ca. 100k?


Anbefalte innlegg

Tittelen sier vel det meste. Ønsker meg en liten bil med lavt bensinforbruk som er lett å kjøre. Satser på å bruke ca. 100k fra konf. penger og div. andre penger. Mulig mamma og pappa går med på å spytte inn opptil 30k, så da er maksimum summen på ca. 140k. Ser som sagt egentlig etter en typisk urban jentebil. Hadde blitt veldig glad om noen kom med noen merker som er å anbefale, gjerne også modeller, vet ingenting om biler,så er takknemlig for alle synspunkter og tips.

 

Her er noen biler som jeg tenker på:

 

70625d1314158324-fiat-500-fiat-500-photo.jpg

Fiat 500, 2009 modell

 

2009_ford_ka_leak.jpg

Ford Kia, 2009 modell

 

minicooper.jpg

Søt liten Mini

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir dette din første bil?

Ville i så fall ikke brukt så mye penger, men det er nå min mening.

Ja, dette er min første bil. Har tross alt endel penger på banken etter bla. forsikring og sparepenger fra mamma og pappa. Har også investert komfpengene mine i aksjer, noe som har gjort at jeg har fått enda litt til. Det siste året har jeg sluttet å shoppe så mye klær og forbruket mitt på unødvendige ting har generelt sett gått ned, så har greid å spare opp en liten sum der også. Er klar over at det er mange penger, men med tanke på hvor mange penger som blåses bort i f.eks. russetid synes jeg ikke det er en veldig gal sum. Vel, det var dagens skjennepreke fra meg... Noen som har noen tips? :)

Lenke til kommentar

Syns det er helt greit å for en slik bil som førstebil. Relativt nye biler, med kurant sikkerhetsnivå og gode bykjøringsegenskaper, samtidig som de fungerer bra på litt lengre turer også.

 

Ford Ka MKII (den generasjonen du viser til) er egentlig en Fiat 500, bare med Ford-styling og stivere understell. Mulig de ha litt forskjellig motorutvalg, det tør jeg ikke si sånn på sparket.

 

Mini er alltid på topp-listen over snertne biler, med gode kjøreegenskaper og greit motorutvalg. Kvalitetsmessig er de heller ikke dårlig, men vær obs på at de har dårlig plassutnyttelse (noe den deler med f. eks. Fiat 500 også) og et tøft, men generelt upraktisk interiør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...