Gå til innhold

Elkjøp 6995,- Toshiba eller Medion


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Forøvrig har jeg selv "sjekket nettet" etter priser på laptopper, fordi jeg skal ha en selv nå. Rent bortsett fra nisjemaskiner som T40p o.l. er Elkjøp det billigste alternativet.

 

Elkjøp er også det stedet der du får relativt rimelig og helt GENIAL forsikring på laptoppen din. Mister du den i bakken, søler cola i den, den bare går i stykker eller du setter deg på den og knuser skjermen, får du dekket skade eller NY maskin til samme VERDI som da du kjøpte den, i 3 år, UTEN egenandel.

 

Finn det på noen nettbutikker.

 

Mvh, Kim

 

Du får nok T40p hos Elkjøp også. Men det er ikke noe som er i sortimentet deres. Du får nok datateam pris der også, men da vil jeg tro at de vil fraskrive seg returretten. Det vil jeg nok tro uansett hvis du skal han en slik maskin.

Lenke til kommentar

Jeg shopper selv etter laptop for tiden (rent teoretisk, finansene er ikke helt på plass enda :), og jeg har funnet min perfekte studentlaptop: iBook :)

Den er liten og lett, har god skjerm (om enn liten, men det er en god ting for meg), veldig bra OS, for ikke å snakke om en god pris.

Selvsagt er det ting jeg ikke kan bruke denne maskinen til, men jeg har tross alt to PCer hjemme, trenger bare en maskin til skriving, java-koding og generell surfing på skolen.

Nå håper jeg bare Apple oppgraderer iBook snart så den blir enda mer prisgunstig... :)

Lenke til kommentar

Her har jeg en centrino 1,6 til litt over 20 000! Og du får da en maskin som er mye mye bedre enn Toshiba sin!

 

1. 20.770kr kaller jeg "i underkant av 21.000kr", ikke "litt over 20.000".

2. med mindre du strøk i matte, så skjønner du at det er et relativt stort prishopp mellom 7000 og 21.000. du får faktisk tre elkjøp-laptop'er for samme prisen som den du linket til.

 

Altså det er en grunn til at vi aldri finner topp modellene til laptopene der!

 

og den grunnen er at elkjøp retter seg mot mannen i gaten, ikke hardcore 1337-h4xx0r-nerder som overklokker siste dråpe av det nyeste og det beste. har folk 7000 og vil ha rå ytelse, kjøper de en stasjonær pc. vil derimot folk ha en helt kurant bærbar som kjører vanlige desktop-applikasjoner (winamp, word, surfing, email, filmer, etc..), en god del nyere spill (dog ikke med detaljer på fullt), så kjøper de elkjøp-laptop'en.

 

7000 er jammen ikke mye for en laptop, og jeg skjønner godt de som kjøpte den. hvis jeg ikke var på flyttefot, hadde jeg kjøpt en selv.

Lenke til kommentar
Mn herregud da, du skjønner vel godt at en laptop til 7000 aldri kommer til å vare så sinnsvakt lenge.

 

De holder vel kanskje i 5-6 år? Jeg tviler på at Centrino maskinen holder i 15 selv om prisdifferansen skulle tilsi det.

 

Når søstra mi begynte å studere jus for 4 år siden kjøpte ho den billigste laptopen ho fant, 8000 kroner kosta den. Den fungerer per dags dato akkurat like godt som da den var ny. Er forøvrig en Compaq med Celeron CPU på 600MHz og 128MB RAM. Og ja, ho er fortsatt knallfornøyd med maskinen!

 

Og skal jeg si deg noe, den er like god som din maskin til 20 000 kroner til hennes behov som består i å kunne kjøre Winamp, MSN Messenger, Word og Internet Explorer. Og om du tror at det er sært å bare bruke de programmene tar du grundig feil. Jeg kjenner *mange* som ikke har større behov. Da er det bare tull å betale 2-3x så mye for maskina varer slettes ikke i 2-3x så lang tid.

 

Joda en centrino maskin kan selvsagt kjøres mye lengre på batteri, men hva gjør det om batteriet varer i 1.5 timer istede for 4 timer når du aldri skal bruke maskinen uten strøm i mer enn 1 time uansett?

 

Tror du kanskje må innse at ikke alle trenger å kunne bruke Maya på laptopen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...