Gå til innhold

Hva vil være en grei erstatning for min Toshiba X200-21C


myhken

Anbefalte innlegg

Har i dag en Toshiba X200-21C som har blitt defekt for tredje gang, så har sendt epost til nettbutikken om at jeg ønsker å heve kjøpet.

 

Vet ikke helt om jeg får ny pris for pcen eller hva, den kostet 12.000 ny i 2008. Uansett, om jeg får tilbud om en ny tilsvarende pc, hva vil da være en grei erstatning?

 

Denne pcen bruker jeg til å spille på (stort sett bare CIV 5), PhotoShop, Office og internett.

 

Vil f.eks denne være en grei erstatning?

Acer AS7750G-2678G75 i7-2670QM 17.3"LED 8GB 750GB HD7670M-2GB W7HP64

 

Eller bør jeg "kreve" en enda bedre pc?

Vil jo egentlig ha en pc med to fysiske harddisker og 17" skjerm, men på Netshop er det ikke mange valg da. Denne til 12.400 kroner er første, og det får jeg vel aldri som erstatning?

 

Regner med at Acer pcen over uansett er mye bedre enn den jeg har i dag, både når det gjelder CPU og skjermkort?

 

I dag har jeg en Intel® Core 2 Duo-prosessor T7500 med NVIDIA® SLI dual GeForce® 8600M GT skjermkort (altså to skjermkort)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hardware er bedre dersom du går for Acer'en ... men det er et åpent spørsmål om holdbarhet og byggekvalitet er særlig bedre enn den du har opplevd med Toshiba'en. Acer er kjent for å være billig, ikke for å levere veldig god kvalitet.

 

Ville vel selv ha sett på denne, eller denne.

Sistnevnte har også en mer moderne prosessor enn den Dell'endu selv lenket til. Men Asus'en ser jeg på som et opplagt førstevalg av disse.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Ja ASUSen så bra ut den, men GT540M skjermkortet er bedre enn AMD Radeon HD 7670M kortet som er på Acer pcen?

 

Har en Acer Aspire 5738ZG pc i dag som jeg egentlig er fornøyd med, men bruker den kun på reise, så den er vel i bruk en 10-12 ganger per år... :!: Så kan jo ikke gå god for at det holder til daglig bruk.

Lenke til kommentar

AMD HD 7670M ser ut til å plassere seg omtrent på linje med Nvidia GT 550M ... det betyr bare bittelitt bedre enn GT 540M, og ikke noe du vil merke noe til.

 

For å si det sånn; det er flere enn meg som har fundert på hvorfor i all verden Nvidia har markedsført 2 kort som er såpass like i ytelse som GT 540M og GT 550M. Noe særlig hopp oppover i ytelse får du først med GT 555M.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Jeg er av den utolmodige typen, og etter jeg fikk godkjent returen i dag, kjøpte jeg en ny pc i samme slengen.

Siden jeg virkelig ønsket meg en pc med to fysiske harddisker, 17" skjerm, et greit skjermkort og en bra prosessor, fant jeg denne på komplett.no som jeg tror innfrir mine krav.

Pcen er allerede i hus, og fungerer kjempe bra.

 

Acer Aspire 7750G 17.3" HD+ LED Radeon HD7670, Core i7-2670QM, 8GB RAM, 1TB HDD, DVD±RW, W7 Home

 

Intel Core i7 2670QM / 2.2 GHz Quad-Core

8 GB DDR3 SDRAM

Harddisk 1: 500 GB

Harddisk 2: 500 GB

17.3″ LED 1600 x 900 ( HD+ ) skjerm

AMD Radeon HD 7670M – 2 GB DDR3 VRAM

 

Hadde nok valgt Asus om de hadde mulighet for to harddisker, og/eller vært på lager. Men jeg får trolig bare igjen rundt 8.000 kroner for den gamle pcen (bruksfradrag osv) så Acer pcen passet inn i budsjettet med en pris på 8.500 kroner.

 

Håper jeg gjorde et greit valg.

 

Det er en ting jeg ikke skjønner meg helt på, og det er Acer sin Switchable Graphics. Pcen bruker som standard Intel sin intregrerte grafikk, men skal liksom svitche over til Radeon HD 7670M kortet ved f.eks spilling. Likevel fikk jeg anbefaling om å bruke Low settings når jeg startet CIV 5, som er et nokså "gammelt" spill. Mistenker at det bare er Intel kortet som ble brukt.

 

Kan ikke slå av Intel grafikken i BIOS, og ikke velge AMD kortet i Windows som standard. Noen som kan forklare hvordan dette egentlig fungerer? Burde kanskje lage en egen tråd om det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...